2020-03-26, 17:12
1) Europa, Azja i Afryka północna, Afryka i Oceania do kolonizacji. (Ps zmieniłbym system kolonizacji, zawsze mnie równo wkurwiał)
2) Losowanie surowców i ich utajnienie aż do startu gry to szczerze chyba najlepszy pomysł PNW jaki słyszałem. Zawsze mnie wkurwiało to jak opłacalne było robienie państwa w danym miejscu bo surki było, przez co roleplay cierpiał bo Bałtyk to był biedarejon. Dałbym schemat losowania rzut kostką na jedno małe złoże surowca jako pewniaczek, a potem zwykłe losowanie. Potem szybkie wyliczenie średniej i ci którzy przekraczają średnią tracą pewniaczek w imię balansu, a biedakraje mają fajnie bo mają pewniaczek na start i nikt go nie zabiera.
3) Nie. Brzmi trochę lamersko. Dyplomacja z NPC spoko, sojusze z NPC spoko, przewroty spoko, ale dostawanie ich hajsu armii itd brzmi op.
4) Brzmi bardzo dobrze.
5) Mam nadzieję że ich stolica będzie w Łomży.
6) Hot as fuck
7) Myślę że po prostu przed grą GM powinien opisać parę przykładów jak widzi starcie 2 różnych armii bo chyba każdy to potwierdzi że co GM to inne mokre sny o tym co dominuje na polu bitwy.
8) Na EaW to bardzo ładnie śmiga, jak ktoś buduje lotniskowiec to buduje go 3 tury, ale stocznie itd są zajęte tylko w 1 turze żeby nie robić burdelu w budżecie (wiadomo że koszt w stoczniach jest proporcjonalnie większy do skróconego czasu). Czołgi to samo, fabryki pracują turę, ale sam czołg buduje się dwie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie i w pełni je propsam.
2) Losowanie surowców i ich utajnienie aż do startu gry to szczerze chyba najlepszy pomysł PNW jaki słyszałem. Zawsze mnie wkurwiało to jak opłacalne było robienie państwa w danym miejscu bo surki było, przez co roleplay cierpiał bo Bałtyk to był biedarejon. Dałbym schemat losowania rzut kostką na jedno małe złoże surowca jako pewniaczek, a potem zwykłe losowanie. Potem szybkie wyliczenie średniej i ci którzy przekraczają średnią tracą pewniaczek w imię balansu, a biedakraje mają fajnie bo mają pewniaczek na start i nikt go nie zabiera.
3) Nie. Brzmi trochę lamersko. Dyplomacja z NPC spoko, sojusze z NPC spoko, przewroty spoko, ale dostawanie ich hajsu armii itd brzmi op.
4) Brzmi bardzo dobrze.
5) Mam nadzieję że ich stolica będzie w Łomży.
6) Hot as fuck
7) Myślę że po prostu przed grą GM powinien opisać parę przykładów jak widzi starcie 2 różnych armii bo chyba każdy to potwierdzi że co GM to inne mokre sny o tym co dominuje na polu bitwy.
8) Na EaW to bardzo ładnie śmiga, jak ktoś buduje lotniskowiec to buduje go 3 tury, ale stocznie itd są zajęte tylko w 1 turze żeby nie robić burdelu w budżecie (wiadomo że koszt w stoczniach jest proporcjonalnie większy do skróconego czasu). Czołgi to samo, fabryki pracują turę, ale sam czołg buduje się dwie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie i w pełni je propsam.