(2020-05-28, 22:51)prehi napisał(a):A proszę skomentować. Z chęcią posłucham opinii bo propozycja wydaje mi się sensowna(2020-05-28, 22:47)Czerstwy napisał(a): Słuchaj, gramy w sumie 2 tury. Z tego co mi się kalkuluje, według mnie sensowne by było żeby centra miały +5 i nie zmieniać nic innego. Przynajmniej w krótkiej perspektywie jest sens wtedy te centra stawiać. Ale czy to się będzie balansować... nie wiem. Gram 2 tury, nie 18 edycji do ciężkiej cholery xD
+5? Czyli by mając centrum i maksymalnej upgradowany slot plus Zna o poziomie 1, badasz 10 na turę, czyli np od strzała bierzesz flotę 1?
No... a nie skomentuję nawet propozycji.
To ja proponuję by kraje mające łacinę w języku urzędowym miały +1 do PP, bo łacina jest cool.
Takie oto zestawienie:
1 PP -> Przemysł: +1 um. ZN-przemysł, +1 WP w centrach przemysłowych
2 PP -> Przemysł: +centrum przemysłowe (Dodatkowy slot produkcyjny, których w tej edycji brakuje) Koszt surowiec przemsylowy
1 PP -> Bogactwo: +X WP, gdzie X to zapotrzebowanie na DP w kraju, +1 za każde centrum finansowe dla gospodarek lesseferystycznych (niedostępne dla gospodarek centralnie planowanych) - czytaj na początku +1-2WP
2 PP -> Bogactwo: +centrum finansowe (niedostępne dla gospodarek centralnie planowanych) - Czyli Zapewnia premię do dochodu +3% oraz w każdej turze zwiększa WP o 1
1 PP -> Stabilność: +1 stabilności
2 PP -> Stabilność: +1 stabilności, +10 KP, +1 reputacji (niedostępne dla krajów totalitarnych)
1 PP -> Wojska lądowe: +1 um. generała (do maks. 3), +1 um. ZN-wojska lądowe, możliwość dodania/usunięcia doktryny lądowej
2 PP -> Wojska lądowe: w tej turze +2 do limitu piechoty i pojazdów w slocie, koszt każdego oddziału lądowego -1 mln $ - ponownie zwiększenie opcji produkcji gdy slotów jest mało
Jak widać każdy efekt za 2PP jest znacznie mocniejszy od efektu o koszcie 1. Nie lekko, ale dużo mocniejszy. Jak przy tym wypada to zestawienie:
1 PP -> Nauka: +1 um. dla ZN z dwóch różnych specjalizacji - czyli stałe 2x1pkt w dziedzinach, które sobie wybierzemy. Za darmo
2 PP -> Nauka: +centrum naukowe albo odblokowanie drzewka technologii specjalnej - CN generuje 2pkt/tura przy koszcie zasobu.
Efekt budowy CN jest analogiczny do podbicia umiejek za koszt o połowę mniejszy a przy tym wymaga "cennych" zasobów. Przy takim zestawieniu bonusów z cennika nie dziwię się, iż pojawiają się pretensje. Ewidentnie bonus z 2PP nauki jest słaby - a nawet chujowy w stosunku do bonusów z innych dziedzin. I nie ma znaczenia tu rozmieszczenie surowców a sam sens. Po co przeznaczać surowce na CN, skoro mam to samo z ZN za połowę ceny.
Poświęcenie ZN:
Przemysł - są metody chorego boostowania WP do takiego poziomu, że nie ma sensu poświęcać ZN. Jest już opracowany na to sposób.
Nauka - boostowanie WP potrafi wygenerować slot co 3-4 tury, po co mi zwiększanie efektywności produkcji?
Flota/lotnictwo/ląd - to samo.
Poza tym... ZN najczęściej pozbywaliśmy się pod koniec gry gdy nie było już czego badać.
Podbicie bonusu CN do +5 sprawia, że surowce "rzadkie" rzeczywiście stają się cenne i znacząco zyskują na znaczeniu strategicznym. CN przestaje być śmiesznym wypierdkiem zasad a kluczową instalacją, której zniszczenie w nalotach może być głównym celem pierwszego uderzenia. No i najważniejsze - bonus z 2PP staje się w końcu mocniejszy od bonusu z 1PP. A TO JEST W KAŻDEJ OPCJI W CENNIKU POZA NAUKĄ.
Edit: Pragnę przypomnieć iż po opublikowaniu mapki zasobów nagle radocha i plany "redystrybucji" zasobów rzadkich z Borneo. O dziwo w turę cały entuzjazm zgasł a gracz musi się dopominać i bić o uwagę graczy by cokolwiek sprzedać - tak bardzo wszyscy w dupie mają te zasoby przez te zasady.