Q&A edycja Śródziemie 2.0
#21
(2024-01-29, 03:24)Richtus napisał(a): Koszt przeszkolenia dywizji nie będzie wzrastał o 1 mln $ przy wybraniu leseferyzmu.

...czemu? 

Tj. Czemu teraz leseferyzm ma takiego boosta? Przypomnę, że przepis o kącie sprzętu wprowadzono by kraje leseferystyczne nie zarabiały na sprzedaży DP, w zamian kupując broń w slotach i tworzący bardzo oczywistą synergię z innymi ustrojami (teraz chyba z kartelizmem). Rozumiem, że się z tego wycofujemy i zachęcamy do synergii?
Odpowiedz
#22
Nie jestem tylko pewien, czy to w ogóle jest problem. W edycji Europki prehiego, handel DP międzygraczowy właściwie nie istniał, zaś w edycji Nandan znacznie popularniejszym modelem od "DP za broń" było "broń za broń" (patrz, handle EKN-Xinchiguo).

Przy tych liczbach slotów oraz jak działa mechanika gry, mam wrażenie, że handel DP też może być mało popularny. Leseferyzm też jest bity faktem, że nie może użyć slotów do industrializacji (a slot do industrializacji, to efektywnie jedna inwestycja w prowincję, koszt pieniężny bez slotu byłby 12 mln).
Odpowiedz
#23
Z zasad wyleciało użycie slotu na Zaopatrzenie, słusznie. Problem polega na tym, że bardzo spada potencjalna produkcja paliwa i triki jakie można z tym robić. Wydaję mi się, że ogólnie to nie problem w kontekście wojskowym, może i fajnie by było gdyby Paliwo naprawdę było problemem oraz cennym surkiem.

Problem jaki widzę to zużycie jednak Paliwa przez Bogactwo:

Cytat:WP < pop - bardzo ubogie - +1 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP >= pop (min. 20 WP) - ubogie - +5 kultury/tura, +2 DP wymagane,  podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP > 2 * pop (min. 40 WP) - średniozamożne - +10% dochodu, +10 kultury/tura, +3 DP wymagane
WP > 4 * pop (min. 60 WP) - zamożne - +20% dochodu, +20 kultury/tura, +5 DP wymagane, wymagane 0,5 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy.
WP > 7 * pop (min. 80 WP) - bardzo zamożne - +25% dochodu, +25 kultury/tura, +6 DP wymagane, wymagane 1 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy i wywiadowczy.
WP > 10 * pop (min. 100 WP) - krezusi - +35% dochodu, +30 kultury/tura, +7 DP wymagane, wymagane 2 P [paliwa] *pop. +2 sloty naukowe i wywiadowcze.

Już w poprzedniej edycji, wejście na Zamożny to strzał w kolano, teraz może być jeszcze bardziej. Zastanowiłbym się czy to wymaganie jest dalej potrzebne, a jeśli jest - czy musi być tak wysokie.
Odpowiedz
#24
Co do leseferyzmu - wiedziałem, że jak wrzucę na forum to ktoś mi przypomni o co chodziło! Mimo tego zaryzykowałbym taką zmianę, chociaż jeszcze trochę się nad tym pozastanawiam (dlatego wrzucam tutaj, a nie w ogłoszenia). Faktycznie leseferyzmowi może opłacać się sprzedawać DP ale musi jeszcze znaleźć kupców itd. Dla porównania Antifa miała cechę dającą +5% dochodu w przypadku sprzedaży DP i udało mi się to odpalić tylko raz, także raczej zgodnie z tym co Verlax pisał nie jest to aż tak duże zagrożenie. To co dla mnie jest na ten moment decydujące: usuwamy element o którym można łatwo zapomnieć przy rozpisywaniu budżetu - teraz przeszkolenie wojska do sprzętu może się trafić raz na edycję ale gracz MUSI o tym pamiętać.

Co do paliwa, to dobra uwaga - wymogi dotyczące paliwa bym zostawił ale obciął o połowę. Złóż ropy będzie pewnie globalnie trochę więcej niż w Europce.

Discordowa koncepcja zmian w niezbędnikach lotnictwa jest analizowana Tongue
Odpowiedz
#25
Żeby nie uciekło z discorda: rozważam też zmniejszenie liczby techów wymaganych do badania techa "Mobilizacja I" (obecnie wymagane: Administracja I, Kolej i Telegraf elektryczny).
Odpowiedz
#26
Ad. Rekrutacja.

1) czy Umbar to "róg mapy"?

2) czy stolica może się przemieścić w kształcie przedtur  A B C? (Z reala: Kosowo, kolebką Serbów, nie leży w Serbii)

3) jaki poziom technologiczny charakteryzował tych co opuszczali schrony w roku 0 6E ?

4) czy istnieją hybrydy międzygatunkowe i jak dobrze płoną na stosach?
Odpowiedz
#27
1) To zależy. Niby tak, ale jeśli będzie miał jakieś kolonie rozrzucone po wybrzeżach, to wtedy prawdopodobnie nie.

2) Tak

3) Zróżnicowany. Możliwe, że gdzieniegdzie były jakieś pojedyncze sztuki broni wyższej generacji, co pozwoliło waszym państwom wybić się (zanim się zużyły). Poza tym broń improwizowana typu połowa XIX wieku.

4) To zależy od podań graczy. Jeśli ktoś będzie bardzo chciał, to możliwe, że istnieją (w końcu w lore są półelfy itd.). Płoną tak jak wszyscy inni, no może balrogi i smoki płoną trochę ciężej, ale nie wyobrażam sobie z czym byście chcieli krzyżować te rasy!
Odpowiedz
#28
Hmm czemu nadal jest używane tyle niepotrzebnych mechanik , które można znacznie uprościć np Punkty Kultury po co to komu potrzebne?

Czy nie dało by się zrobić Excela by nie siedzieć nad turą 2 dni bo mam 10 cech w kraju i ciężko to policzyć?
Odpowiedz
#29
(2024-02-09, 16:25)Rizi napisał(a): Hmm czemu nadal jest używane tyle niepotrzebnych mechanik , które można znacznie uprościć np Punkty Kultury po co to komu potrzebne?
Jak bardzo chcesz to możesz grać używania K+, po prostu robisz rozwój technologiczny trochę wolniej.
Ba, możesz nawet zrobić pod to kraj jakichś technologicznych konserwatystów, tak jak Milord na Nandanie.

Cytat:Czy nie dało by się zrobić Excela by nie siedzieć nad turą 2 dni bo mam 10 cech w kraju i ciężko to policzyć?
Dałoby się i pewnie się zrobi. Tu masz arkusz z poprzedniej edycji, który właśnie jest modernizowany:
http://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1879
Odpowiedz
#30
Cytat:bo mam 10 cech w kraju


...pamiętając o problemach z dodawaniem wśród graczy, będę kontrowersyjny: ale dodanie do siebie 10 liczb na kalkulatorze chyba nie jest takie trudne (?)
Odpowiedz