2025-05-29, 18:03
(2025-05-28, 23:22)Gandzia napisał(a): Wrzucam tutaj pomysł Milorda z discorda, bo leniuszkowi nie chce się go tutaj wrzucić, a pomysł jest (częściowo) dobry i wypadałoby go omówić.
Otóż - wielkość armii (przynajmniej w przybliżeniu) oraz jej rozlokowanie byłoby wpisywane w informacje jawne.
Osobiście wprowadziłbym to obligatoryjnie dla floty, z tym że ujawnialibyśmy tylko dokładną liczbę okrętów ciężkich (pancerniki + lotniskowce, MOŻE krążowniki) i przybliżoną liczbę niszczycieli+okrętów podwodnych (na przykład co pięć okrętów). Do tego dorzuciłbym akcję wywiadowczą pozwalającą na wpisanie budowanego okrętu ciężkiego jako przybliżoną cenowo liczbę okrętów lekkich.
Może spróbuję dać sugestię na doprecyzowanie pomysłu Milorda. Gandzia dał dobry przykład jak mozna zrobić "jawną flotę". Co do "jawnej armii" - rozwiązanie są dwa:
a) jawna jest siła ludzka armii w polu (czyli np. wiesz, że jakiś gracz ma 360.000 siły ludzkiej wojska, ale nie masz pojęcia w czym konkretnie, musisz sam zrobić research (np. patrząc co gracz wysłał do Hiszpanii na proxy war czy rozpoznaniem prowincji przez eliminację)).
b) jawna jest ilość jednostek armii w polu (czyli np. wiesz, że gracz ma 34 jednostki, ale czego konkretnie, nie wiadomo).
Imo, rekomendowałbym system z siłą ludzką. W tabie Tajne Informacje zawsze była zużyta siła ludzka i można użyć go do pilnowania tego. I tak trzeba było dotychczas pisać ile siły ludzkiej odpalono, teraz można to samo mieć też jawnie.
---------
Jak Gandzia też rzuca pomysły na akcje by "ukryć produkcję", tak samo można byłoby zataić przeszkolenie dywizji (więc deklarowałbyś mniej siły ludzkiej niż w rzeczywistości).