Proponuję by zmienić układ tur. Ma to wejść od przyszłej edycji, ale teraz chciałbym to przetestować - jako nieco inny schemat.
Stary wzór:
Nowy wzór:
Co Wy na to? Załączam ankietę, proszę graczy o pisanie w niej (będę patrzył tylko na głosy graczy).
Stary wzór:
Cytat:(...)
5) Termin handlowy i kolonizacyjny - moment do którego możemy ogłaszać przyłączenie nowych prowincji i deklarować lub zmiany wymiany handlowe - po tym terminie wszystkie wymiany uznajemy za przeprowadzone.
6) Termin rozkazów - moment do którego możemy wstawiać rozkazy i deklarować przeprowadzenie akcji wywiadowczych.
Działania poza wymienionymi wyżej nie są ograniczone terminami, aczkolwiek musimy się liczyć, że ich efekty mogą nie zdążyć się zadziać jeżeli tak uzna MG.
III Rozpiska wojen
5) MG daje rozpiski wojen - wszyscy gracze którzy, brali udział w wojnie przechodzą do punktu IV
IV Ostateczna edycja budżetu
6) po rozpisce wojennej możemy edytować nasze sloty (przemysł, technologie), np. uruchomić awaryjną produkcję wojska. Nie można zrywać umów handlowych, opłaconych akcji fabularnych, wycofywać się z jawnych decyzji w tej turze (np. jeżeli produkowaliśmy dla kogoś DP w tej turze, tego slota nie możemy zmienić, a odbiorca musi uzyskać od nas DP - nawet jeżeli stoczyliśmy z nim wojnę).
V Nowa tura - po wpisaniu przez MG nowej tury, mocno niezalecane jest robienie jakichkolwiek działań na turę która minęła (za wyjątkiem punktu 6)
Nowy wzór:
Cytat:5) Deadline handlowy, kolonizacyjny, wywiadowczy i na pierwszą turę rozkazów. - moment do którego możemy ogłaszać przyłączenie nowych prowincji i deklarować lub zmiany wymiany handlowe - po tym terminie wszystkie wymiany uznajemy za przeprowadzone; moment do którego możemy wstawiać rozkazy i deklarować przeprowadzenie akcji wywiadowczych
III) MG określa jakie nastąpiły wojny i daje wstępne informacje o działaniach wojennych.
6) Deadline reakcji wojennej (tylko dla krajów które miały wojsko w gotowości, jeśli chcą zareagować. Można wypowiadać wojny, reagować itp.)
Jest to też termin na ostateczną edycję budżetu na daną turę - potem nie można nic zmienić (jeśli MG indywidualnie nie nakaże, a nakazać może wyłącznie w kwestii szlaków handlowych).
Można uruchomić np awaryjną produkcję wojska, nie można zrywać umów handlowych, opłaconych akcji fabularnych, wycofywać się z jawnych decyzji w tej turze (np. jeżeli produkowaliśmy dla kogoś DP w tej turze, tego slota nie możemy zmienić, a odbiorca musi uzyskać od nas DP - nawet jeżeli stoczyliśmy z nim wojnę).
IV) Ostateczna rozpiska wojen.
V) Nowa tura.
Co Wy na to? Załączam ankietę, proszę graczy o pisanie w niej (będę patrzył tylko na głosy graczy).