Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#3
@prehi

Zgodzę się co do utrzymania inwestycji w badania jako jednarazowego boostu, jeśli jednak tak - biorąc pod uwagę jak technologia jest ważna oraz jak znacząco jest to lepsza opcja od innych inwestycji (za KP), sugerowane jest by koszt pieniężny inwestycji w badania nieznacznie zwiększyć. Dobrze by też było by inne opcje (inwestycje "nie" będące inwestycją w badania) wzmocnić by były ciekawymi alternatywami.

System 5+5 nie psuje strasznie technologii specjalnych - wystarczy zwiększyć ich koszt (mniej więcej o połowę). Sugerowana przez ciebie idea by koszty technologii późniejszych zwiększyć (a te pierwsze zostawić tak jak jest, przy przejściu na 5+5) wydaje się sensowna.

Dodałbym jeszcze, że mamy pomysł by technologie wojskowe były bardziej powiązane z technologiami w Przemyśle i Nauce. Istnieją konkretnie dwie technologie, które są zdumiewająco łatwo dostępne bez innych wymagań - chodzi przed wszystkim o technologię do myśliwca III oraz do broni rakietowej. O ile przy broni rakietowej po prostu zwiększyłbym koszt, to co do myś III (i możliwe, że innych technologii wojskowych) dodałbym więcej ograniczeń w dziale Nauka i Przemysł by rushowanie było utrudnione. Jednocześnie, nie powinien być to "na tyle olbrzymi problem" by było nieprzyjemne, bo na systemie 5+5 łatwiej researchować w wielu dziedzinach nauki (bo nie musisz czekać na ulepszanie tech-teamów przez Punkty Prosperity).

-----

Co do boostu kontrwywiadu, mam kilka różnych sugestii:

1) po prostu boost przelicznika bonusu z ilości agentów w kontrwywiadzie (ale bardzo nieznacznie)
2) dodanie nowej akcji kontrwywiadoweczej, która zamiast wykrywać i kasować PI, to chroni państwo gracza przed jedną konkretną wybraną akcją wywiadowczą.
3) dodanie akcji kontrwywiadowczej "czy w tym roku ktoś wrzucił agenta", która ujawnia też kto go wrzucił, jeśli wydarzyło się to konkretnie w tym roku (sam jestem sceptyczny co do tej opcji)

--------------------------

Z innych rzeczy, dodatkowych zmian w zasad, mam trzy propozycje:

Wywalenie wymagania KP z dyplomacji, KP używane tylko do inwestycji, rebalans kosztów KP inwestycji. Nie wiadomo ostatecznie który ustrój musi, może bądź wcale nie musi używać KP do jakich akcji dyplomatycznych? Po prostu wyrzućmy to - i po prostu niech gracz sam się zastanowi czy jego akcja spotka się z poparciem czy brakiem poparcia społeczeństwa/elit. 

Zbilansowanie generacji KP z ustrojów - jako, że teraz żaden ustrój by nie płacił KP za dyplomację, należałoby wyrównać różnicę w generacji KP. Nadal demokracje mogłyby potencjalnie generować najwięcej, ale różnica między demokracją a totalitaryzmem nie powinna być teraz tak olbrzymia.

Przyrost roczny populacji - wszyscy na to czekają. Well, jakie jest uzasadnienie? Sprawa jest prosta - jeśli w każdej turze gracz musi tworzyć budżet i wyliczać procent od dochodu z liczbą WP (która często rośnie co turę bo centra finansowe) nie widzę żadnego problemu by populacja też nie rosła co turę, a nie co "dekadę" - to jest ten sam poziom co do kalkulacji. Z oczywistych przyczyn, pociągnie to rebalans inwestycji na służbę zdrowia.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach) - przez Verlax - 2020-09-05, 16:05