2711
<mapę doaktualizuję jak będzie nowa mapka od Gandzii na 2711>
<mapę doaktualizuję jak będzie nowa mapka od Gandzii na 2711>
W ciągu ostatniej dekady, pogrążona we względnej izolacji Sylwania traciła swoją siłę. Jej gospodarka oparta o produkty agrarne nie była konkurencyjna, system rządów przestarzały, a nowa wampirza magnateria rozpanoszyła się po państwie, kompletnie ignorując księcia w Drakenhof oraz wysadzając próby naprawy państwa na wampirzych sejmikach. Ten rozkład państwa oraz degrendolada elit Sylwanii doprowadziła do sytuacji w których znacznie silniejsze państwa ościenne mogą wywierać niespodziewanie wielki wpływ...
--------------------------
Sylwania stała się na tyle słabym państwem, że ledwo jest w stanie funkcjonować i jej sąsiedzi są na tyle silni by utworzyć nad nim kondominium. W rezultacie, od 2711 każde państwo gracza, które graniczy z Sylwanią ma prawo do Wpływania na to państwo. By wpłynąć na to państwo, należy w Tajnych Wydarzeniach, przed deadline'm handlowym zadeklarować ile się KP poświęca na wpływanie na to państwo. Gdy mija deadline handlowy, MG dodaje do liczby poświęcanych KP ilość PI państwa w Sylwanii a następnie porównuje. Następnie, zależnie od liczby punktów gracza:
--------------------------
Sylwania stała się na tyle słabym państwem, że ledwo jest w stanie funkcjonować i jej sąsiedzi są na tyle silni by utworzyć nad nim kondominium. W rezultacie, od 2711 każde państwo gracza, które graniczy z Sylwanią ma prawo do Wpływania na to państwo. By wpłynąć na to państwo, należy w Tajnych Wydarzeniach, przed deadline'm handlowym zadeklarować ile się KP poświęca na wpływanie na to państwo. Gdy mija deadline handlowy, MG dodaje do liczby poświęcanych KP ilość PI państwa w Sylwanii a następnie porównuje. Następnie, zależnie od liczby punktów gracza:
1. Każdy otrzymuje na kolejną turę dodatkowy dochód w wysokości 80 * X% (X to jak dużo masz punktów w stosunku do wszystkich innych graczy).
2. Najsilniejszy gracz otrzymuje 2 wybrane przez siebie surowce z Sylwanii, najsłabszy nie otrzymuje nic, gracze pomiędzy po jednym. To kto otrzymuje jaki surowiec decyduje ten co ma najwięcej punktów.
3. Najsilniejszy gracz jest w stanie użyć dodatkowo nieumarłej siły roboczej - uzyskuje wtedy +30.000 siły ludzkiej. Pozostali gracze otrzymują 5000 siły ludzkiej, o ile wydali minimum 3 KP.
3. Najsilniejszy gracz jest w stanie użyć dodatkowo nieumarłej siły roboczej - uzyskuje wtedy +30.000 siły ludzkiej. Pozostali gracze otrzymują 5000 siły ludzkiej, o ile wydali minimum 3 KP.
4. Różnego rodzaju remisy zawsze rozstrzyga najsilniejszy. Jeśli jest remis o to kto jest najsilniejszy, to nikt nie jest - w rezultacie rozdawana jest wyłącznie kasa i bazowe 5000 siły ludzkiej dla każdego co dał minimum 3 KP.
Ze względu na beznadziejnie słabą władzę centralną, Sylwania udostępnia militarny akces każdemu, kto poświęci minimum 3 KP w tej turze. Co więcej, gracze mogą swobodnie prowadzić wojny na terytorium Sylwanii, poza jej stolicą w Drakenhof. Sylwania (konkretnie, sylwańscy magnaci) będą walczyć z innymi państwami tylko jeśli pali im się miasta, zaatakuje się ich armie albo jeśli jedno państwo zagarnie jej terytorium.
Ze względu na beznadziejnie słabą władzę centralną, Sylwania udostępnia militarny akces każdemu, kto poświęci minimum 3 KP w tej turze. Co więcej, gracze mogą swobodnie prowadzić wojny na terytorium Sylwanii, poza jej stolicą w Drakenhof. Sylwania (konkretnie, sylwańscy magnaci) będą walczyć z innymi państwami tylko jeśli pali im się miasta, zaatakuje się ich armie albo jeśli jedno państwo zagarnie jej terytorium.
tl.dr. macie Rzplitę, bawcie się dobrze.