2025-11-09, 16:56
Pomysł na techy. Bardzo koncepcyjnie.
I niekoniecznie dokładnie tak, ale koncept wymuszający "zrównoważony rozwoju".
Pomysł ma atakować rush techów. Koncepcyjnie, mogłoby to być nawet bez kosztów w hajsie.
Generalnie w kierunku uplanszówkowienia PNW.
Bazowo: każdy gracz dostaje 5 slotów - po 1 per drzewko.
+X slotów ekstra (załóżmy za: Centrum Naukowe 1, za surowce rzadkie + jakaś struktura np. Uniwersytet +1), +1 slot z PP (tutaj może to być autotake, wiec pewnie jakiś balans ekstra, może PP Nauka + PP konkretnego drzewka, ale to dalej: luźny koncept)
Pozbywamy się bazowych techów, np. wojska lądowe (specjalnie nie podaje kosztów).
Generacje X możemy badać jeśli mamy co najmniej 3 techy z poprzedniej generacji LUB plany i poprzednią generację (nie wiem jak to zbalansować pod flotę, ale powiedzmy że zrobimy z niej "marynistykę" i dorzucimy tam np. techa handlu morskiego dajacego +4WP w prowincji nadmorskiej, tak samo może w lotnictwie coś w stylu "Lotnictwo cywilne" w prowincji z lotniskiem)
Co to daje - w każdej turze wybieramy sobie 1 tech, który badamy z drzewka. Dodatkowe sloty pozwalają się specjalizować w jakimś kierunku, ale generalnie wszystko rośnie dość "płasko" - nie rushujemy konkretnego kierunku by default, ale każdemu rośnie.
Teraz, możemy dodać wymagane teszki z innych drzewek, w których kierunku po prostu musimy iść, ale nie kosztuje nas to wiele ekstra - i tak mamy te sloty.
I tak - ujawniłbym techy z bazowych drzewek do info ogólnego. I tak - w tym koncepcie trzeba wszystko podrożyć albo zmniejszyć generacje hajsu bo nie będzie go na co wydawać.
I niekoniecznie dokładnie tak, ale koncept wymuszający "zrównoważony rozwoju".
Pomysł ma atakować rush techów. Koncepcyjnie, mogłoby to być nawet bez kosztów w hajsie.
Generalnie w kierunku uplanszówkowienia PNW.
Bazowo: każdy gracz dostaje 5 slotów - po 1 per drzewko.
+X slotów ekstra (załóżmy za: Centrum Naukowe 1, za surowce rzadkie + jakaś struktura np. Uniwersytet +1), +1 slot z PP (tutaj może to być autotake, wiec pewnie jakiś balans ekstra, może PP Nauka + PP konkretnego drzewka, ale to dalej: luźny koncept)
Pozbywamy się bazowych techów, np. wojska lądowe (specjalnie nie podaje kosztów).
Cytat:Piechota X - pozwala produkować piechotę
Piechota zmechanizowana X - pozwala produkować zmechy
Artyleria X - pozwala produkować brygady artylerii poziomu technologii oraz tworzyć specjalnie konstrukcje do nich
Czołg X - pozwala produkować dywizje pancerne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich
może rozbicie spec-piechoty
Specjalistyczne zadania piechoty (II) - pozwala tworzyć specjalizacje piechoty: morską, spadochroniarzy, strzelców górskich
Amunicja przeciwpancerna (I) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną dla wojsk lądowych
Systemy przeciwlotnicze (I) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwlotniczą dla wojsk lądowych
Generacje X możemy badać jeśli mamy co najmniej 3 techy z poprzedniej generacji LUB plany i poprzednią generację (nie wiem jak to zbalansować pod flotę, ale powiedzmy że zrobimy z niej "marynistykę" i dorzucimy tam np. techa handlu morskiego dajacego +4WP w prowincji nadmorskiej, tak samo może w lotnictwie coś w stylu "Lotnictwo cywilne" w prowincji z lotniskiem)
Co to daje - w każdej turze wybieramy sobie 1 tech, który badamy z drzewka. Dodatkowe sloty pozwalają się specjalizować w jakimś kierunku, ale generalnie wszystko rośnie dość "płasko" - nie rushujemy konkretnego kierunku by default, ale każdemu rośnie.
Teraz, możemy dodać wymagane teszki z innych drzewek, w których kierunku po prostu musimy iść, ale nie kosztuje nas to wiele ekstra - i tak mamy te sloty.
I tak - ujawniłbym techy z bazowych drzewek do info ogólnego. I tak - w tym koncepcie trzeba wszystko podrożyć albo zmniejszyć generacje hajsu bo nie będzie go na co wydawać.


