2023-06-03, 20:16
Problem polega na tym, że reforma kasująca nie we wszystkich przypadkach byłaby bez konsekwencji/bez minimalnych konsekwencji. By pokazać o co chodzi, podam trzy przykłady:
Przypadek optymistyczny to np. kasacja KP. Po prostu zeszłoby to do roleplayu, kłóciłbyś się z MGiem czy ci parlament to pchnie, totalitaryzmy dostają buffa bo MG mniej się kłóci czy elity pozwalają czy nie. Odpadłyby też dziwaczne kombinacje jak oszczędzić KP przy robieniu dyplomacji (pakty o nieagresji) i inne dziwne machlojki. Prawie same bonusy.
Przypadek neutralny to np. kasacja systemów gospodarczych. Usunięcie systemów gospodarczych wpłynie minimalnie na cokolwiek. Systemy gospodarcze to tylko jedna stała cecha społeczna (zestaw bonusików/kar). Nie zmienia się ona generalnie w trakcie gry, jej usunięcie nie zmieni właściwie wiele poza tym, że będzie mniej bogactwa w zasadach i mniej różnic między krajami.
Przypadek pesymistyczny to kasacja WP. Usunięcie WP wywołuje masę konsekwencji: jeśli nie ma WP, na podstawie czego liczymy dochód? Ludność x "Coś" jak bogactwo? Ale bogactwo to współczynnik WP do Ludzkości? Więc trzeba byłoby stworzyć jakiś osobny wskaźnik "Bogactwa" w liczbie by można go było mnożyć przez ludność? Jeśli nie ma WP, jak determinujemy gdzie właściwie jest największa gęstość zaludnienia? Jeśli nie ma WP, to co determinuje sloty produkcyjne i naukowe? Ogólnie więc - usunięcie WP bez refleksyjnie stwarza gigantyczne ilości problemów - trzeba byłoby się poważnie zastanowić co trzeba dodać/zmienić by usunięcie WP w ogóle miało sens.
Przypadek optymistyczny to np. kasacja KP. Po prostu zeszłoby to do roleplayu, kłóciłbyś się z MGiem czy ci parlament to pchnie, totalitaryzmy dostają buffa bo MG mniej się kłóci czy elity pozwalają czy nie. Odpadłyby też dziwaczne kombinacje jak oszczędzić KP przy robieniu dyplomacji (pakty o nieagresji) i inne dziwne machlojki. Prawie same bonusy.
Przypadek neutralny to np. kasacja systemów gospodarczych. Usunięcie systemów gospodarczych wpłynie minimalnie na cokolwiek. Systemy gospodarcze to tylko jedna stała cecha społeczna (zestaw bonusików/kar). Nie zmienia się ona generalnie w trakcie gry, jej usunięcie nie zmieni właściwie wiele poza tym, że będzie mniej bogactwa w zasadach i mniej różnic między krajami.
Przypadek pesymistyczny to kasacja WP. Usunięcie WP wywołuje masę konsekwencji: jeśli nie ma WP, na podstawie czego liczymy dochód? Ludność x "Coś" jak bogactwo? Ale bogactwo to współczynnik WP do Ludzkości? Więc trzeba byłoby stworzyć jakiś osobny wskaźnik "Bogactwa" w liczbie by można go było mnożyć przez ludność? Jeśli nie ma WP, jak determinujemy gdzie właściwie jest największa gęstość zaludnienia? Jeśli nie ma WP, to co determinuje sloty produkcyjne i naukowe? Ogólnie więc - usunięcie WP bez refleksyjnie stwarza gigantyczne ilości problemów - trzeba byłoby się poważnie zastanowić co trzeba dodać/zmienić by usunięcie WP w ogóle miało sens.