Europa 10k, prace koncepcyjne: Państwo
#11
Ogólnie przyglądając się temu to takie spostrzeżenie:

1) Minarchizm jako ustrój gospodarczy nadal jest najmniej opłacalny ze wszystkich, a jeżeli byśmy chcieli mieć różnorodność w edycji no to automatycznie nam się to zmniejsza.
2) Zamożności od "zamożne" w górę. Zużycie paliwa jest ogromne, nawet stawiając, że mamy 20 mln ludność (co mniej więcej ma być tyle najmniej na start w edycji) to jest 10 jednostek paliwa na turę. Jeżeli nie będzie więcej złoży ropy, albo złoża ropy więcej nie będą dawać to taki gracz może bardzo szybko stać się całkowicie nieoperacyjny - trudności z odpaleniem floty, lotnictwa, jednostek zmechanizowanych. Wydaje się to w pewien sposób wyrokiem śmierci.
3) Zrezygnowanie z wymogu 5 WP do wydobycia surowca. Jak dla mnie na minus bo znowu zacznie się wpieprzanie WP w pare prowincji, a reszta będzie na 0 albo 1. Jednak takie wymuszenie tych 5 WP było całkiem dobrą opcją.
4) Pożyczka wydaje się fajną alternatywą, zwłaszcza że już mieliśmy od jakiegoś czasu działania fabularne z obligacjami, po prostu mechanizacja tej rzeczy.
5) Cnoty na plus, ukrócenie chorego bonusu +20 w przypadku cechy innowacyjnej, cecha przedsiębiorcza też była mocna (zwłaszcza to było widać, że na Nandanie brało się albo przedsiębiorców albo innowacyjną). Fajna cecha odnośnie wywiadu, może wreszcie to rozrusza bardziej tą strefę gry (sztylety mroku i takie tam).
6) Wydaje mi się, że zapotrzebowania na DP (z ludności i zamożności) mogą być sporym utrudnieniem na starcie bo +/- licząc mając 20 mln ludzi i 60 WP na start idą nam wszystkie sloty produkcyjne, aby zaspokoić społeczeństwo.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: Państwo - przez Fogler - 2022-07-30, 13:52