Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#8
(2020-09-07, 12:20)Milord napisał(a): Propozycja dotycząca siły ludzkiej (obecna mechanika mnie osobiście lekko irytuje, dlatego tutaj moje propozycje na ten temat - możemy wdrożyć w całości, po modyfikacjach, albo nie ruszać, jeśli obecna mechanika wkurza tylko mnie)


Jako, że rekruci budowali WP co prowadziło do słabej sytuacji, że mobilizacje wojskową należało podnieść tylko dla budowy większej ilości WP oraz odwieczna "mobilizacja" na oko Mistrza Gry była zazwyczaj bezużyteczna, wychodzę z propozycją zmiany.

1) Siła ludzka w gospodarce i w wojsku

Wychodzę z założenia, że 20% populacji to siła ludzka(cyferka arbitralna) i na niej opieramy nasze możliwości gospodarcze i wojskowe.

WP - musi być obsadzone przez 20 tys. Siły ludzkiej[4SL] - nieobsadzone WP nie działa - nie liczy się do slotów produkcyjnych i technologicznych, ani też daje dochodu.

Wojsko - większość wymogów rekrutów zostaje zaokrąglona do 5 tysięcy - zabawy w 1000, 3000 itd jest spoko pod kątem gameplayowym, ale imho komplikuje to trochę liczenie (założenie - 10 tys per jednostka lądowa, 5 tys per eskadra lotnicza, 5 tys per jednostka morska: walczących żołnierzy jest dalej wg. Obecnych liczb, a reszta to obsługa zafrontowa (sprzątaczki w koszarach, dokerzy, mechanicy, co tam sobie wyobrażacie).

1a) Dla uproszczenia możemy też używać specjalnej jednostki "Siła Ludzka"/"Silny Ludzik" - SL. 1 mln populacji daje 40 ludzików i możemy operować na 4 ludzikach w 1 WP, 2 ludzikach w dywizji piechoty, 1 ludziku w lotnictwie itd.

1b) Wolne ludziki robią coś, ale nieefektywnie - do podliczenia, dlatego raczej nie zostanie to wdrożone, żeby to balansować, ale rozważyłbym np. 100 wolnych ludzików może sprawić, że dostaniemy gratis DP, albo będą produkować więcej wolnych ludzików przez "POWSZECHNIE ZNANE NA CHŁOPSKI ROZUM" namnażanie się patologii. Ponownie - raczej nie 

2) Armia zawodowa/pobór/mobilizacja

2a) Zawodowa/poborowa/mobilizowana

Tutaj, dla pozostawienia bonusów z małej armii - do 3% ludzików możemy założyć armie zawodową dającą bonusy do KP, 4-8% lekki pobór, 9-12 ciężki pobór - minusy do KP. 13+ to już mobilizacja, ale powinna uderzać w gospodarkę(albo gospodarka jest tak słaba albo mamy takie przeludnienie, że kraj i tak się pewnie rozsypie). Imho nie bawiłbym się w to w ogóle, ale było częścią gospodarki 

2b) Płatne utrzymanie wojska

Wojsko siedzi w koszarach i jest za darmo - 70piechI dopóki nie ruszy na wojnę jest za darmo. Zaopatrzenie i paliwo są i tak trudne do zarządzania w sposób szybki i przyjemny, więc odrzuciłbym z góry pomysły przejadania ich bez aktywności wojska. Wiemy jednak ile mamy siły ludzkiej w wojsku dlatego uzależniłbym opłaty za wojsko od całej siły ludzkiej i gospodarki (wiadomo biedny kraj = mało WP = żołnierze nie muszą zarabiać dużo itd.).

Każdy rozpoczęty 1% populacji(tj. 5% siły ludzkiej) w wojsku to modyfikator -5% dochodu - po prostu.

2c) Mobilizowanie

W przypadku biedakrajów z małą ilością WP mobilizacja jest raczej tania(po opłaceniu płatności wojsk to i tak jest spory koszt). Przykładowo jak ktoś wrzuci całą siłę ludzką w mobilizacje nie będzie otrzymywał żadnych dochodów (bo WP nie działa). Duże mobilizacje będą wymagały wyłączenia części WP co też będzie kosztować. Co imho fajne utrzymanie armii też jest drogie - więc opłaca się mieć małą, dobrze wyszkoloną armię i wykorzystać mobilizacje w ramach potrzeb.

Mobilizacja angażuje dowolną ilość siły ludzkiej - przeszkolenie jest niewymagane, aczkolwiek przydatne (mam już event-wklejkę gdy ktoś włoży mobilizowanych ludzi bez przeszkolenia do bombowców). Mobilizowane wojska kosztują tyle co zwykłe (tj. Każdy 5% siły ludzkiej - -5% do dochodu).

2d) Rezerwowi

Można przeszkolić(w cenie wg. Cennika i posiadając "wolny" sprzęt) jednostki rezerwy. Jednostki przeszkolone w ten sposób mają taką samą siłę bojową co zwykłe. Przeszkolone jednostki można przenieść do rezerwy - sprzęt trafia do magazynu (co pozwala szkolić kolejne jednostki), a siła ludzka jest zwalniana. Zakładamy, że nie-rezerwiści pracują w WP w pierwszej kolejności.



Przykład:

Kod:
Skavenland - 10 mln siły ludzkiej , 80WP
Siła ludzka: 2 mln - 2000 tys [400SL]
Obsługa WP - 1600 tys [320SL]
Wojsko: 20piech, 5zmech, 3panc, 5m, 3b - 320 tys [64SL] (=20% siły ludzkiej/4%populacji): -20% dochodu (tj. 64mln)
Rezerwy:
30piechI
Magazyn: 20piech

W momencie wojny Skavenland może zmobilizować 20piechI do aktywnego działania. Jako, że gospodarka jest najważniejsza, a strata nawet 1WP oznacza spadek slotów mobilizuje wyłącznie 80 tys - tak aby nie musieć wyłączać ani jednego WP

Wojsko: 28piech, 5zmech, 3panc, 5m, 3b - 400 tys (~25% siły ludzkiej/5% populacji): -25% dochodu (tj. 60 mln dochodu)

Gdyby jednak przebrzydły Fogler i waleczny Rizi zdecydowali się na gangbang Skavenlandu we dwóch i dokonali blitzkriegu piechotą, należy zmobilizować wszystko co się da - Skavenland mobilizuje pozostałe 12 piechoty

Wojsko
Wojsko: 40piech, 5zmech, 3panc, 5m, 3b - 520 tys (~32.5% siły ludzkiej): -32.5% dochodu
WP może obsługiwać maksymalnie 1080 siły ludzkiej - co oznacza, że aktywne jest tylko 54 WP co odzwierciedla masowa mobilizacja, która psuje nam gospodarkę (co obniża dochód do 36.45 mln dochódu tylko, tracimy też slot produkcyjny i technologiczny)

Nie.

Może dlatego, że przeczytałem dwa razy i ciągle nie rozumiem i nie umiem szybko wdrożyć w praktykę - nie wyobrażam sobie, jak będzie wyglkądało wyjaśnienie tego, wprowadzenie, pilnowanie i interpretacje przez poszczególnych graczy.
(zrozumiałem tylko to o równych kosztach dywizji. Po cholerę jest "(założenie - 10 tys per jednostka lądowa, 5 tys per eskadra lotnicza, 5 tys per jednostka morska: walczących żołnierzy jest dalej wg. Obecnych liczb, a reszta to obsługa zafrontowa (sprzątaczki w koszarach, dokerzy, mechanicy, co tam sobie wyobrażacie" -> ?
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach) - przez prehi - 2020-09-07, 16:21