Przygotowałem proste narzędzie do sprawdzania budżetów pod kątem zliczania $, KP, K+, Z i P. Mi ułatwia ogarnięcie budżetu znacząco, bo nie muszę siedzieć z kalkulatorem i sprawdzać czy nie walnąłem się w dodawaniu typu 1+2=3, tylko na 3 kliknięcia arkusz mi liczy ile mi czego zostało. Wyszedł długi post ale to dlatego, że rozłożyłem na czynniki pierwsze nawet najprostsze kwestie.
Wymagania sprzętowe: konto Google/Gmail*
*Jedyna wersja jaka działa i jest objęta gwarancją, to ta "online" - czy zadziała wam arkusz jeśli pobierzecie go na swój dysk i będziecie odpalać przez "stacjonarnego" Excela? Najprawdopodobniej nie Na tym wykładzie pominiemy kwestie trywialne, takie jak zakładanie Gmaila.
-------------
Instrukcja użytkownika:
1. Klikasz link:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...sp=sharing
2. Odpaliłem i co, nic nie mogę edytować, nie działaaaaaa
Kolejny krok, to utworzenie sobie własnej kopii arkusza, którą będziesz mógł edytować:
Po co? Głównie po to, żeby nikt nie stalkował Cię w trakcie kiedy wrzucasz w arkusz dane z TF...ale też żeby nie narażać ogółu na trolling wynikający z edytowania formuł przez ludzi, którzy np. nawet nie grają ale lubią zrobić zamieszanie. Jak każdy będzie miał swój pliczek, to będzie zdrowo i bezpiecznie.
3. Teraz możesz klikać. Dalej powiemy jak klikać żeby arkusz liczył:
W wierszu numer 2 wrzucasz wartości jakimi dysponujesz na starcie tury ale JUŻ PO podliczeniu swojego dochodu.
---
Przykład 1:
Z poprzedniej tury zostało mi 10 mln$
Mam 100 WP, mój modyfikator dochodu to +10% = 110 mln$
Zgarniam bonus za 5 produkowanych DP z leseferyzmu = 5*4 = 20 mln$
Biorę PP bogactwo, dostaję kolejne 20 mln$
Razem mam do wydania w tej turze 160 mln$. W polu E2 wpisujemy 160 (UWAGA: proszę nigdy nie wpisywać nigdzie żadnych jednostek, a tylko same wartości w rodzaju "10" lub "-10" jeśli zaznaczamy, że coś tracimy zamiast zyskiwać - czyli wpisujemy w pole E2 "160", a nie "160 mln$")
4. W wierszu 5 wpisujesz ile Z i P wyprodukowałeś ze slotów.
Przykład 2:
Odpalamy 2 sloty na produkcję zaopatrzenia. Nie mamy żadnych modyfikatorów/technologii itd., także produkujemy po prostu 2*10 Z = 20 Z.
W polu H5 wpisujemy 20.
5. W kolumnach L/M/N wpisujemy ręcznie swoje umowy handlowe.
Przykład 3:
Nasze umowy handlowe wyglądają tak:
Uwagi:
1) Z pierwszej umowy interesuje nas tylko koszt finansowy, to narzędzie nie zajmuje się liczeniem surowców itp.
2) Czwartej umowy nie wpisujemy wcale - arkusz nie liczy broni w naszych magazynach.
3) Dałoby się to usprawnić ale tych umów ma się nie więcej niż 5 na turę, także nie chce mi się wymuszać jakichś zmian w zapisie pod kątem arkusza. CHYBA ŻE Prehi powie, że mu to przyspiesza sprawdzanie budżetów, wtedy zrobimy update i każdy będzie musiał pisać umowy zgodnie ze wzorem:
(mln$;KP;K+) - opis co, komu, jak i którędy
6. W końcu główna funkcjonalność, czyli rubryka "działania" w budżecie:
Mamy w naszym budżecie coś takiego:
Jak dojdą nam jakieś nowe wydatki to oczywiście doklejamy je w pierwszym wolnym polu w kolumnie A (albo lepiej - czyścimy kolumnę A i wklejamy wszystko od nowa, żeby mieć pewność, że niczego nie gubimy). Mamy miejsce na 180 wierszy, jeśli dla kogoś to będzie za mało, to niech Bóg ma go w swej opiece wypuścimy płatne DLC odblokowujące tę dodatkową zawartość.
Uwagi:
1) Jak nie będziecie się trzymać wzoru "(mln; KP; K+; Z; P) - opis", to nic z tego nie będzie działało.
2) Jeśli wkleicie działania w odwrotnej kolejności, np:
za znaczki (+5; 0; 0; 0; 0)
to też nie będzie działało, nawias ma być na początku wiersza. Jak komuś się nie podoba, niech zrobi lepiej
3) Jeśli macie podzielone "działania" na rubryki typu "regularne wydatki", "wydatki specjalne", "nieregularne dochody" i "stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry", to musicie 4x zrobić kopiuj wklej - dla użytkowników raczej niewielki problem CHYBA ŻE Prehi powie, że szybciej mu się sprawdza budżety jak teraz wszystko będzie zusammen w jednej zbiorczej rubryce "działania"
7. Gdyby ktoś przypadkiem (lub "przypadkiem") naklikał gdzie nie trzeba (czyli poza żółtymi polami), to jego oczom powinien ukazać się następujący komunikat:
i tutaj każdy uczciwy obywatel zobowiązany jest kliknąć "anuluj" i nie klikać więcej gdzie nie trzeba.
-------------
Uwagi końcowe:
- w celu zgłoszenia problemu z niedziałającą funkcjonalnością proszę pisać w tym temacie lub na discordzie, dajcie znać czy jest git, albo co się wysypuje (przy czym pewnie często odpowiedź będzie "to nie rób tak, tylko tak", za mało mi płacicie, żebym zrobił użytkownikoodporny interfejs xD),
- specjalne podziękowania dla Vaiara za testowanie o 2 w nocy czy "teraz już działa" i ogólnie za bycie bardzo pomocnym w testach,
- to nie jest narzędzie, które rozwiązuje wszystkie problemy związane z trudnością ogarnięcia budżetu ale powinno zmniejszyć liczbę błędów w budżetach, jeśli będziecie sobie na koniec tury sami sprawdzać czy wszystko jest dobrze policzone,
- tak, postaram się wydłubać narzędzie, które robi więcej rzeczy, to tutaj mi w zasadzie przyszło do głowy jako prosty ale użyteczny projekt poboczny, także postaram się dobudować tutaj jeszcze kilka fajnych funkcjonalności.
-------------
Aktualna wersja: v.0.5
Wymagania sprzętowe: konto Google/Gmail*
*Jedyna wersja jaka działa i jest objęta gwarancją, to ta "online" - czy zadziała wam arkusz jeśli pobierzecie go na swój dysk i będziecie odpalać przez "stacjonarnego" Excela? Najprawdopodobniej nie Na tym wykładzie pominiemy kwestie trywialne, takie jak zakładanie Gmaila.
-------------
Instrukcja użytkownika:
1. Klikasz link:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1...sp=sharing
2. Odpaliłem i co, nic nie mogę edytować, nie działaaaaaa
Kolejny krok, to utworzenie sobie własnej kopii arkusza, którą będziesz mógł edytować:
Po co? Głównie po to, żeby nikt nie stalkował Cię w trakcie kiedy wrzucasz w arkusz dane z TF...ale też żeby nie narażać ogółu na trolling wynikający z edytowania formuł przez ludzi, którzy np. nawet nie grają ale lubią zrobić zamieszanie. Jak każdy będzie miał swój pliczek, to będzie zdrowo i bezpiecznie.
3. Teraz możesz klikać. Dalej powiemy jak klikać żeby arkusz liczył:
W wierszu numer 2 wrzucasz wartości jakimi dysponujesz na starcie tury ale JUŻ PO podliczeniu swojego dochodu.
---
Przykład 1:
Z poprzedniej tury zostało mi 10 mln$
Mam 100 WP, mój modyfikator dochodu to +10% = 110 mln$
Zgarniam bonus za 5 produkowanych DP z leseferyzmu = 5*4 = 20 mln$
Biorę PP bogactwo, dostaję kolejne 20 mln$
Razem mam do wydania w tej turze 160 mln$. W polu E2 wpisujemy 160 (UWAGA: proszę nigdy nie wpisywać nigdzie żadnych jednostek, a tylko same wartości w rodzaju "10" lub "-10" jeśli zaznaczamy, że coś tracimy zamiast zyskiwać - czyli wpisujemy w pole E2 "160", a nie "160 mln$")
4. W wierszu 5 wpisujesz ile Z i P wyprodukowałeś ze slotów.
Przykład 2:
Odpalamy 2 sloty na produkcję zaopatrzenia. Nie mamy żadnych modyfikatorów/technologii itd., także produkujemy po prostu 2*10 Z = 20 Z.
W polu H5 wpisujemy 20.
5. W kolumnach L/M/N wpisujemy ręcznie swoje umowy handlowe.
Przykład 3:
Nasze umowy handlowe wyglądają tak:
Cytat:1) Antifa - +1x surowiec rzadki, +1x metal przemysłowy, -50 mln$: Fennia -> Bałtyk -> Morze Północne -> Amsterdam (kontrolerzy Stejo Tuul) -> Antifa (FT Antify)wpisujemy to w arkusz tak:
2) Berno - -15 Z: Federacja Antyfaszystowska (Düsseldorf) -> Ren -> Berneńscy socjaldemokraci (Berno) (FT Antify)
3) Antifa - +10 P, -10 mln$: Republika Bremy -> Federacja Antyfaszystowska (bezpośrednia granica)
4) Belgia - -2 piech0: Antifa -> Belgia (bezpośrednia granica)
Uwagi:
1) Z pierwszej umowy interesuje nas tylko koszt finansowy, to narzędzie nie zajmuje się liczeniem surowców itp.
2) Czwartej umowy nie wpisujemy wcale - arkusz nie liczy broni w naszych magazynach.
3) Dałoby się to usprawnić ale tych umów ma się nie więcej niż 5 na turę, także nie chce mi się wymuszać jakichś zmian w zapisie pod kątem arkusza. CHYBA ŻE Prehi powie, że mu to przyspiesza sprawdzanie budżetów, wtedy zrobimy update i każdy będzie musiał pisać umowy zgodnie ze wzorem:
(mln$;KP;K+) - opis co, komu, jak i którędy
6. W końcu główna funkcjonalność, czyli rubryka "działania" w budżecie:
Mamy w naszym budżecie coś takiego:
Cytat:(0; +5; 0; 0; 0) - efekty wyzwoleńców z Kartaginy link +0,5 mln ludnościBierzemy pierwsze 5 wierszy i kopiujemy je do pola A8, wygląda to tak:
(0; +2; 0; 0; 0) - Oktoberfest link +1 WP w Düsseldorfie
(+10; 0; 0; 0; 0) - sprzedaż technologii Uralowi link
(+5; 0; 0; 0; 0) - za najemników dla Neobaktrii link ale -20k rekrutów
(+5; 0; 0; 0; 0) - za znaczki link
+1 stabilności z cechy prezydenta
+1 WP w Mannheim i +1 WP w Aachen z cechy "Wysoka kwota wolna od podatku"
Jak dojdą nam jakieś nowe wydatki to oczywiście doklejamy je w pierwszym wolnym polu w kolumnie A (albo lepiej - czyścimy kolumnę A i wklejamy wszystko od nowa, żeby mieć pewność, że niczego nie gubimy). Mamy miejsce na 180 wierszy, jeśli dla kogoś to będzie za mało, to niech Bóg ma go w swej opiece wypuścimy płatne DLC odblokowujące tę dodatkową zawartość.
Uwagi:
1) Jak nie będziecie się trzymać wzoru "(mln; KP; K+; Z; P) - opis", to nic z tego nie będzie działało.
2) Jeśli wkleicie działania w odwrotnej kolejności, np:
za znaczki (+5; 0; 0; 0; 0)
to też nie będzie działało, nawias ma być na początku wiersza. Jak komuś się nie podoba, niech zrobi lepiej
3) Jeśli macie podzielone "działania" na rubryki typu "regularne wydatki", "wydatki specjalne", "nieregularne dochody" i "stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry", to musicie 4x zrobić kopiuj wklej - dla użytkowników raczej niewielki problem CHYBA ŻE Prehi powie, że szybciej mu się sprawdza budżety jak teraz wszystko będzie zusammen w jednej zbiorczej rubryce "działania"
7. Gdyby ktoś przypadkiem (lub "przypadkiem") naklikał gdzie nie trzeba (czyli poza żółtymi polami), to jego oczom powinien ukazać się następujący komunikat:
i tutaj każdy uczciwy obywatel zobowiązany jest kliknąć "anuluj" i nie klikać więcej gdzie nie trzeba.
-------------
Uwagi końcowe:
- w celu zgłoszenia problemu z niedziałającą funkcjonalnością proszę pisać w tym temacie lub na discordzie, dajcie znać czy jest git, albo co się wysypuje (przy czym pewnie często odpowiedź będzie "to nie rób tak, tylko tak", za mało mi płacicie, żebym zrobił użytkownikoodporny interfejs xD),
- specjalne podziękowania dla Vaiara za testowanie o 2 w nocy czy "teraz już działa" i ogólnie za bycie bardzo pomocnym w testach,
- to nie jest narzędzie, które rozwiązuje wszystkie problemy związane z trudnością ogarnięcia budżetu ale powinno zmniejszyć liczbę błędów w budżetach, jeśli będziecie sobie na koniec tury sami sprawdzać czy wszystko jest dobrze policzone,
- tak, postaram się wydłubać narzędzie, które robi więcej rzeczy, to tutaj mi w zasadzie przyszło do głowy jako prosty ale użyteczny projekt poboczny, także postaram się dobudować tutaj jeszcze kilka fajnych funkcjonalności.
-------------
Aktualna wersja: v.0.5