Europa 10k, prace koncepcyjne: Państwo
#2
Może mała techniczna pierdoła, ale skoro prowincja z 0WP może być zdekolonizowana (czyli zakładam, że raczej będzie niż nie będzie) to chyba nie ma co pisać iż wydobycie zaczyna się od 1WP. (w końcu prow i tak zaraz znika). Podoba mi się koncepcja bloków z wielkiej płyty przy centralnym planowaniu.

Edit: Jest rozbieżność względem działu nauki: Tutaj cnota innowacyjni jest za 10, w nauce dana cnota daje 8

Edit 2: Zastanawiam się nad cnotą wpływowi: 
Cytat:cnota: wpływowi - ilość slotów wywiadowczych w tej turze +2, +1 do siatki wywiadowczej w trzech dowolnych państwach, +1 do wpływu w trzech dowolnych państwach
Brzmi logicznie, brzmi sensownie. Dzięki tej akcji możemy te dwa wolne sloty przeznaczyć np. na kontrwywiad gdy innymi  staramy się zrobić akcję u innego gracza. Problem jest jednak taki, że chyba mało jest akcji, które można ogarnąć w turę
Rozpoznanie: 10pkt
Bada: 4
więc żeby wykonać akcję musimy z elementów takich jak ZN+siatka+tech wywiadu pozyskać 6pkt. (no chyba, że rzadkie)
W sensie jest do zrobienia, ale musisz być przygotowany by ogarnąć to w turę a efekt jest... w sumie nie znany mi :v bo gracz szpiegowany w każdej chwili może sobie te wojska poprzestawiać wraz ze zmianą koncepcji. 
no i trzeba machnąć to w rok bo w X+1 twoje właściwe siatki muszą wrócić do kontrwywiadu. 
Cnota wydaje mi się baaaardzo sytuacyjna i chyba mimo to wolałbym pewniaka innowacyjność.

Wydaje mi się, że cnoty są teraz w miarę zbalansowane (chociaż wciąż te 2 najbardziej popularne są najprostsze w obsłudze i są takim bezpiecznym wyborem)
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: Państwo - przez Enter - 2022-06-25, 22:08