Europa 10k - NPCe pewni.
#7
Ostatni NPC "pewny". Chyba że będą prośby o opisanie jakichś "NPCów" co są niewątpliwie NPC, ale nie są opisani państwowo (np. koczownicy ADNOC z poniższego opisu).


Cytat:Królestwo Samarytan

Dawne bajania i legendy mówią że ongiś na terenach Iranu, Iraku, lewantu i Półwyspu Arabskiego istniało kilka państw. Bajania mówią że był “Legion” (bez wątpienia nazwa powiązana z legionami Cesarstwa Zurychowiańskiego!) który został zniszczony po tym jak zdradził ich “Brutus” z Emiratów (?) w sojuszu z Kalifatem (?) który walczyli też z Iranem (w większości: obecna zachodnia Neobaktria).
Ludzie wykształceni twierdzą, że “Brutus” musiało być czyimś przydomkiem, bo imię jest z czasów starożytnych, jeszcze przed Upadkiem i już wtedy było jednym z symboli zdrady. Jak jednak było naprawdę w zamierzchłej przeszłości, trudno powiedzieć. Dość by rzec, że wiadomo z legend że Legion dał dupy przy obronie i na jego gruzach powstała cząstka opresyjnego Kalifatu oraz relatywnie wolnościowej Palestyny. Nie wiadomo co się potem stało, ale prawdopodobnie rezygnacja władców Kalifatu z rządzenia doprowadziła do jego upadku i rozpadu - miało być pięknie i potężnie, a wyszło, wedle starożytnego powiedzenia “chuj, dupa i kamieni kupa”. Ale na gruzach Kalifatu powstało właśnie Królestwo Samarytan, rozwinięte z Palestyny przez przechrzczonych na Samarytanizm elit Palestyńskich (głównie ongiś muzułmanów i chrześcijan) oraz, oczywiście, żydów. Samarytanie byli wtedy na skraju wymarcia, ale cóż, los się odmienił…
Królestwo Samarytan większośc swego trwającego wiele tysięcy lat istnienia zmaga się z problemami drobnymi, ale uciążliwymi. Po pierwsze, jest to kraj bardzo różnorodny etnicznie i religijnie - Samarytanie są rządzącą elitą, z dopuszczeniem przedstawicieli mniejszych grup do szeroko pojętej autonomii. To był świetny pomysł kilka tysięcy lat temu! Ale współcześnie taka niejednorodność odbija się na efektywności administracji krajowej.
Po drugie, Królestwo jest regularnie najeżdżane przez koczownicze plemiona z Arabii - potomków “władców Emiratów”, tacy specyficzni koczownicy, bo jeżdżą samochodami… nie za bardzo wiedząc jak działają, ale naprawiając je dzięki Świętym Rytuałom ADNOCu. Zresztą, przykład rytuałów ADNOCu:
Cytat:Wybrawszy z ekwipunku narzędzie odpowiednie przekręć Pierwszą Runę Aktywacji, na maskownicy Silnika umieszczoną. Głownia twego klucza winna być zawczasu namaszaczona Olejem Inżynierów i uświęcona Odpowiedzią Stali, która po dotknięciu powinna czysto i dźwięcznie zabrzmieć. Następnie uderz drugą Runę, która do życia zbudzi końcówkę mocy sterownika serwonapędu, jeśli runa wskaże błąd, zresetuj Mechanizm powtarzając sekwencję Obrzędu Uruchomienia. Procedurę restartu uczyń jak opracował i przykazał Bagratuni Nadinżynier-Poszukiwacz. Gdy sekwencja inicjalizacji przebiegnie pomyślnie, zbadaj zasoby i złóż zgodnie z potrzebą ofiarę z ropy. Jeśli wszystkich instrukcji dopełniłeś z należną czcią, Silniki ruszą z pełną mocą po naciśnięciu dużego przycisku "ON".

…i biorąc pod uwagę że Królestwo Samarytan jest zacofane i przede wszystkim dysponuje kawalerią (i zawsze dysponowało, tylko jeszcze bardziej zacofaną), rajdy koczowników są co najmniej upierdliwe. Ale z drugiej strony, to zagrożenie sprawia że kraj się jeszcze nie rozpadł - pomniejsze społeczności autonomiczne poza wystawianiem własnych milicji w celach obronnych doceniają istnienie Armii Królestwa, która ich wspiera w obronie.

Po trzecie, problemem Samarytan są piraci. Nie Ci z Europy, ale piraci z oceanu Indyjskiego, którzy co jakiś czas organizują rajdy na ziemie Królestwa nad Zatoką Perską. Pech taki, że to najbogatsze ziemie Królestwa i najbliższe geograficznie do Neobaktrii; bez nich szlak do sojuszniczych Jawanów by nie istniał. Samarytanie nie posiadają liczącej się floty, poza flotą rzeczną mającą powstrzymywać rajdy w górę Tygrysu i Eufratu, a tak to głównie polegają na fortyfikacjach nabrzeżnych. Ale jest im z tym cholernie ciężko.
[Obrazek: YcBvqpw.jpg]
Przykładowy herszt piratów z Oceanu Indyjskiego.

Po czwarte wreszcie, oczywiście że Samarytanie będący zapóźnionym i słabym krajem, boją się ataku państw silniejszych, z Europy. Jest to tym bardziej kłopotliwe, że stolica kraju położona w Samarii jest relatywnie bardzo wysunięta na zachód - ale nie może być inna przy Samarytańskiej religii… taki los.

Jakie są atuty Królestwa Samarytan? Na pewno jest nim dynastia ben Gurionów, która jest powszechnie szanowana i traktowana z czołobitności, szacunkiem i prawieże czcią (istnieją bardzo małe religie wyznające członków dynastii jako bogów. Samarytanie z jednej strony to ganią - nie ma Boga prócz Boga - z drugiej strony ciężko to dynastii jakoś bardzo prześladować…). Dynastia wywodzi od “premier” Palestyny z zamierzchłych czasów, Gal ben Gurion. Podobno niezwykła kobieta - ogólnie, wszystkie kobiety w tym rodzie są niezwykłe.

Warto zaznaczyć, że religijnym i duchowym przywódcą jest arcykapłan Samarytański. Obecny arcykapłan, Eleazar ben Amran, to 594 arcykapłan Samarytan (pierwszym był Aaron, brat Mojżesza. tego sprzed 13 tysięcy lat).

------     ------     ------

Mechanicznie:
Wpływ potrzebny by Królestwo Samarytan znalazło się w strefie Wpływów: 10
Uwaga: reputacja ma znaczenie.
Uwaga2: zasady wywiadu w kontekście Królestwa Samarytan mają pełne zastosowanie.

LUBI: Tradycjonalizm, konserwatyzm, obnoszenie się z tradycjonalizmem bez względu na konsekwencje, tolerancję religijną, monarchię i obnoszenie się z nią [ale tylko te z autorytaryzmów i mieszanych].
NIE LUBI: Prześladowań religijnych, ZWŁASZCZA prześladowań wyznawców monoteizmów, ludzi o imieniu Dawid, bycia zbyt innowacyjnym, zwłaszcza na polach transhumanizmu.

Uwaga: Posiadanie w strefie wpływów Uralu to automatycznie -3 do wpływów u Samarytan jednorazowo. Może być ujemne.

------

Wszystkie państwa, które mają Wpływ "10" (wraz z reputacją) w Królestwie Samarytan: 

+ Nie płacą za korzystanie ze szlaku na wschód (pierwsza cecha Samarytan).
+ Jeśli produkuje się coś wojskowego 0 generacji, to można tworzyć 2 jednostki więce, niezależnie od typuj [transportowce się nie liczą].
+2KP co turę jeśli kraj mający Samarytan w strefie wpływów jest monarchią [z tytułami - żadnych parweniuszy - oraz z systemem Autorytarnym/mieszanym]

Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu (wraz z reputacją) jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO utrzymuje się przez 3 tury, po czym po raz kolejny jest sprawdzany w porównaniu z innymi państwami (czy ktoś nie ma więcej Wpływu ponad 10). Status można stracić w trybie natychmiastowym (od kolejnej tury), jeśli wartość wpływu kraju DOMINUJĄCEGO spadnie poniżej 10. Państwo, które jest DOMINUJĄCE uzyskuje następujące zdolności:
(+) +1K+ w pierwszej turze DOMINACJI, +2 K+ w drugiej, +3 w trzeciej itd. Zatrzymuje się na +10K+ co turę.
(+) Może otrzymywać co turę z Królestwa Samarytan dwa z trzech wymienionych surowców: ropa, ropa, metale przemysłowe. Transport własny.
(-) Kraj DOMINUJĄCY musi w ramach przyjaźni zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo Królestwu Samarytan. Wymagane jest wysłanie trzech dywizji lądowych (tereny lądowe Samarytan) i dwóch jednostek floty (na Morzu Śródziemnym) jako garnizonu wspierającego, pod dowództwem (i zaopatrzeniem) Samarytan. Jednostki relatywnie nowoczesne [generacja I lub lepiej]. Nie spełnienie tego warunku oznacza automatyczną utratę statusu DOMINUJĄCEGO co najmniej na turę (nie jest brany pod uwagę przy kolejnym porównaniu z innymi państwami), oraz utratę wpływów .

[/font][/size][/color]Kraj DOMINUJĄCY nie ma absolutnie żadnych dodatkowych korzyści mechanicznych z dominowania Królestwa Samarytan (w tym tych zapisanych w zasadach). Możliwe jest uzyskanie pewnych koneksji dyplomatycznych, ale nie jest to automatyczne i zależy również od poziomu “gołego” wpływu (bez reputacji i porównując do pozostałych krajów z wpływami).

Szlak handlowy na wschód (Cecha szczególna Królestwa Samarytan):
Możliwość prowadzenia tras handlowych przez Królestwo Samarytan ma absolutnie każdy kto [spełnia wymagania 1.+2.]:
1. Nie jest w stanie wojny z Królestwem Samarytan, Neobaktrią i krajem DOMINUJĄCYM Samarytan.
2. Ma Samarytan w strefie wpływów [10 Wpływu, patrz wyżej] LUB nieujemny wpływ w Królestwie Samarytan [tj. Wpływ + Reputację] i zapłaci za to w turze organizowania szlaku 2 mln $ LUB komuś kto zapłaci za to 5 mln $.
Możliwość prowadzenia szlaku to prowadzenie handlu czymkolwiek przez Królestwo, z możliwym wykorzystaniem jego portu - ale tylko i wyłącznie jak handel jest na trasie na wschód (lub ze wschodu) [domyślnie: Neobaktria, ale nie ograniczam]. Nie ma ograniczeń ilościowych i jakościowych. Nie ma możliwości łączenia z transportem powietrznym.

Dziedzictwo ben Gurionów (cecha szczególna Królestwa Samarytan)
Mariaż z żeńską przedstawicielką ben Gurionów [z głównej linii, wymienione w informacjach ogólnych] daje władcy kraju efekty specjalne. Trzeba miec nieujemną reputację i 5 Wpływu (gołego) by w ogóle o czymś mówić…
… a po wszystkim proszę założyć kamizelki ratunkowe i trzymać się mocno. [Mechanicznie: pewne  +1PP lub specjalny efekt od MG]
Uwaga: możliwe są efekty specjalne również później. Reklamacji nie udziela się, a już na pewno nie uwzględnia ich Królestwo Samarytan.
[Obrazek: t8lKirY.jpg]
[Obrazek: 3bVNurJ.jpeg]
Niezwykłe kobiety…


Uwaga: tak, to że koczownicy ADNOCcy i Spaliniarze zachowują technologię mimo rytualizmu jest dziwne i jest dziwne celowo. Tak, postacie w grze mogą jak najbardziej uważać że to dziwne że to tak trwa tysiące lat.
… tak zaznaczam, że: tak, to tak nie powinno trwać. Tak, to dziwne. Tak, MG, sobie zdaje z tego sprawę. Nie, nie powiem Wam czemu, sami musicie pogmerać.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-02, 00:22
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-03, 22:58
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-04, 20:08
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-04, 23:31
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-05, 22:27
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-06, 22:17
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-11, 14:05