2022-09-23, 19:12
W kwestii punktów do wydania, podsumuję na co możecie obecnie wydawać punkty startowe:
Opisy Jingo i podobnych są przy rekrutacji.
Cytat:*) każdy wydawany punkt na “główną” gałąź [taką co można wydać 1 lub 2 punkty] zapewnia jakiegoś techa poza innymi bonusami. Inne - nie zapewniają techów.
*) punkty nie będą powiązane z surowcami. Będzie losowanie plus lokalizacje, ale, heh - lokalizacje mogą być inne niż się Wam wydaje ^^
Anyway, jak ktoś dostanie na start więcej niż 2 surowce, to będzie to “balansowane” przez zmniejszone inne rzeczy z pakietu startowego. W ekstremalnych wypadkach nawet ludność może być jednak poniżej 20…
*) Pakiety za 2 są mniej więcej jak 1.5 tych za 1.
- Przemysł 1-2
- Nauka 1-2
- Wojska lądowe 1-2
- Lotnictwo 1-2
- Flota 1-2
- Ludność 1-2
- Terytorium 1-2 [nie zapewnia ludności, zapewnia prowy. Może zapewnić więcej surowców, ale nie musi - patrz wyżej]
- Wywiad 1-2
- Bogactwo 1 [tak, bez możliwości przeznaczenia 2! I nie będzie wpływało na WP]
- Kultura 1 [raczej możliwości niż gołe punkty]
- Handel 1 [wpływy i lepsze cenniki u handlarzy NPC. Szansa na to że kraj NPC handlarski jest relatywnie niedaleko kraju na samym starcie]
- Fortyfikacje 1 [ale to nie są ani lekkie ani ciężkie: to są “stare” ciężkie: działają jako ciężkie wobec poziomów 0, dla innych są lekkie. Można je rozbudować mechanicznie do ciężkich]
- Coś? 1 [ Wymyśl, MG Ci opisze efekt. Nie można wziąć więcej niż jeden taki i jakby miał odzwierciedlać coś z istniejących (MG uzna że jest podobny) to będzie automatycznie gorsze: więc to naprawdę, ale to naprawdę jak się bardzo chce: Złota Zasada PNW w działaniu].
Pochodzenia i niektóre cechy (patrz niżej) można było zapisać tylko w podaniu rekrutacyjnym, tak jak ewentualną religię.
- Dżingoizm 0;
- Brak sąsiadów 1;
- Pacyfizm 1;
- Tradycjonalizm -1;
- Lokalizacja: Góry. 2
Opisy Jingo i podobnych są przy rekrutacji.