Europa 10k - NPCe pewni.
#5
Orkowie wyszli poważniej niż myślałem jak powstał konzept.


Cytat:Moskwa-dur [Mordor]
Państwo orcze. Większe.

Jak powstali orkowie, czemu i z jakiego powodu stanowi wielką tajemnicę. Z przekazów prehistorycznych wiadomo, że przed Upadkiem i tuż po Upadku terytoria zajmowane obecnie przez “orków” zajmowali ludzie. Co się tam jednak działo przez długie tysiąclecia, nie jest wiedzą powszechną, a właściwie to nawet niewiadomą. Może wiedzą o tym coś Uralczycy - ale jeśli tak, to nikomu nie powiedzieli.
Dość że gdy Cesarstwo Zurychowiańskie dotarło na północne wybrzeża Morza Czarnego, napotkali plemiona ludzkie żyjące w strachu przed Orkami - tajemniczą rasą, odmienną od ludzi wyglądem, siłą i zdolnościami umysłowymi. A także poziomem agresji, o tak, agresji im nie brak.... Energiczne działania Cesarstwa doprowadziły do powstania fortyfikacji na terenach obecnie znanych jako państwo Rycerzy Gondoru. Gdy Cesarstwo Zurychowiańskie rozpadło się w czasie wojen domowych, fortyfikacje pozostały obsadzone, a po znalezieniu Świętych Ksiąg (w  rodzaju Władcy Pierścieni) i powstaniu tolkienizmu jako religii, ukonsytuował się kraj Rycerzy Gondoru (ze stolicą w Minas Kiev), stanowiący tarczę terenów “Ukrainy” przed atakami Orków.

Orkowie jednak od tamtego czasu nieustannie próbują napadać inne ludy, plemiona na terenach nieskolonizowanych i wszystko co się rusza w zasięgu ich wzroku. Pod władzą rzekomo nieśmiertelnego “Oka” stanowią nieustanne zagrożenie dla północno-wschodniej Europy… nawet mimo tego że podobno da się z nimi handlować, jeśli chodzi o przehandlowanie ludzi za ropę/gaz.

Państwo orków dysponuje dużą populacją orków oraz zniewolonych ludzi, pracujących jako niewolnicy. Ich siły zbrojne, poza utrzymywaniem garnizonów w stałych fortyfikacjach, posiadają dużą liczbę dywizji piechoty “pseudokawaleryjskiej” - orkowie biegną na czworaka wolniej od koni, ale szybciej od biegnącego człowieka*… Warto zaznaczyć, że dotychczasowe próby przeniesienia wojny na tereny orcze kończyły się fiaskiem z uwagi na waleczne (głupie, ale waleczne) orcze milicje.

- - - - -
* - ogólnie opisy państw orczych są pod dużą inspiracją Tolkiena, ale bieganie na czworakach zaczerpnąłem z Monastyr RPG - jakoś urzeka mnie koncept biegnącego na czterech kończynach orka z bronią w zębach.
A reszta opisów to takie uruki bardziej niż “gobliny”.

[Obrazek: WUJG5DD.jpg]
Państwo orków ma kilka zaskakujących technologii, nie pasujących do ich ogólnego obrazu technologicznego. Wszyscy eksperci są jednak zgodni, że jeśli jest jakiś ostateczny dowód deprawacji orków czarną magią, to jest nim “telewizja”.

Mechanicznie:
Absolutnie nie istnieje możliwość uzyskania wpływu na Moskwa-dur.
Nie istnieje też możliwość używania wywiadu na Mordorze.

Ropa za ludzi (cecha Moskwa-dur):
W Petersburgu można zakupić ropę / gaz [ropę], względnie też paliwo od orków. Płatności przyjmują tylko i wyłącznie w niewolnikach.
(+) 50k ludzkich niewolników [mieszkańców kraju] za 1j ropy / 10P
Orkowie mogą sprzedać do 5j ropy / 50P w ciągu tury (czyli maksymalnie można im sprzedać pół miliona ludzi). Kto pierwszy ten lepszy. Absolutnie nie interesuje ich nic innego. Ludzie muszą być “właściwej jakości”, czyli młodzi, niechorzy itp.
Trzeba mieć zasięg handlowy do Petersburga.
(-) Każdy deal z Orkami, niezależnie od jego skali, to -1 do reputacji handlującego.

Zagony orcze (cecha Moskwa-dur):
Rajdy orków przez ziemię niczyją mają zasięg o jedną prowincję dalszy - walczą “normalnie” mimo przejścia przez jedną prowincję nieskolonizowaną, a z marginalną skutecznością - po przejściu przez dwie takie prowincje. Warto zaznaczyć, że chodzi tu o rajdy łupieżcze i akcje używające małe siły - do dwóch-trzech dywizji.[/font][/size][/color]



Cytat:Mińskgard [Isengard]
Państwo orcze. Mniejsze. Rządzi tam czarodziej wolnego rynku.

Miasto-państwo Mińskgard, sojusznik Moskwa-dur, władany przez lojalnego wobec Moskwy niejakiego Sarumana (tak jako “Oko”, rzekomo nieśmiertelnego. Istnieje hipoteza, że to tak naprawdę dynastia Sarumanów). Stanowią przede wszystkim wsparcie logistyczno-oskrzydlające w rajdach orków przeciwko Rycerzom Gondoru i przeciw bardziej konwencjonalnym (nie brzmiącym tak tolkienowsko) państwom. Jego historia jest znana w jeszcze mniejszym stopniu niż historia większego odeń “Mordoru” - kiedy Moskwa-dur pojawił się na kartach dziejów ze swoimi zagonami łupieżców, Mińskgard już był u jego boku.
Mińskgard w przeciwieństwie do Moskwa-dur utrzymuje też jakieś kontakty ze światem zewnętrznym. Głównie oparte na przepływie informacji ze świata do Mińskgardu.

Mińskgard jest bardzo dobrze ufortyfikowany (ciężka twierdza) i broniony nawet podczas rajdów.

Mechanicznie:
Absolutnie nie istnieje możliwość uzyskania wpływu na Mińskgard.
Istnieje możliwość używania wywiadu na nich. I vice versa.

Szpiedzy Sarumana (cecha Mińskgardu):
Mińskgard dysponuje tajemniczym i budzącym grozę wywiadem, którego szpiegów można znaleźć w najróżniejszych miejscach. Nie wiadomo czemu i po co im szpiedzy w Hiszpanii czy na Islandii, ale nawet tam!
Szpiedzy Sarumana są ludzcy i nieludzcy. Taki wywiad co w połowie to orkowie, w połowie ludzie, a w połowie zwierzęta. Na 150% normy.

(+) Odkrycie i wytypowanie (ogłoszenie) publicznie że w kraju działają szpiedzy Sarumana skutkuje otrzymaniem od MG +1PP. Oczywiście mówimy o poprawnym wytypowaniu i o swoim kraju / kraju NPC, a zysk jest raz na ogłoszenie, nie częściej niż raz na turę.
(-) Z drugiej strony, niepoprawne wydedukowanie - ogłoszenie z błędem skutkuje -1 stabilności dla kraju.. [A jak ktoś np. straci łącznie -4 staba i straci państwo to jest tylko i wyłącznie jego problem - za to Saruman się uśmiechnie!].

Uwaga: ogłoszenie na chybił-trafił, bez sensownej argumentacji to na pewno będzie na niepoprawność, nawet jakby się strzeliło poprawnie.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-02, 00:22
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-03, 22:58
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-04, 20:08
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-04, 23:31
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-05, 22:27
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-06, 22:17
RE: Europa 10k - NPCe pewni. - przez prehi - 2022-08-11, 14:05