2024-01-25, 20:05
Mały hejt na zasady związane, huhu, ze slotami przemysłowymi!
Dane wstępne:
Zakładamy że jakiś kraj osiąga 61 WP. Super, trzy sloty przemysłowe bazowo!
...jeśli są bardzo ubodzy, to znaczy że mają 61+ mln ludności [61/61+ <1] -> wymagania = 1+4=5 DP. Czyli zużywają prawie wszystkie sloty by nie mieć klęski głodu, na PP nie ma szans.
...jeśli są ubodzy, to znaczy że mają 31-60 mln ludności -> wymagania = 2+2/3 [zależy ile dokładnie]=4/5 DP. Tak czy inaczej zużywają prawie wszystkie sloty by uniknąć klęski głodu, na PP nie ma szans.
...jeśli są średniozamożni, to znaczy że mają 16-30 mln ludności -> wymagania = 3+1/2=4/5 DP. Tak czy inaczej zużywają prawie wszystkie sloty by uniknąć klęski głodu, na PP nie ma szans.
...jeśli są zamożni, to znaczy że mają 8-15 mln ludności -> wymagania = 5+0/1=5/6 DP. Albo zużywają prawie wszystkie, albo wszystkie sloty by uniknąć klęski głodu.
Poniżej 8 mln, z uwagi na niegrywalność poborową, nie rozpatruję.
Ergo: skasowanie zaopatrzenia powoduje że na etapie co najmniej early game ludzie zamiast korzystać ze zmagazynowanego zaopatrzenia (danego na start) albo zamiast po prostu nie prowadzić wojen - tak to było w ostatnich edycjach - i wtedy mieć więcej slotów np. na DP - muszą nie mieć PP za konsumpcję. Oczywiście, może mają złoża, może mają centra i tak dalej, ale czy jak ktoś będzie miał 3 sloty z WP i np metal przemysłowy i centrum przemysłowe - mając ekstra +3 sloty (1 DP to jak dodatkowy slot) - to czy poświęcenie złoża i centrum na start jest worth it do dodatkowego PP?
***
Propozycje:
- Obniżenie zapotrzebowań na DP z uwagi na zamożność, wszędzie o 1.
- Jeszcze rozsunięcie widełek na ludność, np
Ludność do 20 mln -> nie potrzebuje dodatkowych DP
20+ mln -> potrzeba +1 DP
40+ mln -> +2 DP
Propozycje... myślę że raczej nie są łączone. Rozsunięcie widełek na ludność oceniam jako bardziej ryzykowne mechanicznie.
Dane wstępne:
Cytat:Zamożność - umowny stan materialny naszego społeczeństwa. Bogatsze społeczeństwa zapewniają większy dochód i dodatkową kulturę. Zamożność jest podzielona na 6 poziomów zależnie od stosunku sumy wartości prowincji do populacji państwa:
WP < pop - bardzo ubogie - +1 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP >= pop (min. 20 WP) - ubogie - +5 kultury/tura, +2 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP > 2 * pop (min. 40 WP) - średniozamożne - +10% dochodu, +10 kultury/tura, +3 DP wymagane
WP > 4 * pop (min. 60 WP) - zamożne - +20% dochodu, +20 kultury/tura, +5 DP wymagane, wymagane 0,5 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy.
WP > 7 * pop (min. 80 WP) - bardzo zamożne - +25% dochodu, +25 kultury/tura, +6 DP wymagane, wymagane 1 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy i wywiadowczy.
WP > 10 * pop (min. 100 WP) - krezusi - +35% dochodu, +30 kultury/tura, +7 DP wymagane, wymagane 2 P [paliwa] *pop. +2 sloty naukowe i wywiadowcze.
(...)
Ludność - ma wpływ na ilość dostępnej siły ludzkiej oraz zapotrzebowania społeczeństwa na DP.
Ludność do 15 mln -> nie potrzebuje dodatkowych DP
15+ mln -> potrzeba +1 DP
30+ mln -> +2 DP
45+ mln -> +3 DP
60+ mln -> +4 DP
85+ mln -> +5 DP
100+ mln -> +6 DP itd co 15 mln ludzi +1 wymagane DP
(...)
Sumaryczna WP naszego (kontrolowanego) terytorium wyznacza liczbę naszych slotów produkcyjnych, naukowych oraz wywiadowczych:
<60 wp -> 2 sloty
60+ wp -> 3 sloty
100+ wp -> 4 sloty
150+ wp -> 5 slotów
210+ wp -> 6 slotów
280+ wp -> 7 slotów
360+ wp -> 8 slotów
450+ wp -> 9 slotów max
Zakładamy że jakiś kraj osiąga 61 WP. Super, trzy sloty przemysłowe bazowo!
...jeśli są bardzo ubodzy, to znaczy że mają 61+ mln ludności [61/61+ <1] -> wymagania = 1+4=5 DP. Czyli zużywają prawie wszystkie sloty by nie mieć klęski głodu, na PP nie ma szans.
...jeśli są ubodzy, to znaczy że mają 31-60 mln ludności -> wymagania = 2+2/3 [zależy ile dokładnie]=4/5 DP. Tak czy inaczej zużywają prawie wszystkie sloty by uniknąć klęski głodu, na PP nie ma szans.
...jeśli są średniozamożni, to znaczy że mają 16-30 mln ludności -> wymagania = 3+1/2=4/5 DP. Tak czy inaczej zużywają prawie wszystkie sloty by uniknąć klęski głodu, na PP nie ma szans.
...jeśli są zamożni, to znaczy że mają 8-15 mln ludności -> wymagania = 5+0/1=5/6 DP. Albo zużywają prawie wszystkie, albo wszystkie sloty by uniknąć klęski głodu.
Poniżej 8 mln, z uwagi na niegrywalność poborową, nie rozpatruję.
Ergo: skasowanie zaopatrzenia powoduje że na etapie co najmniej early game ludzie zamiast korzystać ze zmagazynowanego zaopatrzenia (danego na start) albo zamiast po prostu nie prowadzić wojen - tak to było w ostatnich edycjach - i wtedy mieć więcej slotów np. na DP - muszą nie mieć PP za konsumpcję. Oczywiście, może mają złoża, może mają centra i tak dalej, ale czy jak ktoś będzie miał 3 sloty z WP i np metal przemysłowy i centrum przemysłowe - mając ekstra +3 sloty (1 DP to jak dodatkowy slot) - to czy poświęcenie złoża i centrum na start jest worth it do dodatkowego PP?
***
Propozycje:
- Obniżenie zapotrzebowań na DP z uwagi na zamożność, wszędzie o 1.
- Jeszcze rozsunięcie widełek na ludność, np
Ludność do 20 mln -> nie potrzebuje dodatkowych DP
20+ mln -> potrzeba +1 DP
40+ mln -> +2 DP
Propozycje... myślę że raczej nie są łączone. Rozsunięcie widełek na ludność oceniam jako bardziej ryzykowne mechanicznie.