Rozkład Sylwanii
#1
2711

[Obrazek: R16lxMO.png]
<mapę doaktualizuję jak będzie nowa mapka od Gandzii na 2711>
W ciągu ostatniej dekady, pogrążona we względnej izolacji Sylwania traciła swoją siłę. Jej gospodarka oparta o produkty agrarne nie była konkurencyjna, system rządów przestarzały, a nowa wampirza magnateria rozpanoszyła się po państwie, kompletnie ignorując księcia w Drakenhof oraz wysadzając próby naprawy państwa na wampirzych sejmikach. Ten rozkład państwa oraz degrendolada elit Sylwanii doprowadziła do sytuacji w których znacznie silniejsze państwa ościenne mogą wywierać niespodziewanie wielki wpływ...

--------------------------

Sylwania stała się na tyle słabym państwem, że ledwo jest w stanie funkcjonować i jej sąsiedzi są na tyle silni by utworzyć nad nim kondominium. W rezultacie, od 2711 każde państwo gracza, które graniczy z Sylwanią ma prawo do Wpływania na to państwo. By wpłynąć na to państwo, należy w Tajnych Wydarzeniach, przed deadline'm handlowym zadeklarować ile się KP poświęca na wpływanie na to państwo. Gdy mija deadline handlowy, MG dodaje do liczby poświęcanych KP ilość PI państwa w Sylwanii a następnie porównuje. Następnie, zależnie od liczby punktów gracza:
1. Każdy otrzymuje na kolejną turę dodatkowy dochód w wysokości 80 * X% (X to jak dużo masz punktów w stosunku do wszystkich innych graczy).
2. Najsilniejszy gracz otrzymuje 2 wybrane przez siebie surowce z Sylwanii, najsłabszy nie otrzymuje nic, gracze pomiędzy po jednym. To kto otrzymuje jaki surowiec decyduje ten co ma najwięcej punktów.
3. Najsilniejszy gracz jest w stanie użyć dodatkowo nieumarłej siły roboczej - uzyskuje wtedy +30.000 siły ludzkiej. Pozostali gracze otrzymują 5000 siły ludzkiej, o ile wydali minimum 3 KP.
4. Różnego rodzaju remisy zawsze rozstrzyga najsilniejszy. Jeśli jest remis o to kto jest najsilniejszy, to nikt nie jest - w rezultacie rozdawana jest wyłącznie kasa i bazowe 5000 siły ludzkiej dla każdego co dał minimum 3 KP.

Ze względu na beznadziejnie słabą władzę centralną, Sylwania udostępnia militarny akces każdemu, kto poświęci minimum 3 KP w tej turze. Co więcej, gracze mogą swobodnie prowadzić wojny na terytorium Sylwanii, poza jej stolicą w Drakenhof. Sylwania (konkretnie, sylwańscy magnaci) będą walczyć z innymi państwami tylko jeśli pali im się miasta, zaatakuje się ich armie albo jeśli jedno państwo zagarnie jej terytorium. 

tl.dr. macie Rzplitę, bawcie się dobrze.
Odpowiedz
#2
2711

Wojsko Sylwanii:

Wojsko Księcia:

5 piech II, 3 m II

Wojska Magnatów:

28 piech II <w różnych specjalizacjach>, 3 panc I, 6 zmech II, 7 m II 2 b I

Poniższe struktury NIE są udostępniane w akcesie militarnym:

Lotniska: Drakenhof, Tempelhof, Eisgfurt, Sabritz, Mordheim, Thyrnau
Lekkie fortyfikacje (twierdza): Drakenhof
Odpowiedz
#3
2711

Jednorazowo przypominam, ostatni raz (dla sąsiadów Sylwanii), że możecie przed deadlinem handlowym jeszcze ingerować w Sylwanię by zgarnąć z niej benefity.

Cytat:W rezultacie, od 2711 każde państwo gracza, które graniczy z Sylwanią ma prawo do Wpływania na to państwo. By wpłynąć na to państwo, należy w Tajnych Wydarzeniach, przed deadline'm handlowym zadeklarować ile się KP poświęca na wpływanie na to państwo. Gdy mija deadline handlowy, MG dodaje do liczby poświęcanych KP ilość PI państwa w Sylwanii a następnie porównuje. Następnie, zależnie od liczby punktów gracza:

@Riper , @prehi , @neuroshimi , @Herc
Odpowiedz
#4
2711

Wpływ Obcych Potęg:

ZSRR - 6 (40%)
DR-WAAGAAGH - 3 (20%)
FKKA - 3 (20%)
Kurganie - 3 (20%)

ZSRR otrzymuje 32 mln. Pozostałe państwa otrzymują po 16 mln.

ZSRR otrzymuje dwa wybrane przez siebie surowce. Ze względu na remis pozostałych, wybiera kto otrzymuje jaki pozostały zasób i kto zostaje z niczym.

ZSRR: +30.000 siły ludzkiej, pozostali: +5000 siły ludzkiej

Wszystkie państwa uzyskują akces militarny do Sylwanii w turze 2711
Odpowiedz
#5
//Wybór ZSRR:

metale przemysłowe
ropa

DRW - metale przemysłowe
Hegemonia Kurganów - surowce rzadkie
Odpowiedz
#6
2712

[Obrazek: 57_uchwalenie_konstytucji_3_maja.jpg]

Rozkład państwa sylwańskiego niepokoi intelektualistów i elity społeczeństwa Sylwanii. Od dekad nie udało się kraju porządnie zreformować. W reakcji na nagłe zagrożenie i postrach wywołane ludobójstwem na północy, w Drakenhof zwołano Sejm Wielki, który ma wreszcie pomóc uczynić Sylwanię funkcjonalnym państwem. Być może będzie potrzebowało ono protekcji innych państw, być może pomocy w reformie, a być może jakaś magnacka grupa wsparta poprowadzi kraj ku zupełnie odmiennej ścieżce. Czas pokaże.

---------

Te same zasady co w ostatnim roku, ale dodatkowy twist - zaczyna się wcale nie Sejm Wielki! Potrwa on od 2712 do 2714 w trzech sesjach.

Wpływ zdobywany w Sylwanii daje też ten sam procent głosów. Za nie państwa graniczące z Sylwanią mogą głosować w jaki sposób zmieni się ustrój Sylwanii. Głosowanie odbywa się między deadlinem handlowym w Tajnych Wydarzeniach graczy i musi być zakończone do deadline'u wojskowego, po nim oddane głosy są ujawniane przez MGa. Zależnie od tego jak głosowania pójdą, Sylwania zacznie się zmieniać, przy czym największe zmiany z nich i podsumowanie tego zakończy się w 2714 gdy Sejm Wielki się domyślnie skończy...

...ale istnieje jeszcze jedna mniej uczciwa opcja. Jeśli armia gracza po uzyskaniu akcesu z wpływów będzie sąsiadowała z prowincją Drakenhof, może "pod lufą karabinów" zniwelować głosy każdego gracza, który sam nie postawił armii o równie dużej sile (albo chociaż względnie porównywalnej). Finalne podsumowanie głosowania odbywa się więc po deadlinie wojennym przed końcem tury. 

Kwestie rozpatrywane w 2712 na Sejmie Wielkim:

1. Wolność słowa, zgromadzeń, wolność polityczna

a) zwiększyć (push do demokracji)
b) status quo (push do autorytaryzmu)
c) zmniejszyć (push do totalitaryzmu)

2. Kierunek rozwoju Armii Sylwanii

a) powiększyć siły zbrojne
b) zmniejszyć siły zbrojne, sprofesjonalizować je (modernizacje)

3. Stosunek do mniejszości rasowych jak ludzie czy zielonoskórzy

a) lepsze traktowanie
b) status quo
c) gorsze traktowanie

4. Upaństwowienie specyficznych magnackich koncernów energetycznych

a) tak (push do centralnego planowania)
b) upaństwowić tylko jedną, pozostawić część (status quo keynesizmu)
c) zostawić wszystkie magnatom (push do leseferyzmu)

@prehi @Herc @Riper @neuroshimi
Odpowiedz
#7
2712

Wpływy w Sylwanii:

ZSRR: 11
FKKA: 6
DR-WAAGH: 3
Kurganie: 0

ZSRR otrzymuje 48 mln. FKKA otrzymuje 26 mln. DR-WAAAGH otrzymuje 13 mln.

ZSRR otrzymuje dwa wybrane przez siebie surowce. Następnie z dwóch pozostałych surowców FKKA wybiera. DR-WAAGH otrzymuje ostatni.

ZSRR: +30.000 siły ludzkiej, DR-WAAAGH oraz FKKA +5000 siły ludzkiej

ZSRR, FKKA oraz DR-WAAAGH otrzymują akces militarny w 2712

ZSRR, FKKA oraz DR-WAAAGH mają głosy do wpływania na Sejm Wielki. Do rozporządzenia do deadline'u wojskowego. Należy w Tajnych Wydarzeniach napisać do poszczególnej sprawy na co się głosuje.
Odpowiedz
#8
2712

ZSRR bierze 1 metal przemysłowy i 1 surowiec rzadki.
Odpowiedz
#9
2712
FKKA bierze 1j ropy naftowej.
Odpowiedz
#10
2712

@Herc

///. Wybierasz jeden z nich. Drugi z nich automatem leci do DR-WAAAGH.
Odpowiedz