Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#1
Dobry,



Jak wspomnieliśmy w ogłoszeniu, generalnie uważamy, że "podstawa podstaw", same idee na jakich oparte są zasady Vegety (takie jak punkty prosperity, kapitał polityczny, liczenie dochodu) są w porządku. Są jednak pewne aspekty, które chcielibyśmy przedyskutować. Pozwolę sobie nie wrzucać wszystkich kwestii jednocześnie, a zacznę od jednej - acz bardzo istotnej.

Prędkość odkrywania technologii.

W edycji prowadzonej poprzednio technologia była dosyć dziwna jeśli chodzi o progres. Odkrywanie technologii było na początku bardzo wolne i radykalnie przyspieszało w kolejnych turach. Powodem był fakt, że bazowy progres technologiczny był beznadziejnie niski, podczas gdy tech teamy można było wzmocnić aż do 8 poziomu, dając łącznie 10 bazowo (nie licząc cech społeczeństwa i akcji z kapitałem politycznym). Ostatecznym rezultatem był fakt, że fajne i ciekawe uzbrojenie i techy zaczęły wchodzić do edycji dopiero w ostatnich dwóch turach. I to w warunkach gdy te "fajne militarne zabawki" były rushowane. 

Moją propozycją jest zmiana systemu  "2+8" (bazowy przyrost + maksymalny poziom tech teama) na system "5+5". Ogółem - nie zmieni to maksymalnej możliwej prędkości odkrywania technologii ale sprawi, że na początku gry (zanim się wyleveluje tech teamy) progres będzie dużo szybszy. 

Ta zmiana powinna bardzo uprzyjemnić grę na początku, ale jeszcze trzeba będzie to połączyć ze zbalansowaniem inwestycji w badania, choć już sama reforma na "5+5" trochę to ułatwi (będzie mniejsza presja na początek gry by używać tej inwestycji). Mam dwa pomysły na zmianę tej inwestycji. Pierwsza jest taka, że koszt tej akcji będzie nieznacznie większy (jako, że szybki dostęp do konkretnych technologii może dać olbrzymią przewagę przy wojnie). Drugi z pomysłów polega na tym by inwestycja w naukę nie dawała +5 do progresu, ale by zamiast tego tworzyła nowy slot badawczy (tak długo jak płacisz koszt). W efekcie, inwestycja w badania nie służyłaby do tego by rushować techy, ale by mieć więcej techów z różnych działów.

To jest pierwszy z tematów do przedyskutowania, ale podzielcie się śmiało też swoimi przemyśleniami o tym co można byłoby w zasadach usprawnić.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach) - przez Verlax - 2020-09-01, 17:49