2023-01-24, 21:04
(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 1) Izydarianki są położone w specyficznym miejscu i posiadają na start specyficznie duże ilości surowców.Z rekrutacji:
a) Jakie są powody dużej ilości surowców (mechaniczne, z rekrutacji)?
Cytat:Na mapie są cztery “zagłębia”, tj. miejsca w których surowców jest znacznie więcej niż w innych częściach mapy. Podanie o miejsce dla państwa w “zagłębiu” skutkuje większą szansą na dodatkowe surowce na start…
Zagłębia to: Ukraina, Maroko, Egipt i północna Skandynawia (północna Norwegia, północna Szwecja, północna Finlandia i część Rosji - z półwyspem Kola włącznie.
(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): b) Jakie są tego wady i czemu obrażanie się na nie jako PvE sucks?Z tego samego posta:
Cytat:nadmiarowe surowce w każdym kraju, w zagłębiu czy nie, skutkują zapłaceniem przez państwo gracza “domiaru” (odjęcia części struktur i finansów startowych). Po drugie, każde z zagłębi jest miejscem trudniejszym do gry, gdzie gracz musi się liczyć z dodatkowymi utrudnieniami do gry - został ostrzeżony.
(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 2) Do jakich utworów popkultury / historycznej rzeczy (ale tu też jest nawiązanie do niszowej (chyba?) popkultury!) nawiązują nazwy pierwszych trzech cech Izydarianek?Kopernika była kobietą - nawiązuje do dzieła polskiej kinematografii filmu Seksmisja! i jest to cytat.
[*]Kopernik była kobietą! - +1 PN do postępu bazowego każdego slota badającego technologie z dziedziny “Nauki”.
[*]Kobieca armia Mówiących Rybom - -10% siły ludzkiej, +1K+ x poziom poboru co turę. (dla armii ochotniczej, poziom 0 -> 1x 0 = +0 K+...)
[*]Napój na którym zbudowano piramidy - jeśli mamy PP za “konsumpcję”, zaczynane budowy struktur i WP mamy 20% taniej (max 10 mln $ obniżki)
Mówiące do ryb - to armia z książki Herberta Diuna. W liceum przeszedłem przez Diunę jak burza.
Napój dzięki ktoremu zbudowano piramidy - chodzi o piwo? Podobno to piwo pozwoliło na budowę piramidy Heopsa? chodziło o orzeźwienie/alkohol lub o zatrucia.
[*]
(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 3) Jakie są podstawowe problemy militarne (i polityczno-militarne) Izydarianek? Wymień co najmniej trzy zagrożenia.1. Haradrimowie z południa i pustyni.
2. Spaliniarze ze strony morza (flota i desanty) i powietrza!
3. Partyzanci na zajętych terenach?
4. SZE czyli Milord jako sąsiad
5. Niestabilna jako npc Republika Kartaginy np. Rzym odrodzony?
(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 4) Izydarianki w celu obrony przed Spaliniarzami dobudowały odrobinę floty, zanim wydarzył im się poprzedni rajd.a) Trudno powiedzieć czy chodzi o pierwszy czy drugi konflikt. Nie do końca rozumiem pytanie. W ostatnim ataku ucierpiała stocznia. Stawiam też, że zużyto do tego tylko 1 slot przemysłowy i brak był technologii do budowy wiekszej ilości statków, ale akurat kr0 z uwagi na słabe opancerzenie i niską siłę nadają się bardziej do działań wypadowych i dalekich z uwagi na swój zasięg. Do tego baza morska została uszkodzona i jej limit został zmniejszony do 7 okrętów, a nie wiem czy ją naprawiono.
a) Czemu dobudowano tylko dwie eskadry niszczycieli 0 generacji, mimo że są tanie i się szybko budują?
b) Czemu nie zbudowano żadnych okrętów podwodnych zerowej generacji? To przeca okręty podwodne! Lotnictwo im (aż tak) niestraszne!
b) op0 generacji mają "dość" krótki zasięg - taki na port i jego okolice ale blisko brzegu, a i ich efektywność ogranicza się do raczej stacjonarnych celów.
"All strange and terrible events are welcome, but comforts we despise. My honour was not yielded, but conquered merely. I will not be triumphed over."