PP wydajemy na początku tury? tj. jego efekt już działa w tej turze czy dopiero w następnej jak reszta rzeczy?
Czy każdy rodzaj wydatku PP od "a" do "r" działa w tej turze? Czy są wyjątki tak jak np pisał Milord, że bonusy do dochodu są liczone w turze następnej?
a) 1 PP -> Stabilność: +1 stabilności
b) 2 PP -> Stabilność: +1 stabilności, +10 KP, +1 reputacji (niedostępne dla krajów totalitarnych)
c) 1 PP -> Bogactwo: +X WP, gdzie X to zapotrzebowanie na DP w kraju, +1 za każde centrum finansowe dla gospodarek lesseferystycznych (niedostępne dla gospodarek centralnie planowanych)
d) 2 PP -> Bogactwo: +centrum finansowe (niedostępne dla gospodarek centralnie planowanych)
e) 1 PP -> Przemysł: +1 um. ZN-przemysł, +1 WP w centrach przemysłowych
f) 2 PP -> Przemysł: +centrum przemysłowe
g) 1 PP -> Nauka: +1 um. dla ZN z dwóch różnych specjalizacji
h) 2 PP -> Nauka: +centrum naukowe albo odblokowanie drzewka technologii specjalnej
i) 1 PP -> Wojska lądowe: +1 um. generała (do maks. 3), +1 um. ZN-wojska lądowe, możliwość dodania/usunięcia doktryny lądowej
j) 2 PP -> Wojska lądowe: w tej turze +2 do limitu piechoty i pojazdów w slocie, koszt każdego oddziału lądowego -1 mln $
k) 1 PP -> Lotnictwo: +1 um. generała lotniczego (do maks. 3), +1 um. ZN-lotnictwo, możliwość dodania/usunięcia doktryny lotniczej
l) 2 PP -> Lotnictwo: w tej turze +2 do limitu produkcji samolotów w slocie, koszt każdego oddziału lotniczego -2 mln $
ł) 1 PP -> Flota: +1 um. admirała (do maks. 3), +1 um. ZN-flota, możliwość dodania/usunięcia doktryny morskiej
m) 2 PP -> Flota: +centrum stoczniowe
n) 1 PP -> Wywiad: 5 PI do rozdysponowania w krajach ze szpiegami (maks. 3 na kraj), +1 WP w centrach wywiadowczych
o) 2 PP -> Wywiad: +centrum wywiadowcze
p) 1 PP -> Kolonizacja: +10 PK, każda skolonizowaną w tej turze prowincja dostarcza dodatkowe 0,2 mln mieszkańców
r) 2 PP -> Szczęście: zsyłamy na dobre wydarzenie na sojusznika lub złe na nieprzyjaciela (wybrany gracz może być celem tego efektu tylko raz na edycję)
Cytaty:
"Najpierw dostaje się dochód, potem przydziela PP, potem można skorzystać efektu CFa. Zatem w tej samej turze się nie da dostać dodatkowej kasy.
>Skorzystać z efektu centrum
czyli: naukowy ulepsza nam slota już na tę turę, przemysłowy dodaje slota już w tej turze, a finansowe już podbija o 1 WP prowa w którym się znajduje "
Czy każdy rodzaj wydatku PP od "a" do "r" działa w tej turze? Czy są wyjątki tak jak np pisał Milord, że bonusy do dochodu są liczone w turze następnej?
a) 1 PP -> Stabilność: +1 stabilności
b) 2 PP -> Stabilność: +1 stabilności, +10 KP, +1 reputacji (niedostępne dla krajów totalitarnych)
c) 1 PP -> Bogactwo: +X WP, gdzie X to zapotrzebowanie na DP w kraju, +1 za każde centrum finansowe dla gospodarek lesseferystycznych (niedostępne dla gospodarek centralnie planowanych)
d) 2 PP -> Bogactwo: +centrum finansowe (niedostępne dla gospodarek centralnie planowanych)
e) 1 PP -> Przemysł: +1 um. ZN-przemysł, +1 WP w centrach przemysłowych
f) 2 PP -> Przemysł: +centrum przemysłowe
g) 1 PP -> Nauka: +1 um. dla ZN z dwóch różnych specjalizacji
h) 2 PP -> Nauka: +centrum naukowe albo odblokowanie drzewka technologii specjalnej
i) 1 PP -> Wojska lądowe: +1 um. generała (do maks. 3), +1 um. ZN-wojska lądowe, możliwość dodania/usunięcia doktryny lądowej
j) 2 PP -> Wojska lądowe: w tej turze +2 do limitu piechoty i pojazdów w slocie, koszt każdego oddziału lądowego -1 mln $
k) 1 PP -> Lotnictwo: +1 um. generała lotniczego (do maks. 3), +1 um. ZN-lotnictwo, możliwość dodania/usunięcia doktryny lotniczej
l) 2 PP -> Lotnictwo: w tej turze +2 do limitu produkcji samolotów w slocie, koszt każdego oddziału lotniczego -2 mln $
ł) 1 PP -> Flota: +1 um. admirała (do maks. 3), +1 um. ZN-flota, możliwość dodania/usunięcia doktryny morskiej
m) 2 PP -> Flota: +centrum stoczniowe
n) 1 PP -> Wywiad: 5 PI do rozdysponowania w krajach ze szpiegami (maks. 3 na kraj), +1 WP w centrach wywiadowczych
o) 2 PP -> Wywiad: +centrum wywiadowcze
p) 1 PP -> Kolonizacja: +10 PK, każda skolonizowaną w tej turze prowincja dostarcza dodatkowe 0,2 mln mieszkańców
r) 2 PP -> Szczęście: zsyłamy na dobre wydarzenie na sojusznika lub złe na nieprzyjaciela (wybrany gracz może być celem tego efektu tylko raz na edycję)
Cytaty:
"Najpierw dostaje się dochód, potem przydziela PP, potem można skorzystać efektu CFa. Zatem w tej samej turze się nie da dostać dodatkowej kasy.
>Skorzystać z efektu centrum
czyli: naukowy ulepsza nam slota już na tę turę, przemysłowy dodaje slota już w tej turze, a finansowe już podbija o 1 WP prowa w którym się znajduje "