2025-05-06, 18:17
Moja opinia w sprawie "koncepcji dodatkowych":
1) Podoba mi się, zwłaszcza, że jak rozumiem - różnice mechaniczne (i tak realnie, w potędze bo będzie to łatwiej zbalansować) będą mniejsze niż np. między państwami lojalistycznymi a nie lojalistycznymi w Nandanie poprzednim? Ogólnie, super.
2) Ma sens. Siła punktu w "Terytorium" będzie pewnie mocno zależała od lokalizacji gdzie się państwo weźmie, ale ogólnie, propsam.
3) Podobna kwestia jak w 1), podoba mi się jako flavourek.
4) Jak najbardziej masa sensu. W propozycjach do mapy już nawet wrzuciłem by zmienić liczbę akwenów w Morzu Wewnętrznym z 3 do 2, imo, najlepiej będzie jak wszyscy gracze będą nawaleni wokół tego morza. Bardzo propsam, trzymajmy się wszyscy razem! <łapki>
5) Kompletnie fine, podoba mi się jako flavourek.
6) i 7) ... Ok, więc tak.
Zacząłbym od tego, że nie wiem do końca jak to ma wyglądać, ile tych plemion barbarzyńskich planujesz oraz jakie realne mają mieć efekty mechaniczne oraz jak naprawdę silne one będą, ale cały opis choć brzmi fajnie jeśli chodzi o flavour do edycji, to nie widzę w jaki sposób one dodaje do gameplayu. Dodam też, że raczej budzi to we mnie obawę, że po dodaniu kilku takich plemion, MG potem będzie się frustrował, że będzie musiał rozpisywać wszystko co te plemiona robią i będzie miał masę tajnej dyplomacji do pisania między tymi plemionami a graczami. Innymi słowy - doda to bardzo dużo wysiłku dla MGa przy raczej niewielkim beneficie.
Trudno mi tutaj dodać coś więcej, bo world-buildingowo brzmi to fajnie, ale w sprawie efektów mechanicznych to nie jestem pewien co autor miał na myśli.
8) Nie mam tu nic do dodania, flavourek.
1) Podoba mi się, zwłaszcza, że jak rozumiem - różnice mechaniczne (i tak realnie, w potędze bo będzie to łatwiej zbalansować) będą mniejsze niż np. między państwami lojalistycznymi a nie lojalistycznymi w Nandanie poprzednim? Ogólnie, super.
2) Ma sens. Siła punktu w "Terytorium" będzie pewnie mocno zależała od lokalizacji gdzie się państwo weźmie, ale ogólnie, propsam.
3) Podobna kwestia jak w 1), podoba mi się jako flavourek.
4) Jak najbardziej masa sensu. W propozycjach do mapy już nawet wrzuciłem by zmienić liczbę akwenów w Morzu Wewnętrznym z 3 do 2, imo, najlepiej będzie jak wszyscy gracze będą nawaleni wokół tego morza. Bardzo propsam, trzymajmy się wszyscy razem! <łapki>
5) Kompletnie fine, podoba mi się jako flavourek.
6) i 7) ... Ok, więc tak.
Zacząłbym od tego, że nie wiem do końca jak to ma wyglądać, ile tych plemion barbarzyńskich planujesz oraz jakie realne mają mieć efekty mechaniczne oraz jak naprawdę silne one będą, ale cały opis choć brzmi fajnie jeśli chodzi o flavour do edycji, to nie widzę w jaki sposób one dodaje do gameplayu. Dodam też, że raczej budzi to we mnie obawę, że po dodaniu kilku takich plemion, MG potem będzie się frustrował, że będzie musiał rozpisywać wszystko co te plemiona robią i będzie miał masę tajnej dyplomacji do pisania między tymi plemionami a graczami. Innymi słowy - doda to bardzo dużo wysiłku dla MGa przy raczej niewielkim beneficie.
Trudno mi tutaj dodać coś więcej, bo world-buildingowo brzmi to fajnie, ale w sprawie efektów mechanicznych to nie jestem pewien co autor miał na myśli.
8) Nie mam tu nic do dodania, flavourek.