2025-06-16, 19:36
Komentarz będzie tylko do zmian:
>>>Jawność armii w Informacjach Ogólnych
Niepotrzebnie przekomplikowałeś. Zupełnie niepotrzebnie mamy rozdział na rodzaje jednostek - to generuje dużo effortu i po stronie gracza i po stronie MGa. Zbijamy to do najprostszej możliwej formy.
W Informacjach Ogólnych podajemy koszt utrzymania naszych wojsk jako gołą liczbę (jeśli płacimy 34 mln, podajemy "34"). Podając liczbę, gracz może skłamać o X (///. MG wpisze) w górę bądź dół.
---------
Tyle, done, dwa krótkie zdania. Jest to znacznie prostsza wersja tego samego, daje ona już odpowiednio dużo danych by móc kombinować zarówno z domyśleniem się co przeciwnik ma jak i umożliwia manipulację i kombinowanie z własnej strony. Bo oczywiście można zawsze kłamać w górę by podawać, że się jest silniejszym niż w rzeczywistości, ale przed atakiem można kłamać w dół. Można to jeszcze rozwinąć o wywiad, techy i cechy społeczne/rządu. Opiera się o danę którą ściągasz bezpośrednio z budżetu więc jest banalna dla gracza i daje mu opcję skłamania która jest prosta do zrozumienia - MG sprawdza wyłącznie by nie przestrzelił z kłamstwem. Jak przestrzelił, możesz dać "leak wywiadowczy"
Jeśli tylko jeszcze chcesz zachować pomysł Gandzii na flotę, to możesz jeszcze rozwinąć pomysł o podanie flat ilości okrętów, ale tbh, ja bym zbił to do tego. Bo to jest proste, dwa zdania i tyle.
-----------------------
Memcenizm o dziwo po tych zmianach jest "prawie ok". Brak możliwości finansowania badań jest dalej morderczy, ale to wygląda już prawie grywalnie (prawie - to nadal jest katastrofalnie słaby ustrój w stosunku do leseferyzmu).
Propozycję Entera jest fajna flavour wise, ale dodaje wysiłku dla MGa, a gracze będą mieli ból dupy jak ktoś będzie za wysoko rzucał.
--------------------
W sumie propozycja Entera by wywalić centrum wywiadowcze jeśli to jest takie słabe nie jest głupi. Jeśli dostaniemy nowogracza czy przypadkiem go nie weźmie.
----------------
Generacja surowców z Portów Cywilnych brzmi troche mocno, ale nie jestem na nie. Podoba mi się trochę ta mechanika, tylko zastanowiłbym się czy na pewno coś tu jeszcze nie zmienić.
--------------
Co do "Niskiej Efektywności Administracyjnej", imo trochę overkill - ale to powinna być kwestia tego, że jeśli nastąpi taki rzadki case z przerushowaniem kolonizacyjnym, to MG w turze X daje ostrzeżenie - uwaga, administracja się wypierdala, warto coś zrobić" i jak gracz wyda w Wydarzeniach by poprawić jakość administracji, najlepiej stale, to problem oddala/niweluje. A jak zignoruje to wtedy jeb eventy od tury X+1. Chodzi o to by dać graczowi minimum turę ostrzeżenia/czasu zanim zaczniesz sypać jednak strasznie mocnymi eventami jakimi jest wyłączanie centrów czy PP.
>>>Jawność armii w Informacjach Ogólnych
Niepotrzebnie przekomplikowałeś. Zupełnie niepotrzebnie mamy rozdział na rodzaje jednostek - to generuje dużo effortu i po stronie gracza i po stronie MGa. Zbijamy to do najprostszej możliwej formy.
W Informacjach Ogólnych podajemy koszt utrzymania naszych wojsk jako gołą liczbę (jeśli płacimy 34 mln, podajemy "34"). Podając liczbę, gracz może skłamać o X (///. MG wpisze) w górę bądź dół.
---------
Tyle, done, dwa krótkie zdania. Jest to znacznie prostsza wersja tego samego, daje ona już odpowiednio dużo danych by móc kombinować zarówno z domyśleniem się co przeciwnik ma jak i umożliwia manipulację i kombinowanie z własnej strony. Bo oczywiście można zawsze kłamać w górę by podawać, że się jest silniejszym niż w rzeczywistości, ale przed atakiem można kłamać w dół. Można to jeszcze rozwinąć o wywiad, techy i cechy społeczne/rządu. Opiera się o danę którą ściągasz bezpośrednio z budżetu więc jest banalna dla gracza i daje mu opcję skłamania która jest prosta do zrozumienia - MG sprawdza wyłącznie by nie przestrzelił z kłamstwem. Jak przestrzelił, możesz dać "leak wywiadowczy"

Jeśli tylko jeszcze chcesz zachować pomysł Gandzii na flotę, to możesz jeszcze rozwinąć pomysł o podanie flat ilości okrętów, ale tbh, ja bym zbił to do tego. Bo to jest proste, dwa zdania i tyle.
-----------------------
Memcenizm o dziwo po tych zmianach jest "prawie ok". Brak możliwości finansowania badań jest dalej morderczy, ale to wygląda już prawie grywalnie (prawie - to nadal jest katastrofalnie słaby ustrój w stosunku do leseferyzmu).
Propozycję Entera jest fajna flavour wise, ale dodaje wysiłku dla MGa, a gracze będą mieli ból dupy jak ktoś będzie za wysoko rzucał.
--------------------
W sumie propozycja Entera by wywalić centrum wywiadowcze jeśli to jest takie słabe nie jest głupi. Jeśli dostaniemy nowogracza czy przypadkiem go nie weźmie.
----------------
Generacja surowców z Portów Cywilnych brzmi troche mocno, ale nie jestem na nie. Podoba mi się trochę ta mechanika, tylko zastanowiłbym się czy na pewno coś tu jeszcze nie zmienić.
--------------
Co do "Niskiej Efektywności Administracyjnej", imo trochę overkill - ale to powinna być kwestia tego, że jeśli nastąpi taki rzadki case z przerushowaniem kolonizacyjnym, to MG w turze X daje ostrzeżenie - uwaga, administracja się wypierdala, warto coś zrobić" i jak gracz wyda w Wydarzeniach by poprawić jakość administracji, najlepiej stale, to problem oddala/niweluje. A jak zignoruje to wtedy jeb eventy od tury X+1. Chodzi o to by dać graczowi minimum turę ostrzeżenia/czasu zanim zaczniesz sypać jednak strasznie mocnymi eventami jakimi jest wyłączanie centrów czy PP.