2024-01-15, 14:16
Najpierw planuję ogarnąć zasady, a potem rekrutację, także wszystko co dotyczy tej drugiej może jeszcze ulec zmianom ale:
- tak, będą rozwiązania pozwalające wpływać na specyfikę państw na starcie, najprawdopodobniej kolejność będzie taka: złożenie podania opisującego początek państwowości naszego wymarzonego kraju -> niejawne rozdanie państw i struktur startowych -> seria 2-3 szybkich tur "przed-zerowych" w których gracze odpowiadają na pytania/problemy stawiane przez MG i robią coś w stylu rozdawania punktów na ludność/wojsko/naukę/przemysł/wywiad/terytorium itd. ale w formie rozwiązywania konkretnych problemów i mając ograniczoną wiedzę na temat tego co się dzieje w ich bezpośrednim sąsiedztwie (i być może wchodząc już w jakąś ograniczoną interakcję ze sobą) -> ogłoszenie wyników rekrutacji i startowej mapki - na razie mam zarys koncepcji, potem będę doprecyzowywał ale myślę, że to nam pozwoli stworzyć ciekawy zarys "historyczny" sytuacji w grze na starcie, da to też czas Verlaxowi na robienie mapki, a mi na kreślenie ambicji, jednocześnie skracając oczekiwanie graczy na robienie czegokolwiek,
- jeśli będą z góry określone modyfikatory/cechy poszczególnych ras (pewnie będą), to będą one podane na początku procesu rekrutacji (włącznie z ustaleniem co jeśli kraj jest "wielorasowy" i co to w ogóle znaczy / jak ktoś będzie bardzo mocno chciał grać jakąś rasą inną niż wyszczególnione i sensownie to przedstawi, to możliwe są update'y).
- tak, będą rozwiązania pozwalające wpływać na specyfikę państw na starcie, najprawdopodobniej kolejność będzie taka: złożenie podania opisującego początek państwowości naszego wymarzonego kraju -> niejawne rozdanie państw i struktur startowych -> seria 2-3 szybkich tur "przed-zerowych" w których gracze odpowiadają na pytania/problemy stawiane przez MG i robią coś w stylu rozdawania punktów na ludność/wojsko/naukę/przemysł/wywiad/terytorium itd. ale w formie rozwiązywania konkretnych problemów i mając ograniczoną wiedzę na temat tego co się dzieje w ich bezpośrednim sąsiedztwie (i być może wchodząc już w jakąś ograniczoną interakcję ze sobą) -> ogłoszenie wyników rekrutacji i startowej mapki - na razie mam zarys koncepcji, potem będę doprecyzowywał ale myślę, że to nam pozwoli stworzyć ciekawy zarys "historyczny" sytuacji w grze na starcie, da to też czas Verlaxowi na robienie mapki, a mi na kreślenie ambicji, jednocześnie skracając oczekiwanie graczy na robienie czegokolwiek,
- jeśli będą z góry określone modyfikatory/cechy poszczególnych ras (pewnie będą), to będą one podane na początku procesu rekrutacji (włącznie z ustaleniem co jeśli kraj jest "wielorasowy" i co to w ogóle znaczy / jak ktoś będzie bardzo mocno chciał grać jakąś rasą inną niż wyszczególnione i sensownie to przedstawi, to możliwe są update'y).