Liczba postów: 554
Liczba wątków: 93
Dołączył: Mar 2020
Nie spotkałem się z praktyką, żeby ktoś na starych zasadach nagminnie utrzymywał stan aktywności/"pełnej gotowości" w wojskach, które nie walczą.
Well pewnie dlatego bo albo placil i byly aktywne albo nie placil i nie byly aktywne wiec taki case nigdy nie zaistnial.
Zmiana chujowa nie propsuje.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Cytat:3. Generalnie wyróżniamy dwa stany wojska: aktywne i nieaktywne (inaczej mówiąc aktywne i "w gotowości"). Aktywne wojska są w pełni gotowe do działania i zużywają paliwo, albo, jeśli nie zużywają paliwa, to potencjalnie "męczą się". Wojska "w gotowości" zużywają mniej paliwa i nie "męczą się". W jakim stanie znajduje się dana jednostka, to powinno być zaznaczone w rozkazach inaczej domyślnie nie jest liczona jako aktywna.
Cytat:Nie spotkałem się z praktyką, żeby ktoś na starych zasadach nagminnie utrzymywał stan aktywności/"pełnej gotowości" w wojskach, które nie walczą.
+ Zasady:
Cytat:Pisanie co turę w rozkazach, że nasze wojska czekają w pełnej gotowości na granicach może długofalowo doprowadzić do przemęczenia dywizje piechoty i kawalerii, co może wywołać skutki eventowe.
Co to jest "pełna gotowość"?
Bo ja rozumiałem, że to jak gotowość w dawnym rozumieniu zasad, a tu brzmi jakby nie.
Bo np. ja prawie nigdy nic nie koszarowałem, zawsze wydawałem 1/4Z per dywizja i tyle. Ale z opisu rozumiem że to nie jest "pełna gotowość" - więc można mieć wojska nie <<aktywne>>, ale <<gotowe>> non stop, na takim samym poziomie jak dawniej na poziomie 1/4 Z per dywizja?
Bo dawniej to jak się założyło 1Z per dywizja - to jeśliby były użyte, bo byłaby wojna, to się zapłaci, a jeśli nie, to się zapłaci 1/4 Z. I ja w takim stanie zazwyczaj utrzymywałem wojska non stop - na ZSRR w edycji Warhammera, jak na szybko przejrzałem toto, mam wojska rozpisane w Rozkazach i w ciągu 15 tur kilak razy skoszarowałem po parę dywizji, w sensie takich co teraz by nic nie zużywały. przy czym proporcje wyglądały mniej więcej tak:
Cytat:Łączne zużycie w wypadku aktywności tylko wykazanych oddziałów [3mil=1piech, ale 2 mil zaokrąglam do 1 piech takoż.]:
Aktywne: 5 piech, 6ST
5Z, 6P = 5Z, 6P
Gotowość: 5 panc, 5b, 23 m, 43 piech
10Z + 10P, 10Z + 5 P, 23Z + 23P, 43 Z = 21Z, 9P [“zarezerwowane” 86 Z i 38P]
Skoszarowane: 3m, 4 piech
Jak widać, większość jednostek była w gotowości na wypadek ataku. I taki stan utrzymywał się notorycznie, zadarzało mi się koszarować jakieś rezerwowe jednostki w głębi kraju i to tyle.
ergo:
czy "pełna gotowość" oznacza "aktywny" czy "aktywny lub gotowy, zależnie od warunkowych"?
Bo jak to pierwsze - czyli można utrzymywać w "starej" gotowości cały czas i nie odbije się to na braku efektywności sił zbrojnych!
Jeśli drugie - ...tak, niektórzy tak robili stale na jednostkach nie mających walczyć.
Ps. a pamiętam z budżetów że był gracz który stale trzymał wojsko w aktywności spodziewając się walki, bo miało mu to dać choć marginalną przewagę. Tylko nie pamiętam kto :/ To nie był @ Riper ?
***
Cytat:4. Ale jakie jest pytanie?
Cytat:4. No i co z tego że np. jak jest wojna, to jakieś siły nie będą brały udziału w wojnie, ale przecież w gotowości np. obrony wybrzeża przed desantem powinni być całą wojnę (jak to mawiali Persowie, że opłaca się najemnika całe lata by przydał się tego jednego jedynego dnia bitwy).
Pytanie jest, czy jak ktoś prowadzi wojnę, to ma siły obrony wybrzeża, nie pobierające paliwa, gotowe przez cały czas, bo nie ma sensu ich koszarować. Ale to właściwie był kolejny fragment dot. 1-2, wyjaśniający, ale widać że z wyjaśnieniem które namotało.
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
Cytat:Co to jest "pełna gotowość"?
Aktywność.
Wydaje mi się, że to odpowiada na wszystkie dalsze pytania, jak nie to proszę pytać dalej. Dorzuciłem poprawkę uściślającą treść zasad.
Liczba postów: 900
Liczba wątków: 61
Dołączył: Apr 2020
Taka luźna propozycja last minute: co sądzicie o zaktywizowaniu eksploatacji złóż morskich poprzez zmniejszenie wymagań technologicznych budowy platform wydobywczych do Przemysłu II a nie III? W poprzedniej edycji gracze bardzo późno zaczęli eksploatować akweny, może teraz byłoby inaczej...
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Nie mogę się oprzeć pokusie, więc napiszę:
Nie, to niefabularne!
***
A na serio, to ja byłbym za, ale wiem że jako kraj mający większy dostęp do morza niż całą resztą razem wzięta mogę być nieobiektywny
Ewentualnie bym sugerował rozbicie jak za dawnych lat szybów naftowych morskich i kopalni - zawsze szyby miały mniejsze wymagania...
...ale z drugiej strony, surowców na mapie jest za dużo, MG i tak rozpieszcza, więc bez morskich się też przeżyje.
...bo to niefabularne i nietolkienowskie! Kto wie jakie siły obudzą elfy gdy w swej chciwości zagłębią się w oceany? ^^
Liczba postów: 2762
Liczba wątków: 128
Dołączył: Mar 2020
Przemysł II to niestety bardzo wcześnie. Jeśli założymy, że wzięcie punktu startowego w Przemysł da technologię Przemysł I na start, do przemyslu II wystarczy zaledwie 10 Punktów Nauki. To byłoby prawie z miejsca. Z Przemysłem III to wychodzi lepiej, bo 25 PN łącznie. Zwłaszcza, że jest to technologia, która imo jest bardzo dobra i tak sama z siebie. W ogóle... czy aby ona nie została zbuffowana z poprzednich zasad? Mam wrażenie, że technologia przemysł w poprzedniej edycji była droższa niż 5 pkt per level.
Ale MG decyduje, to tylko moja opinia.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2024-03-30, 15:09)Verlax napisał(a): Przemysł II to niestety bardzo wcześnie. Jeśli założymy, że wzięcie punktu startowego w Przemysł da technologię Przemysł I na start, do przemyslu II wystarczy zaledwie 10 Punktów Nauki. To byłoby prawie z miejsca. Z Przemysłem III to wychodzi lepiej, bo 25 PN łącznie. Zwłaszcza, że jest to technologia, która imo jest bardzo dobra i tak sama z siebie. W ogóle... czy aby ona nie została zbuffowana z poprzednich zasad? Mam wrażenie, że technologia przemysł w poprzedniej edycji była droższa niż 5 pkt per level.
Ale MG decyduje, to tylko moja opinia.
była po 5pkt per level. zasady z moich edycji są w archiwum
Tylko wtedy Przenysł dawal tylko/aż +2 zaopatrzenia ze slota. czy to było bardziej przydatne czy mniej to zobaczy się w praniu
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
W poprzedniej edycji miałem możliwość budowy tych szybów od 5. tury. Nie sądzę, żeby to było jakoś bardzo późno, natomiast tam rynek paliw wyglądał tak, że nie było potrzeby inwestować w wydobycie na akwenach. Ja nie widzę potrzeby zmian. Każdy na start dostanie zapas paliwa, który powinien pozwolić przeżyć kilka tur, a w tym czasie można podjąć działania mające na celu przygotowanie się na ewentualne braki.
Liczba postów: 290
Liczba wątków: 36
Dołączył: Sep 2020
Jaką efektywność mają ataki przez neutralne prowincje?
Pytanie specjalnie piszę jawnie, żeby było uczciwie i wszyscy znali wykładnię Richtusa ^^
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
Słabą. Im więcej prowincji neutralnych po drodze tym gorzej, im nowocześniejsze oddziały (i bardziej paliwożerne) tym gorzej. Atakowanie z prowincji nieskolonizowanej może się wiązać z karą od ~50% skuteczności (w przypadku niskopoziomowej kawalerii pokonującą jedną prowincję) wzwyż do jakichś 100% przy atakowaniu drugiego końca kontynentu. Złota zasada pozwala organizować jakieś zrzuty zaopatrzenia z powietrza, konstrukcje specjalne itd. ale nie spodziewałbym się cudów nawet z tym.
|