2023-11-07, 18:59
Dodaję suplement do zasad, po tym jak głębiej przemyślałem pewne rzeczy:
bo miało nie być kwestii problemu braku rekrutów, tak, ale to w pewnym kontekście.
Cytat:*) W tacticsie MG może w szczególnym przypadku uznać że gracz ma "gorszy" modyfikator do dochodu z powodu podniesienia poboru: MG uznaje że gracz podniósł pobór. Nie powinno to poza ekstremami stworzyć problemu braku rekrutów, raczej po prostu zmianę bonusu dochodowego (stabilności i PP w tacticsie nie ma, więc to jedyna zmiana).
MG w kontekście możliwych braków rekrutów będzie patrzył na produkcję + porównanie z ostatnimi danymi z "prawdziwych" budżetów nt. rekrutów. Ale będzie robione to na oko i możliwie zaokrąglane na korzyść gracza.
Przepis wchodzi po to, by, na przykład: jakby Qin oddało cały kraj poza skrajnym zachodem, miało nadal 3 surowce przemysłowe, ale miało z ~4 razy mniejszą bazę rekrutacyjną niż obecnie, a robiło masowo dywizje piechoty (bo np. miałoby zapasowe sloty zaopatrzeniowe i robiłoby samą, samiuśką piechotę), to żeby był tego jakiś inny skutek niż "było tanio".
bo miało nie być kwestii problemu braku rekrutów, tak, ale to w pewnym kontekście.