Zmiany. Nie za dużo, ale dość istotne. Wrzucam całe akapity w których nastąpiła jakaś zmiana, dla łatwiejszego oglądu:
+
***
Zapraszam do komentariatu. Zmiany są kompatybilne z poprawionym cennikiem (chyba).
Wiem, że nie wiadomo o co chodzi z "Pożyczką państwową", bo wciąż zastanawiam się gdzie ją dać - do cennika, czy do handlu (obok traktów). Ale tak czy siak, pożyczka państwowa to obligacje które będą ustalone wreszcie mechanicznie. Im wyższa zamożność tym skuteczniejsze. Im więcej wzięto, tym mniej skuteczne.
Cytat:Model gospodarczy:+
* Minarchizm - nie można inwestować w prowincjach i używać slotów do industrializacji, wydając PP w Bogactwo dostajemy o 10 mln $ więcej. Nie możemy podnieść poboru powyżej poziomu “Armia zawodowa”.
* Leseferyzm - nie można używać slotów do industrializacji, sloty produkujące DP zwiększają dochód w przyszłej turze o 4 mln $, koszt przeszkolenia dywizji wzrasta o 1 mln $
* Keynesizm - inwestycje w prowincjach nie wymagają KP, pożyczka państwowa nie wymaga KP.
* Kartelizacja - PP w Bogactwo zapewnia o 10 mln $ mniej, limit centrów własnych jest zwiększony o 1
* Centralne planowanie - nie można przeznaczać PP na bogactwo, pożyczka państwowa daje dwa razy gorszy efekt finansowy, efekt centrów finansowych jest zredukowany o połowę, slot przeznaczony w industrializację zapewnia dodatkowe +1 WP w ulepszanej prowincji. Można przeznaczyć slot przemysłowy na budowę domów z prefabrykatów (dodaje +2 PK rozdzielane na zwykłych zasadach).
Zmiana modelu gospodarczego w trakcie gry wiąże się ze stratami stabilności (minimum 1 do maksymalnych 9).
Cytat:Zamożność - umowny stan materialny naszego społeczeństwa. Bogatsze społeczeństwa zapewniają większy dochód i dodatkową kulturę. Zamożność jest podzielona na 6 poziomów zależnie od stosunku sumy wartości prowincji do populacji państwa:
WP < pop - bardzo ubogie - +1 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP >= pop (min. 20 WP) - ubogie - +5 kultury/tura, +2 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP > 2 * pop (min. 40 WP) - średniozamożne - +10% dochodu, +10 kultury/tura, +3 DP wymagane
WP > 4 * pop (min. 60 WP) - zamożne - +20% dochodu, +15 kultury/tura, +5 DP wymagane, wymagane 0,5 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy.
WP > 7 * pop (min. 80 WP) - bardzo zamożne - +25% dochodu, +20 kultury/tura, +6 DP wymagane, wymagane 1 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy i wywiadowczy.
WP > 10 * pop (min. 100 WP) - krezusi - +30% dochodu, +25 kultury/tura, +7 DP wymagane, wymagane 2 P [paliwa] *pop. +2 sloty naukowe i wywiadowcze.
Gracze nie zmieniają zamożności samodzielnie, po przekroczeniu odpowiedniego progu mogą się upomnieć o wzrost/spadek zamożności do MG. Niektóre cechy mogą wpływać podniesienie albo obniżenie zamożności.
Społeczeństwa zamożne i wyżej wymagają dostarczania paliwa na rynek. Nie dostarczenie paliwa w odpowiedniej ilości skutkuje problemami społecznymi: dla zamożnego -1 stabilności i -20% dochodu, dla bardzo zamożnego -2 stabilności i - 30% dochodu, dla krezusów -3 stabilności i -40% dochodu. W każdym wypadku wartości są podawane per tura.
+
Cytat:Jeżeli w ciągu tury licząc (wszystkie źródła) zdobędziemy 30 K+ odblokowujemy cnotę obywatelską, która jest dodawaną cechą naszego społeczeństwa pozwalającą na wykorzystanie specjalnej umiejętności. Jej użycie wymaga wykorzystania 1 PP (na kulturę) i zapłacenia 50 K+. W ciągu tury możemy skorzystać tylko z jednej takiej akcji. Użycie każdej kolejnej umiejętności cnoty, niezależnie od rodzaju, podczas edycji będzie o 10 droższe niż poprzednie (60, 70, 80, itd...). Jeżeli w ciągu pojedynczej tury zdobędziemy 60 K+ odblokowujemy drugą cnotę obywatelską, zaś przy 90 K+ trzecią. O użyciu cnoty informujemy jawnie, z jednym wyjątkiem (wpływowi). Lista dostępnych cnót obywatelskich:
- cnota: przedsiębiorczy - +5 WP dowolnie rozdysponowane w naszych prowincjach
- cnota: innowacyjni - dajemy +8 postępu w wybranym slocie badawczym
- cnota: wpływowi - ilość slotów wywiadowczych w tej turze +2, +1 do siatki wywiadowczej w trzech dowolnych państwach, +1 do wpływu w trzech dowolnych państwach (ta cnota może być użyta poprzez deklarację w tajnych wydarzeniach)
- cnota: patriotyczni - zyskujemy +1 stabilności i +20 KP
- cnota: waleczni - do końca trwania konfliktu zbrojnego z wybranym rywalem nie tracimy PP bezpieczeństwo
- cnota: pracowici - +1 DP oraz +1 slot produkcyjny w tej turze
- cnota: zorganizowani - kolonizujemy wybraną prowincję, w której mieliśmy przynajmniej 1 PK
***
Zapraszam do komentariatu. Zmiany są kompatybilne z poprawionym cennikiem (chyba).
Wiem, że nie wiadomo o co chodzi z "Pożyczką państwową", bo wciąż zastanawiam się gdzie ją dać - do cennika, czy do handlu (obok traktów). Ale tak czy siak, pożyczka państwowa to obligacje które będą ustalone wreszcie mechanicznie. Im wyższa zamożność tym skuteczniejsze. Im więcej wzięto, tym mniej skuteczne.