Ogłoszenia
#11
Zaczyna się tura czwarta, w związku z tym mamy pierwszy przyrost populacji.

Podliczamy przyrost bazowy z bogactwa i ew. modyfikatory, a następnie wstawiamy post o nowej populacji w wydarzenia jawne. Od nowej kwoty liczymy 0,5% rekrutów, których dostajemy. Przyrost populacji następuje przed wydaniem punktów PP.

Druga uwaga:
Nie tworzymy siatek wywiadowczych w krajach NPC. Tę funkcję u nich pełnią wpływy z czego nadal kraje NPC nie potrafią się bronić się przed akcjami wywiadowczymi.
Odpowiedz
#12
2134

Rizi wchodzi na Zjednoczone Królestwo (Hongkong)

Na prośbę jednego z graczy deadline wojskowy/handlowy/wywiadowczy (ale nie sportowy!) przesuwamy na poniedziałek 21:00
Odpowiedz
#13
Zaczynamy turę piątą. Przypominam o możliwości założenia drugiego dowolnego centrum przez jeszcze grających graczy (można w dowolnej prowincji, efekt działa od 20 WP)
Odpowiedz
#14
2135

5 lat to już dość dużo dla rozwoju NPCów, zatem ogłaszam, że te NPCe co nadal żyją dostają:
* niewielką modernizację wojska
* +10 WP
* centrum

//*Klikę Nankińską i klikę Fujian wykluczam z tego obiegu, bo oni już wpadli do kociołka z centrum na początku edycji.
Odpowiedz
#15
2135

Termin handlowy przesunięty na wtorek 20:00, termin na rozkazy do środy 21:00, w czwartek nowa tura.

Precyzując kilka wątpliwości: NPC ma rekrutów (dostaje ich na przyroście tak jak gracze), kiedy zwasalizujemy NPCa korzystamy z jego surowców oraz traktujemy jego centra jako zajęte przez nas. NPC może budować WP u siebie, może budować budynki u siebie, może tworzyć sobie wojska, NPC nie może produkować zaopatrzenia i DP, ani budować nam (i tak dużo nam daje).
Odpowiedz
#16
2135

Usuwamy strukturę narodowościową i religijną, bo i tak nie chce mi się tego przeliczać i uzupełniać, ale w to miejsce wkraczają "Istotne mniejszości" gdzie notujemy wpływowe mniejszości z naszego państwa, liczbę ludności oraz prowincje w których dominują. Istotne mniejszości zawsze mogą mieć tendencje separatystyczne, jeżeli będą wspierane przez wrogiego gracza.
Odpowiedz
#17
2138

Przypominam o tym, że w tej turze był przyrost populacji i każdy dostał rekrutów w wysokości 0,5% (poziom mobilizacji nie ma na to wpływu). Staram się ogarnąć wszystko natomiast bardzo chciałbym, żeby kasa w grze była inwestowana na rzeczy cennikowe, bo moja pomysłowość też ma granice i jak mi ktoś napisze, że wydał 100 mln ¥ na pomalowanie płotu na zielono, to ja nie mam pomysłu co z tym zrobić.
Odpowiedz
#18
[Obrazek: Odanobunaga.jpg]
Oda Nobunaga doradza jak należy pisać rozkazy, żeby nie Fałzet nie chciał kończyć edycji.

Co należy robić:
- napisać co robi, która z armii;
- napisać obok lokalizacji ile rakiet jest wykorzystywanych;
- trzymać się skrótów z niezbędnika i robić spacje między nazwami.
- jak prowincja jest nazwana skrótem na mapie politycznej korzystać z pełnej nazwy, aby MG nie zastanawiał się gdzie jest "Ch**"

Czego nie należy robić:
- pisać o pogodzie, ile trwa rok, jak motywowani są żołnierze, że mają celować w luki w pancerzu pod pachami, jakie pieśni patriotyczne śpiewają w marszu, jak zamierzają omijać kałuże i inne rzeczy, które są albo oczywiste, albo nie wnoszące nic, szczególnie jeśli te komentarze pojawiają się przed lub w środku właściwych rozkazów;
- zakładać, że mg zaplanuje wojnę zamiast nas;
- zakładać że nasz samolot będzie latał jak pojebany niczym Taylor Swift po zakupy albo czołg jak poseł PiS wg kilometrówek;
- rozkazy warunkowe są ok, ale z jednym jasnym "IFem", a nie drzewkiem wyboru jakbym grał w paragrafówkę (ale taką bez paragrafów, że muszę całą książkę przewertować, żeby znaleźć który wariant alternatywy do planu C się właśnie aktywuje).
Odpowiedz
#19
Jak ktoś wysyłał (albo będzie wysyłać) jakieś rzeczy związane z questami od Wietnamu Północnego/Bhutanu albo wspierał swojego kandydata na konklawe czymś innym niż słowem - proszę mi o tym napisać na PW (najlepiej ze screenami na dowód). Z questami nie ma chyba aż takiego pośpiechu, ale na konklawe to, powiedzmy, do jutra do 18?
Odpowiedz