Wzrost Napięć w Norsce i Wojna Domowa w Imperium Chaosu (2712)
#1
2712

Według wstępnych raportów obserwatorów, wydaje się, że na początku roku 2711 doszło do radykalnego wzmocnienia wschodniej granicy z WWL przez wojska Aokrana - w region wysłano kilka, jeśli nie kilkanaście dywizji. Według nielicznych przecieków, w reakcji na "wyzwanie" rzucone przez Apostoła Wstąpienia, Aokran planował inwazję na WWL już w roku 2711. Ostatecznie jednak, choć ewidentnie koncentracja wojsk była widoczna, inwazja nie nastąpiła.

Powodem tego stanu rzeczy wydaje się być kontrowersyjna popularność Aokrana oraz powoli rosnące zmęczenie jego reżimem. Wiele ludzi pamięta, że jeszcze nie tak dawno funkcjonowała tu demokracja, która została zniszczona przez kogoś kto nie był ani Archaonem, ani nawet nie próbował się podawać za Wszechwybrańca. Ostatnie wydarzenia w WWL niejako przelały czarę goryczy - wydaje się, że decyzja Aokrana by spróbować dokonać inwazji WWL zamiast przyjąć wyzwanie do pojedynku z Havardem znacząco osłabiło pozycję Aokrana w jego własnym środowisku. Pomimo rozkazu do mobilizacji, wydaję się, że część związków taktycznych położonych na zachodzie kraju nawet nie drgnęło z miejsca. Podczas gdy Aokran w Vanir cały czas przygotowuje się do wojny, niektórzy oficjele, w tym Kira Mówczyni opuściły Twierdzę Everpeaks i udały się na zachód. Póki co, jedyną potwierdzoną formacją, która bezpośrednio odmówiła rozkazom Aokrana jest związek taktyczny w Kaugang pod dowództwem Walkii Pani Bólu. Chodzą też pogłoski jakoby najwięksi zwolennicy powrotu systemu demokratycznego byli widziani blisko zachodniej granicy z Zakonem Nurgla, być może tam szukają wsparcia?

Totalitarny charakter reżimu Aokrana ukrywa więcej informacji przed międzynarodową publiką - pozostaje pytanie co zrobią w tej sytuacji inne państwa regionu?

[Obrazek: WcfZ5t3.png]
Odpowiedz
#2
2712

Aokran był gotów do "wojny", ale na pewno nie do takiej. Chociaż wojska Imperium Chaosu były dobrze przygotowane na granicy z WWL pełna inwazja Zakonu Nurgla oraz Królestwa Bretonnii jednocześnie zaskoczyła kompletnie planistów Imperium. W tej sytuacji wojna obronna szybko stała się prawdziwie rozpaczliwa. Szczególnie, że niektórzy żołnierze Imperium wcale nie mieli walczyć po stronie Aokrana...

[Obrazek: yf3Qgug.png]

Kira Mówczyni i podległe jej oddziały z III Armii "Zachód" opanowały port w Kaugang i pozwoliły na desant bretońskiego korpusu ekspedycyjnego. Flota Aokrana częściowo próbowała to kontestować ale połączone floty zakonu Nurgla i Bretonnii posłały flotę Imperium na dno. Kira proklamowała kres reżimu Aokrana i przywrócenie Królestwa Norsci, obiecując jednocześnie wolne wybory oraz rozliczenie się ze zbrodniarzami Aokrana. W międzyczasie na zachodzie wraz z inwazją lądową Zakonu Nurgla Demokratyczny Komitet Norsci, grupujący przede wszystkim nurglistowskich demokratów zmobilizował swoje pospolite ruszenie i wsparł inwazję Zakonu. Na zachodzie najważniejsze bitwy odbyły się w Bragnir oraz w Twierdzy Everpeaks - dzięki miażdżącej przewadze w powietrzu zarówno nurgliści jak i bretońscy żołnierze radzili sobie znacząco lepiej.

Najważniejsze wydarzenia dla przebiegu wojny działy się jednak na wschodzie. Wojsko WWL dokonało pełnej inwazji od strony wschodniej granicy i tu opór Imperium był największy. Początkowo, Aokran wysłał swoje rezerwy z Vanir by wesprzeć front, szczególnie ze względu na przebijający się drugi korpus pancerny Bretonnii. Jednak w międzyczasie Zakon Nurgla wysłał desant marines, który zdobył Aarvik a następnie ruszył na północ, próbując odciąć Aokrana od stolicy. Ze względu na miażdżącą presję, a po części też z powodu katastrofy w komunikacji (sprzeczne rozkazy) ostatecznie zanim Aokran wreszcie ściągnął swoje oddziały z frontu do odwrotu w głąb kraju nurgliści odcięli dostęp do stolicy, co wymusiło na Aokranie odwrót do Góry Vanir by uniknąć całkowitego okrążenia i zniszczenia w kotle. Ze względu jednak na postępującą ofensywę desantu bretońskiego i nurglistowskiej zachodniej armii, oznaczało to, że miażdżąca większość armii Aokrana została odcięta od stolicy w górach Norsci. 

[Obrazek: c2MTnez.png]

Dzięki przewadze w powietrzu, wojska Kiry oraz wspierających ją Bretończyków jako pierwsze wkroczyły do Twierdzy Everpeaks. Opór Aokrana został zredukowany do północnych gór, które były nieustannie bombardowane przez liczne dywizjony bombowców. Ze względu na braki w sprzęcie i utratę miażdżącej większości miast, centrów przemysłowych i populacji, oddziały zaczęły się rozpadać w wyniku dezercji i załamania. W chaosie tej obrony Aokran prawdopodobnie zginął w jednym z nalotów. W tej ostatniej fazie wojny tylko nieliczne oddziały brały już udział, szczególnie spora część Bretończyków zaczęła się wycofywać by Kira mogła objąć władanie. Zarówno Kira jak i Demokratyczny Komitet Norsci zgłosili, że przekazują we władanie Zakonu Nurgla wyspy na Morzu Kłów - nie że w ogóle byliby w stanie je obronić w razie czego - Zakon Nurgla przejął całkowitą kontrolę nad ich administracją.

Ostatecznie, Imperium Chaosu przestało istnieć, ale co powstanie na jego gruzach nie jest pewne. Terytorium Imperium jest teraz kontrolowane przez liczne frakcje i państwa, które choć ze sobą współpracowały w tym roku niekoniecznie muszą w kolejnym...

Zakon Nurgla

Horda Zgnilizny (dem. Balrug**** [Kamuflaż]) - 4 piech plot III, 5 zmech III - Bragnir (-1 zmech III)
Brygada Rozkładu  (dem. Valtazat) - 2 piech III ppanc - Iskvard (-1 piech III ppanc)
Horda Zniszczenia (dem Valrug**) - 3 piech II, 4d zmech III - Midtronden (-1 piech II)
Brygada Rzecznych (dem Breon*) - 1 piech III m - Aarvik (-2 piech III pm)

Skrzydło Zarazy (dem Bulter***) - 3 mIII - Heimseter (-1 m III)

Gnijący Galion (czemp dem. Ognart****[Jeune École]) - 2 ni III, 3 kr III , 2 op II, 2 ni II, 1 kr II - Morze Kłów
Kadłub Zarazy (kap Ragnar*) - 1 ni II, 2 kr II - Morze Środkowe

Demokratyczny Komitet Norsci (Nurgliści)

Armia Ochotnicza - 2 piech II, 7 mil (-2 mil)

WWL

I Armia imienia Khorne'a (gen. Reinhardt Musel) - 1 piech II plot, 1 zmech III -  Góra Vanir (-2 piech II, -1 zmech III)
V Armia Równości Ludzi (gen. Ragnar Dzikobrody*)  - 1 piech II, 2 śII, 2 zmech III -  Vanir (-2 piech II)
VII Armia Szczodrości imienia Apostoła(gen. Wolfgang von Reuenthal) - 1 piech II plot, 1 śI -  Suderholm (-1 piech II plot)
VIII Armia Lojalności(gen. Vagner Bach**) (Wszechwybraniec Havard Vilip Elserhandverk - ******) - 4 piech II plot, 4 śII, 1 zmech III - Ulriken (-2 piech II plot, -1 zmech III)

I Grupa Lotnicza imienia Kairosa (gen. lotnictwa Eivar Pange**) - 2 m I I, 1 b I - Sarls (-2 m I, -1 b I)

Królestwo Bretonnii

II Korpus Pancerny (Vers***[Guerre Éclair!]): 2 pancII 1 zmechII, 1 zmechIIppanc - Olric Heorot (-1 zmech II)
5 Armia (Placeholder): 3 piechIII - Kaugang
6 Armia (Asterix): 1 piechI 3 piechIII - Kaugang (-2 piech I)

I Korpus Pancerny (la Carette****[Guerre Éclair!]){Antoette Noisson**}: 2 pancII 2 zmechII, 1 zmechIIppanc - Twierdza Everpeaks (-1 zmech II)
1 Armia (de Funès*): 1 piechII 1 piechIIppanc - Turui (-2 piech III, -1 piech II)
2 Armia (Random*): 1 piechII 3 piechIII - Halkind (-1 piech II)
3 Armia (Riszelię**): 3 piechIII - Olricstaad Heorot

1 Eskadra Pościgowa (Bordo*): 4 mIII - ??? (-1 m III)
3 Eskadra Pościgowa (Zidane): 4 mIII - ???
1 Eskadra Taktyczna (Mordo*): 2 bI 3 bII - Skyggehaud
FZS I (Andre***[Niszczyciel fortyfikacji]): 4 bIIstr - Skyggehaud
FZS II (Romatet**): 4 bIIstr - Sarls

Flotte Combinée (Emilia Teste) - 2 krII 4 niII - Morze Kłów

Imperium Norsci (Kira)

III Armia "Zachód" (gen. Walkia*) - 4 piech III, 2 zmech II, 4 mil (-1 piech III, -1 mil)

Imperium Chaosu:

Gwardia Imperatora (gen. Aokran***) - rozbite! - Vanir - (-2 panc I, 3 zmech II, 6piechIIIm)
I Armia "Wschód" (gen. Helios*) - rozbite! - Floyen, Muggelir, Ragnarite (-7 piech III, 6 piech III plot, 3 piech III ppanc)
IV Armia "Everpeaks" (gen. Mahot Siwa Głowa*) - rozbite! - Twierdza Everpeaks (-3piechIIg, 1piechIIIppanc, 1piechIII, 1piechIIIplot)
VI Armia "Bragnir" (gen. Yulan*) - rozbite! - Bragnir (-2 zmech II, 3 piech II)

Lotnictwo Imperium - rozbite! - Twierdza Everpeaks (-2 m III, 8 m II, 2 b II)

I Flotylla Bestii Morskiej (gen. Halfund Kozia Głowa*) - rozbite! - Morze Środkowe (-1krI, 4niII)

Awanse:

Valtazat +1
Breon +1, +[Weteran desantów morskich - zwiększa skuteczność dywizji piechoty marines w ataku z morza]
Ragnar +1

Reinhardt Musel +1
Ragnar +1
Wolfgang +1
Vagner Bach +[Niszczyciel czołgów - zwiększa skuteczność w walce przeciwko jednostkom pancernym dywizji ze specjalizacją ppanc oraz helikopterów]

Vers +1
de Funes +1
Random +1
Bordo +1
Zidane +1, +[Rozpoznanie]  (zwiększa skuteczność oraz ilość informacji pozyskiwanych przez zwiad lotniczy dla lotnictwa pod dowództwem tego generała)
Mordo +1
Andre +1
Emilia Teste +1
Odpowiedz