2022-03-06, 10:07
Rozpiski wojenne są utrapieniem mocnym dla MG i to chyba potwierdzą nawet najbardziej podjarani tym @Verlax i @prehi - że raz jest fajnie, ale jak tego robi się dużo i często to już męki, zwłaszcza jak ktoś chce zrobić dobrze.
Druga sprawa to poczucie sprawiedliwości i buledupy jak np. mój za który bardzo przepraszam Verlaksa
Z pewnością musimy znać setting i pod niego wszystko dostosować, mój poważny pomysł na mechanizację bitew do planszówek by VZN - ofc nieopatentowany już ma wersję 2.0. Można go urozmaicić np. o te wspaniałe pomysły graczy, o których pisze Richtus i za nie możnaby dostać bonus do bitwy od MG, ew. kary. Wtedy mielibyśmy system na zasadzie:
Siła armii + wybór strategii na bitwę (mechaniczny) + pomysły gracza (kaprys MG) i taką wartość porównywaliśmy z tym co przeciwnik i mamy wynik. Taki system opiera się o zróżnicowanie jednostek, żeby poza suchej siły wojska miały swoje specjalności i okolicznści w których walczą lepiej. Tu jest pole dla hurr durr wyobraźni i inwencji własnej. Jakbyśmy poszli w stronę XIX wiecznego magicznego steampunka byłaby spora przestrzeń na to.
Druga sprawa to poczucie sprawiedliwości i buledupy jak np. mój za który bardzo przepraszam Verlaksa
Z pewnością musimy znać setting i pod niego wszystko dostosować, mój poważny pomysł na mechanizację bitew do planszówek by VZN - ofc nieopatentowany już ma wersję 2.0. Można go urozmaicić np. o te wspaniałe pomysły graczy, o których pisze Richtus i za nie możnaby dostać bonus do bitwy od MG, ew. kary. Wtedy mielibyśmy system na zasadzie:
Siła armii + wybór strategii na bitwę (mechaniczny) + pomysły gracza (kaprys MG) i taką wartość porównywaliśmy z tym co przeciwnik i mamy wynik. Taki system opiera się o zróżnicowanie jednostek, żeby poza suchej siły wojska miały swoje specjalności i okolicznści w których walczą lepiej. Tu jest pole dla hurr durr wyobraźni i inwencji własnej. Jakbyśmy poszli w stronę XIX wiecznego magicznego steampunka byłaby spora przestrzeń na to.