Druga edycja z Azjatkami i pytania do zasad
#1
Zatem zgodnie z obietnicą z discorda mamy koniec tygodnia i wrzucone zasady, techy i cennik. Duża część zasad została przeredagowana, ale jeśli chodzi o zmiany:

Zmiany w zasadach:
1) Żegnamy Kulturę (K+), wraca zaopatrzenie (Z);
2) Ustroje polityczne mają stały dochód KP, ustroje gospodarcze dostosowane do nowych zasad, zamożność już bez mikromodyfikatorów, a społeczeństwo nie potrzebuje paliwa;
3) Duch narodowy - zapewnia nam specjalną cechę, ale też urozmaica zasady otrzymywania PP (zamiast punktu za stabilność);
4) Slot specjalistów - łączy naukę, wywiad oraz pozwala rozwijać WP;
5) Centra są za darmo - pierwsze na start, drugie w 5. i trzecie w 13. turze (jak dogramy xD);
6) Budowa zajmuje slot produkcyjny;
7) Powrót do rekrutów - uproszczenie siły ludzkiej, mobilizacja nie robi kary do dochodu tylko odbiera nam sloty z powodu brakujących rąk do pracy. Rekrutów możemy dostać polityką rządu oraz odnawia nam się przy przyroście ludności;
8) NPCe - satelitami możemy robić wszystko w ramach slotów produkcyjnych;
9) Wywiad i nauka nie mają postępu tylko opłacamy kasę i wszystko jest instantowo. Może się zrobić drogo potem, a najbardziej nas spowolniają technologie kluczowe;
10) Na czas edycji z Azjatkami walutą stają się yuany (¥ - znaczek można wygenerować pisząc "y u" bez spacji);
11) Nowe fajne polityki. Drony. Troszkę urealistyczniony cennik.


Pozostała oczywiście mapka, zaktualizowany niezbędnik i szablony tematów. 
Oprócz tego mam dużo pomysłów jak zrobić najlepszą edycję PNW. Turek będzie pomocniczym MG.

Obszarem edycji jest wschodnia Azja - od Kalkuty po Wyspy Marshalla, od wybrzeży Australii po Sahalin
Odpowiedz
#2
Wyniki ankietki były takie, że lubimy (>62,5%) tury zero, więc je powtórzymy. W innych wyszło, że raczej nie będziemy tęsknili za traktami (usunięte) i mobilizacją (trochę mniej istotna). Pomysły graczy w zasadzie zrealizowałem w większości :)
Odpowiedz
#3
[Obrazek: bXivpYO.png]

Patch przedrekrutacyjny 0.9 - w oparciu o uwagi Gandzi, Fancia, krótkim testom i moim vibe'om została wprowadzona seria poprawek do zasad:
- rebalans ustrojów gospodarczych i polityk
- nowa akcja polityczna: roboty publiczne dająca sloty produkcyjne, do tego przywrócony handel DP, a stabhit jest od 5 brakującego DP
- wzmocnione centrum naukowe
- bazowy kontrwywiad wynosi 2
- zmiany w techach: niektóre koszty zmienione, specjalizacja plot bez wymagań, rafinacja na 5 poziomów

być może jeszcze coś wyjdzie do znerfienia, jednak myślę że większych zmian w zasadach już nie będzie. Szykujemy się do startu rekrutacji.
Odpowiedz
#4
[grzmi, niebo się rozstępuje, z góry spada na ziemię złota poświata]

guess who's back...
Odpowiedz
#5
Nie chce nowego tematu robić, ale taka pierdoła:
Zróbmy spis tresći w zasadach i cenniku. To by chyba mocno ułatwiało nawigację. Coś takiego jako pierwszy post:
1. Podstawy
2. Państwo

W Cenniku by to trzeba było porozbijac na osobne posty, ale imo warto. W zasadach może też by się przydało np. wywiad i naukę rozdzielić.
Odpowiedz
#6
Pytanie o kolejność tury. Na podstawie sytuacji z końca 2137 powinienem wbić poziom "bardzo zamożni". Na początku 2138 liczę przyrost ludności. Po przyroście ludności spadam z powrotem do zamożnych. Czy w takiej sytuacji w 2138 mam liczyć dodatkowe sloty z bardzo zamożnych, czy nie?
Odpowiedz
#7
Nie pamiętam, jak to było liczone w Warhammer 2.0, ale sprawdziłem edycję Nandan i tam prehi ciągle powtarzał, że przyrost ludności należy zrobić jako pierwszą akcję w turze (pod groźbą braku pozytywnych odpisów!), więc IMHO z tego wychodzi, że:

1. Na koniec 2137 masz warunki, by wbić na bardzo zamożnych,
2. ale w 2138 pierwszą rzeczą, jeszcze przed ogłoszeniem wzrostu zamożności, doliczasz sobie przyrost ludności i tracisz warunki, by wbić na następny poziom zamożności
3. już nie spełniasz warunków, by zwiększyć poziom zamożności, więc nie możesz tego zrobić, więc nie dostajesz slotów, nie masz większych wymagań DP, nie przechodzisz przez Start, nie otrzymujesz 10 000 $.
Odpowiedz
#8
Po zmienia populacji sprawdzamy stan zamożności i w to determinuje ilość slotów w tej turze i ile DP musimy zapewnić - jak komuś spadnie po turze wojennej tego nie zmieniamy.
Odpowiedz