Informacje Ogólne
#1
[Obrazek: d7majJciOrcwjs0dvZLK-WgfjDmNVY7fWX6sRB0n...4d416fa4eb]

Królestwo Nowej Brytanii

Stolica: Winston (N20)
Ustrój: monarchia konstytucyjna(jako część Zjednoczonego Królestwa) - demokracja zdecentralizowana
Model gospodarczy: keynesizm
Język/i urzędowy/e : angielski

Dane na: 2208

Ludności : 26 mln 
Reputacja: 4
Zamożność: zamożny
Poziom mobilizacji: 1

Cechy społeczeństwa: 
  • Opiekuńcze elity - 2 * stabilność K+ co turę
  • Przyzwyczajenie do komfortu - brak PP za pokój wiąże się z dodatkową karą -20% dochodu
  • Monopolista rynku pieczarek - +2% dochodu
  • Lojaliści Ziemi - nasi mieszkańcy interes Ziemi stawiają ponad interesem kolonii: sprzeciwianie się woli Ziemi (Wielkiej Brytanii, rodziny królewskiej, ONZ) zawsze będzie wiąże się ze spadkiem stabilności (brak możliwość użycia KP).
  • Hub kolonizacyjny - +1.1 mln ludności rocznie (+ 300 + 200 * 4 [reputacja] tys. ludności)
  • Uchodźców pamiętamy - wszystkie akcje kosztujące KP sprzyjające Helganom kosztują +10KP, skierowane przeciw Helganom kosztują -10 KP (minimum 0). +1K+ co turę
  • Ośrodki pro-wolnościowe - kontakty z krajami totalitarnymi i Helganami [lista może się wydłużyć] kosztują +5KP, minimum 5 KP. Brak deali z ww. krajami w turze daje +1 KP w turze następnej.
  • cnota: przedsiębiorczy - +10 WP dowolnie rozdysponowane w naszych prowincjach
  • cnota: innowacyjni - dajemy +20 postępu w wybranym slocie badawczym
  • Bardzo Wielkie Ambicje - gwarancje niepodległości, wypowiedzenia wojen, interwencje militarne kosztują 5 KP mniej [pod warunkiem że nie podchodzą pod "Uchodźców pamiętamy!" i/lub Ośrodki pro-wolnościowe]. Możemy aktywować cnotę "waleczni" za 1PP, 50K+ [nie liczy się do sumy aktywowanych cnot] w wojnach wypowiadanych przez nas (wypowiedzenie jej po ataku przeciwnika się nie liczy). Aktywowani waleczni: Helgan
  • Konkwistadorzy Albion style - Raz na turę możemy zbadać jedną nieskolonizowaną prowincję z Dakshin, o ile jest połączona z nami FT (od ostatniej naszej prowincji musi być połączona naszym FT), czy są w niej koloniści innego kraju i dowiemy się czy posiada ona surowce. Ta prowincja po zasiedleniu przez naszych kolonistów przyniesie nam (ale tylko nam) +1WP. Uwaga: eventy fabularne mogą uniemożliwić zbadanie prowincji; wtedy Albion ma prawo wykorzystać cechę raz jeszcze w turze na innej prowincji, ale jeśli i tym razem się nie uda, nie można "spróbować" ponownie.
  • Konserwatyzm wojskowych - Produkcja samolotów i okrętów o generacji niższej niż najlepsza jaką możemy zrobić kosztuje mniej (dodatkowo, poza różnicą generacji) o 4 mln $ dla samolotów, o 2 mln $ dla śmigłowców, o 3 mln $ dla floty lekkiej i o 8 mln $ dla floty ciężkiej. Dotyczy wyłącznie produkcji na własne potrzeby.
  • NIE! sprzedaży sprzętu najlepsiejszego - Sprzęt o najlepszej generacji jaką możemy zrobić sprzedajemy tylko przy zapłaceniu dodatkowych 5KP za jednostkę sprzedawanego sprzętu (lub kosztów w niechęci elit wojskowych i politycznych). Nie dotyczy sprzedawania sprzętu SZ ONZ. Kraj będący w jawnym sojuszu i posiadający reputację 1+ można wyjąć spod cechy, za -1 stabilności za pierwszy kraj, -20KP i -1 stabilności za każdy kolejny kraj.
  • Imperializm - +5% siły ludzkiej. Przyłączając podbite prowincje uzyskujemy jednorazowo (+2KP, +2K+) za każdą prowincję oraz za każdy milion przyłączanej populacji. W krajach podbitych Brytyjczycy muszą stanowić warstwę zarządzającą. +5% dochodu za każdy podbity kraj [kraj gracza lub NPC post-graczowy. Tworzenie NPCów przez kogoś się absolutnie nie liczy].
  • Albioński pęd do Dakshin - w Dakshin można przydzielić do prowincji 1PK więcej niż wynika z limitu od “graniczących” prowincji. Należy posiadać te PK. Limit prowincji z bonusem nieograniczony. +2 PK co turę.
  • Friend in need is a friend in dick (Albion) - -5% dochodu, -3 KP co turę, +2K+ co turę.
    Przerwanie komunikacji między Albionem a ANZAC spowoduje -1 stabilności [kto obsługuje tą komunikację musi być napisane w budżecie, inaczej automatycznie będzie uznawane że została utracona]. Jeśli ANZAC straci PP za pokój, to Albion też go straci. Jeśli ANZAC jest na wojnie z kimś, a Albion w tej wojnie nie partycypuje, Albion traci -1 stabilności [nie więcej niż 1 na turę]. Albion nie może wykonywać żadnych działań i akcji wywiadowczych w ANZAC. -1 stabilności z cechy (ale tylko jak się oberwało z tej cechy) można anihilować raz na turę wydając (20KP) / (10KP i 20 mln $) i nie jest to brane pod uwagę jako "reżimowa propaganda"
  • Nowa Ikea w Albionie (Albion) - +9% dochodu. Przerwanie połączenia morskiego EKN-Albion skutkuje stratą dochodu z 10WP w Womanchester i zamianą bonusu dochodowego 9%->2%%. Dłuższe przerwanie może skutkować ujemnym dochodem do czasu odzyskania połączenia.
  • Ignatsy Uuukasiewitz - +10P co turę, ale -5% dochodu bo trzeba obsiać pola tą cholerną paprocią (rdestem Uuukasiewitza).
  • Albiońskie gwarancje dla Świątyni - jeśli między Etiopią a Świątynią nie toczą się działania wojenne, tow kolejnym roku +1 wpływu dla Albionu i +5% dochodu. Jeśli Świątynia straci niepodległość z jakiegokolwiek powodu, cecha znika, a Albion otrzymuje -2 stabilności i -2 reputacji [reputacja nie spadnie poniżej 0!].
  • Albionofilia w Świątyni - +2% dochodu, (+1KP+1k rekrutów) co turę, jeśli Albion ma połączenie ze Świątynią (lotnicze, lądowe, może być lądowe z prawem przejazdu danym przez jakiś kraj). Cecha może rosnąć wraz z umacnianiem się Świątyni.
  • Nasz Pierwszy Performance w Wojnie Północnej! - Jeśli nasz pierwszy udział w Wojnie z RoboTechem się zakończy blamażem, lub się nie wydarzy z powodu zawarcia pokoju, -2 stabilności (w wypadku pokoju, bo Adrian de Wiart zagrozi dymisją. Sobie. Publicznie). Jeśli zakończy się jakimś sukcesem (w stosunku do używanych sił lub strategicznym) to otrzymamy dodatkowe (+1 PP i +20KP) w kolejnej turze.
  • Kamuflaż "Kraken Paradise" (2208-2209) - produkując nowe zmechy / modernizując, możemy zwiększając koszt o 0,5 mln $ za jednostkę otrzymać +1K+ za jednostkę. Można z tytułu tej cechy otrzymać maksymalnie 20K+. Otrzymanie z tego tytułu "maxa" może dać dodatkowy efekt [zgłaszać na TW]. Kamuflaż nie zawsze może być szczególnie kamuflujący, ale jest bardzo artystyczny.
  • Nowe gatunki grzybków - +1% do dochodu, -1K+ co turę (artyści ćpają na potęgę i bilans na końcu negatywny). Cecha może być rozbudowana w większy dochód decyzją gracza [jawne wydarzenie z deklaracją]; wtedy przejdzie w +3% do dochodu, -5K+ co turę, +1KP co turę i będzie nazwana "Nowe gatunki grzybków ćpane na potęgę". Rozbudowa cechy może mieć dodatkowe efekty społeczne.

Aktualne umowy i pakty: Państwa satelickie:
<tutaj idą detale o państwie satelickim w twojej strefie wpływów, skrócone, pole jest puste na początku gry z oczywistych przyczyn>

Struktura narodowościowa: 
31% Brytyjczycy
24% Anglo-brytyjczycy
17% Indo-brytyjczycy
16% Szkot-brytyjczycy
5% Polo-brytyjczycy
3% Irlo-brytyjczycy
4% inni

Struktura religijna:  
Anglikanizm - 38%
Kalwinizm - 15%
Katolicyzm - 12%
Islam - 10%
Hinduizm - 6%
Judaizm - 3%
bezwyznaniowi - 16%
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Informacje Ogólne - przez Milord - 2021-10-21, 19:05
RE: Informacje Ogólne - przez Milord - 2021-10-21, 19:13
RE: Informacje Ogólne - przez Milord - 2021-10-21, 19:26
RE: Informacje Ogólne - przez Milord - 2022-01-25, 19:06
RE: Informacje Ogólne - przez Milord - 2021-10-25, 21:14