Ankieta: Propozycja Fałzeta ( https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=363&pid=2310#pid2310 )
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Za
54.55%
6 54.55%
VETO!
45.45%
5 45.45%
Razem 11 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Rzadkie surowce... bezwartościowe?
#1
Cześć,

Mieliśmy z VZtem dyskusje na tytułowy temat i nie doszliśmy do konsensusu. Chce poddać to szerszej dyskusji.

Otóż tak, krótka wersja: rzadkie surowce napędzają centra naukowe, centra kosztują 2PP sztuka i dają 2 nauki, z kolei za 1PP też mamy 2 nauki, ale w zespołach. Więc na chłopski rozum, po co komu centra naukowe, skoro można taniej i lepiej inwestować w załogę? W związku z tym jaką wartość mają rzadkie surowce?

No i dłuższa wersja:
Centra naukowe dają 2 nauki i są uniwersalne, niezależne od specjalizacji. Więc za 2 PP możemy skuteczność jednego slotu zwiększyć z 2 do 4, pod warunkiem że będziemy mieć surowce.
Za te same 2PP mamy łącznie 4 punkty między dowolnymi zespołami, jednak nie więcej jak 2pkt w jednej specjalizacji.
Zakładam, że każdy chciałby badać ~5 torów technologii. Przemysł, nauka, jedna broń masowej zagłady i dwie specjalizacje wojsk. Myślę że tory są na tyle długie, że mało komu uda się zbadać więcej niż 2-3 kompletne drzewka zanim świat znowu spłonie.
No więc za 2PP możemy dać w ciemno +2 i później sobie wybierać co badamy. Ale, jeśli ktoś jest kumaty, może sobie obliczyć że chciałby zbadać techy w określonej kolejności i dać 2PP w odpowiednie zespoły, wychodzi taniej i lepiej. Dane drzewka i tak pewnie będziemy klepać do końca gry, 25 tur jak dobrze rozumiem. Więc na tej prostej decyzji zyskujemy niecałe 50 punktów w nauce, w zależności kiedy się zdecydujemy na rozwój. A teoretycznie bierzemy tą "gorszą" drogę, bo zespoły nie jedzą, nie piją i generalnie siedzą 24h i kminią, w odróżnieniu od centrum które musi jeść, bo zdechnie.

Teraz weźmy konkretnie mój przykład, chyba mam najwięcej rzadkich surowców startowo, bo 3. Powiedzmy, że chce badać przemysł, naukę, broń atomową i wojska morskie. Na wyspie siedzę to w sumie po co mi inne. Załóżmy też że nie mam startowego centrum naukowego, no bo nie musiałem go brać Tongue
W ciągu 3 tur postawię 3 centra za 6PP, pozostałe 3PP przewale na jakieś głupoty, bo mnie stać. Mam łącznie +6(+2/+2/+2) nauki względem stanu surowego, mogę badać 3 dziedziny jednocześnie, nieważne które bym wybrał. Łączny uzysk w 25 tur z samych centrów to będzie 2x(24+23+22)=138 nauki
No ale, mogę jak ten osioł wziąć też zespoły naukowe które zapieprzają za darmo z ucałowaniem ręki, każdy po 2PP co turę i łącznie będę miał w tym samym czasie +12. Ale mogę się zdecydować że bardziej skupie się na rozwijaniu nauki i jeden zespół będzie miał +6, a przemysł, broń atomową i flotę na +2. Łącznie zyskam w 25 tur 4x(24+23+22)=276 nauki, rozdysponowane jak mi się podoba. Dodatkowo później mogę wrzucić zespoły naukowe do dziury z kwasem jak się wypalą, za jakieś tam bonusy.

No więc, na cholerę budować te centra? Jeśli rzadkie surowce służą tylko do ich zasilania, stają się bezwartościowe. Wielką dziurą z magnesem neodymowym który odpycha wszelkie stracone okazje na lepszy rozwój niż ten dostępny dla każdego.

A że specjalnie wybrałem "naukową" lokalizacje + startowo wybrałem sobie 2 punkty w nauce, to boli mnie to w cholerę. Bo nie jestem nic lepszy w technologii, a dzięki temu że wybrałem taką lokalizacje i bonus startowy, nie jestem też nic lepszy w czymkolwiek innym. Jestem smutnym zielonym ziemniakiem na środku Oceanii, bo jestem chujowy we wszystkim, bez sensownych surowców na swoim terenie. Chyba nie tak powinno działać państwo w pełni skupione na rozwoju technologii? xD
Odpowiedz
#2
też uważam że centra naukowe są turbosłabe na obecnej mechanice, ale co zrobić
Odpowiedz
#3
Wartością centrów naukowych jest to, że są bardzo silne w pierwszych pięciu turach gry gdy trzeba rushować konkretny tech militarny by mieć kluczową jednostkę wpierdolu turę przed przeciwnikiem. Pomijając to jednak - fatalnie się skalują i rzeczywiście - są mocno bezużyteczne.
Odpowiedz
#4
(2020-05-28, 21:39)Czerstwy napisał(a): Cześć,

Mieliśmy z VZtem dyskusje na tytułowy temat i nie doszliśmy do konsensusu. Chce poddać to szerszej dyskusji.

Otóż tak, krótka wersja: rzadkie surowce napędzają centra naukowe, centra kosztują 2PP sztuka i dają 2 nauki, z kolei za 1PP też mamy 2 nauki, ale w zespołach. Więc na chłopski rozum, po co komu centra naukowe, skoro można taniej i lepiej inwestować w załogę? W związku z tym jaką wartość mają rzadkie surowce?

No i dłuższa wersja:
Centra naukowe dają 2 nauki i są uniwersalne, niezależne od specjalizacji. Więc za 2 PP możemy skuteczność jednego slotu zwiększyć z 2 do 4, pod warunkiem że będziemy mieć surowce.
Za te same 2PP mamy łącznie 4 punkty między dowolnymi zespołami, jednak nie więcej jak 2pkt w jednej specjalizacji.
Zakładam, że każdy chciałby badać ~5 torów technologii. Przemysł, nauka, jedna broń masowej zagłady i dwie specjalizacje wojsk. Myślę że tory są na tyle długie, że mało komu uda się zbadać więcej niż 2-3 kompletne drzewka zanim świat znowu spłonie.
No więc za 2PP możemy dać w ciemno +2 i później sobie wybierać co badamy. Ale, jeśli ktoś jest kumaty, może sobie obliczyć że chciałby zbadać techy w określonej kolejności i dać 2PP w odpowiednie zespoły, wychodzi taniej i lepiej. Dane drzewka i tak pewnie będziemy klepać do końca gry, 25 tur jak dobrze rozumiem. Więc na tej prostej decyzji zyskujemy niecałe 50 punktów w nauce, w zależności kiedy się zdecydujemy na rozwój. A teoretycznie bierzemy tą "gorszą" drogę, bo zespoły nie jedzą, nie piją i generalnie siedzą 24h i kminią, w odróżnieniu od centrum które musi jeść, bo zdechnie.

Teraz weźmy konkretnie mój przykład, chyba mam najwięcej rzadkich surowców startowo, bo 3. Powiedzmy, że chce badać przemysł, naukę, broń atomową i wojska morskie. Na wyspie siedzę to w sumie po co mi inne. Załóżmy też że nie mam startowego centrum naukowego, no bo nie musiałem go brać Tongue
W ciągu 3 tur postawię 3 centra za 6PP, pozostałe 3PP przewale na jakieś głupoty, bo mnie stać. Mam łącznie +6(+2/+2/+2) nauki względem stanu surowego, mogę badać 3 dziedziny jednocześnie, nieważne które bym wybrał. Łączny uzysk w 25 tur z samych centrów to będzie 2x(24+23+22)=138 nauki
No ale, mogę jak ten osioł wziąć też zespoły naukowe które zapieprzają za darmo z ucałowaniem ręki, każdy po 2PP co turę i łącznie będę miał w tym samym czasie +12. Ale mogę się zdecydować że bardziej skupie się na rozwijaniu nauki i jeden zespół będzie miał +6, a przemysł, broń atomową i flotę na +2. Łącznie zyskam w 25 tur 4x(24+23+22)=276 nauki, rozdysponowane jak mi się podoba. Dodatkowo później mogę wrzucić zespoły naukowe do dziury z kwasem jak się wypalą, za jakieś tam bonusy.

No więc, na cholerę budować te centra? Jeśli rzadkie surowce służą tylko do ich zasilania, stają się bezwartościowe. Wielką dziurą z magnesem neodymowym który odpycha wszelkie stracone okazje na lepszy rozwój niż ten dostępny dla każdego.

A że specjalnie wybrałem "naukową" lokalizacje + startowo wybrałem sobie 2 punkty w nauce, to boli mnie to w cholerę. Bo nie jestem nic lepszy w technologii, a dzięki temu że wybrałem taką lokalizacje i bonus startowy, nie jestem też nic lepszy w czymkolwiek innym. Jestem smutnym zielonym ziemniakiem na środku Oceanii, bo jestem chujowy we wszystkim, bez sensownych surowców na swoim terenie. Chyba nie tak powinno działać państwo w pełni skupione na rozwoju technologii? xD

Błąd. Możesz w naukę tylko 1 PP w jednej turze, w sensie tylko podnieść dwa zespoły po +1. Za 2 PP, możesz podnieść o +3 (np 1 PP w wojska lądowe, 1 PP w Naukę. +1 do lądowych, +1 do 2 ZNów).

Do tego rzadkie surowce dają szansę na slota produkcyjnego z drzewka... a nie pamiętam którego.

Anyway, +2 do slota za ZNa to jest naprawdę fajna sprawa. Widać że masz za dużo rzadkich. Dajcie mi jeden na syberie?
Odpowiedz
#5
(2020-05-28, 21:45)prehi napisał(a): Błąd. Możesz w naukę tylko 1 PP, w sensie tylko podnieść dwa zespoły po +1. Za 2 PP, możesz podnieść o +3 (np 1 PP w wojska lądowe, 1 PP w Naukę. +1 do lądowych, +1 do 2 ZNów).

Do tego rzadkie surowce dają szansę na slota produkcyjnego z drzewka... a nie pamiętam którego.

Anyway, +2 do slota za ZNa to jest naprawdę fajna sprawa. Widać że masz za dużo rzadkich. Dajcie mi jeden na syberie?

Na podstawie czego mogę tylko 2 zespoły na turę za 1PP albo 3 za 2PP? Przeklepałem całe zasady, technologie i cenniki, nie widzę czegoś takiego
Odpowiedz
#6
+3 zamiast +2 byłoby lepsze, ja kce bo mam surowce rzadkie to wtedy opłaca mi sie te 2pp płacić : <. Albo (już po edycji) dać opcję że centra naukowe nie działają na techach, a boostują wybrany ZN o 1 poziom umiejętności co turę
Odpowiedz
#7
(2020-05-28, 21:39)Czerstwy napisał(a): W ciągu 3 tur postawię 3 centra za 6PP, pozostałe 3PP przewale na jakieś głupoty, bo mnie stać. Mam łącznie +6(+2/+2/+2) nauki względem stanu surowego, mogę badać 3 dziedziny jednocześnie, nieważne które bym wybrał. Łączny uzysk w 25 tur z samych centrów to będzie 2x(24+23+22)=138 nauki
No ale, mogę jak ten osioł wziąć też zespoły naukowe które zapieprzają za darmo z ucałowaniem ręki, każdy po 2PP co turę i łącznie będę miał w tym samym czasie +12. Ale mogę się zdecydować że bardziej skupie się na rozwijaniu nauki i jeden zespół będzie miał +6, a przemysł, broń atomową i flotę na +2. Łącznie zyskam w 25 tur 4x(24+23+22)=276 nauki, rozdysponowane jak mi się podoba. Dodatkowo później mogę wrzucić zespoły naukowe do dziury z kwasem jak się wypalą, za jakieś tam bonusy.

Patrzcie go co liczy xD Niezły powergamer
Odpowiedz
#8
(2020-05-28, 21:51)Gacuch napisał(a): Patrzcie go co liczy xD Niezły powergamer

Niektórzy czerpią radość z czegoś innego niż bezsensowne tłuczenie się na pałe ze wszystkimi wkoło xD
Odpowiedz
#9
(2020-05-28, 21:53)Czerstwy napisał(a): Niektórzy czerpią radość z czegoś innego niż bezsensowne tłuczenie się na pałe ze wszystkimi wkoło xD

To nie ja wybrałem sobie takie życie ;_;
Odpowiedz
#10
(2020-05-28, 21:56)Gacuch napisał(a): To nie ja wybrałem sobie takie życie ;_;
 
Wybrałeś, ładując się w środek lądu xD
Odpowiedz