2025-06-16, 01:26
Cytat:NISKA EFEKTYWNOŚĆ ADMINISTRACYJNA
W wypadku posiadania 3+ x więcej prowincji niż się posiada mln ludności, MG może uznać że administracja jest chujowa a nie efektywna, czego skutkiem jest jedno bonusowe wydarzenie negatywne na turę. Im przepaść między ludnością a zaludnieniem naszej Syberii jest większa, tym większa szansa na ów Ciąg Niefortunnych Zdarzeń i na to że zaczną się z wysokiego “C”.
Przykładowym łagodnie negatywnym (jak na NISKĄ EFEKTYWNOŚĆ ADMINISTRACYJNĄ) pojedynczym wydarzeniem jest wyłączenie działania jakiegoś centrum na 3 tury, utrata PP, -25% do dochodu itp.
Rozumiem zamysł z próbą ograniczenia rushu kolonizacyjnego i uczynienia z ludności czegoś więcej niż balastu zjadającego DP, ale skala tych negatywnych eventów nie jest przypadkiem za duża? Co jeśli niska efektywność administracji wejdzie nie z winy gracza, a przez to że ktoś dwa kraje dalej odpalił sobie broń biologiczną? Rozwalamy mu państwo, budżety i plan na grę negatywnymi eventami za to, że istnieje? Geez, dodaj chociaż budynek [Centrum administracji lokalnej - prowincja nie liczy się przy wyliczeniu wydajności administracji]. Tym samym takie CAL będzie drugie na liście najczęściej budowanych struktur, zaraz po WP.