PNW: Nowe Szaty Cesarza
#2
Mając na uwadze że (EHHHHHHHH) propozycja startu od jednej prowki z wciąż niezrozumiałych dla mnie powodów nie spotkała się z powszechnym entuzjazmem, a biorąc pod uwagę że całość zasad jest napisana pod pewne konkretne warianty, proponuję:


*) Ewentualna dodatkowa zasada początkowa: Tura 0 jako 0A, 0B i 0C.

W turze zero kraj się rozszerza o pewną ilość prowincji w trzech fazach. Fazy odzwierciedlają kilka lat, ale nie robimy z nich budżetów, budżet robimy dla tury 0.

o jaką ilość? a cholera wie, mapa Nandanu ma 1000+ prowincji na Uttarze, więc rozstrzał może być duży. Wstępnie widziałbym to jako 5+5+5 -> start z 16 prowincjami, w tym startową.

Startowa prowincja, mająca Schron (o tym dalej) może, ale nie musi być stolicą. Do końca tury 0 można przenosić WP bezkosztowo, ale tak by zostało 1 WP w każdej prowincji. Suma WP (bazowo około 50) pozostanie taka sama.
W turze 0 będą zabronione wojny, by się nie pojebało.
Nie będą zabronione rozmowy, groźby i inne takie.

Ewentualne myślenie gdzie na mapie będą ludzie co-nie-siedzieli-wokół-schronów na początku tury 0, będzie dopiero jak będą granice.

To czy surowce rozmieszczę przed turą 0 czy po, do przemyślenia Tongue

...może taka opcja coś zmieni, ale pewnie narzekający znajdą inną wymówkę ;]

***
Uchylenie rąbka tajemnicy, czyli co to jest Schron - budowla specjalna:

Schron, zbudowany z użyciem najnowocześniejszych technologii Przodków i Obcych [Alienów, ale wg podań nie zawsze wiadomo konkretnie jakich (patrz: edycja Nandan)], powstał w wielu krajach tuż przed Zagładą [która czym konkretnie była, dziś już trochę cholera wie, czemu siedzimy wciąż w schronach będzie we Wstępie].
Schron jest mechanicznie ciężką twierdzą, która jednakowoż jest pod względem funkcji przeciwlotniczej niezniszczalna - to znaczy naloty strategiczne, ataki rakietowe, atomowe i upadki asteroid nie powinny zniszczyć ukrytych w Schronie centrów decyzyjnych, uszkodzić fabryk wewnątrz i poszkodować umocnień. Gorzej z tymi naziemnymi, ale nadal są cholernie odporne, więc jak dla graczy jest to Ciężka Twierdza, którą można stępić do obrony lądowej najwyżej do lekkiej twierdzy, a i to na pewien czas i wielkim trudem. Ale oczywiście nadal jest do zdobycia, nawet szturmem - wszystko jest kwestią dopuszczalnych strat w ataku.

Czy można przenosić stolicę poza Schron? Jasne, czemu nie. Tylko Schronu nie można przenieść, zburzyć itp. Więc jak wolisz!
...Schrony można spotkać poza krajami graczy, ale z pewnością jest jakaś przyczyna dla której tam nie ma kraju i społeczności. Na przykład jacyś ludzie co wyszli ze schronów, posiedzieli na zewnątrz kilkaset lat, wrócili z dzidami i zrobili kuku.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
PNW: Nowe Szaty Cesarza - przez prehi - 2025-04-23, 23:05
RE: PNW: Nowe Szaty Cesarza - przez prehi - 2025-04-28, 00:03