Ankieta: Czy chcemy skrócenia tur?
Nie posiadasz uprawnień, aby oddać głos w tej ankiecie.
Tak
33.33%
3 33.33%
Nie
66.67%
6 66.67%
Razem 9 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Panie Adminie ja z wnioskiem formalnym
#1
Przyśpieszmy trochę...


Na pewnej posiadówce z pnowiczem doszliśmy do wniosku ,że wolno to idzie. Gramy chyba od października a jest ledwo 6 tura. 


Ja prehi szanuje Twoja prace bo jest mega dobrze zrobiona robota. Ale może po prostu mniej eventów?
Odpowiedz
#2
Też gra mi się zbyt ślamazarnie tbh. Dodatkowe eventy są ok, ale w momencie gdy gracze już mają inne zajęcia geopolityczne to zrzucanie im dodatkowych rzeczy do ogarnięcia nie daje żadnego dodatkowego super efektu.
Odpowiedz
#3
Grajmy tak jak Prehiemu wygodnie.
Odpowiedz
#4
Przejrzałem na szybko ogłoszenia i rozpisałem:
Start gry:
Tura 2200: 25.10.2021
Tura 2201: 5.11.2021 - Czas tury: 11dni
Tura 2202: 21.11.2021 - Czas tury: 16dni
Przedłużenie o 24h
Tura 2203: 11.12.2021 - Czas tury: 20dni
Przedłużenie - przerwa świąteczna
Tura 2204: 29.12.2021 - Czasu tury: 18dni
Tura 2205: 20.01.2022 - Czas tury: 22dni
Przesunięcie 1: Wniosek MG
Przesunięcie 2: Wniosek gracza - tylko o dzień deadline kolonizacji, bez wpływu na resztę
Przesunięcie 3: Bombelek MG
Tura 2206: 23.02.2022 (docelowy końcowy 17.03) - Czas tury: 33dni
Przedłużenie 1: Ukraina - prośba "wielu graczy" - "o tydzień"
Przedłużenie 2: Wojna + zawirowania u MG (synek) - Wyznaczony termin 26.03
Przedłużenie 3: Od MG - 2.04
Tura 2207 - koło 10-11 (zapewne) - Czas tury: 46-47dni

To nie jest tak, że ta edycja trwa tragicznie długo, tylko ostatnie dwie tury nie miały szczęścia - jak widać poprzednia pokryła się z bardzo istotnym terminem dla MG i chyba nikogo nie dziwi dane przesunięcie. Ta tura to wojna i sami prosiliśmy o przesunięcie + zawirowania. Jak dla mnie następne tury będą już o wiele szybsze, choćby z powodu, że nic nowego raczej nie spowolni rozgrywki (Kufa miejmy nadzieję, że ten rok wystrzelał się z najlepszych atrakcji na świecie).
MG ma sporo siły to prowadzić, nawet z nudów woła, że da eventa bo czeka na nasze akcje* - a te część robi praktycznie na ostatnią chwilę.
Poza tym... Gracze też nie pomagają jak część działań robią na ostatnią chwilę - a myślę, że w przypadku kompletnych rozkazów deadline zostałby skrócony.

Generalnie działajmy w najlepszy możliwym dla MG tempie i liczmy, że nie będzie dodatkowych atrakcji oraz nie dawajmy MG czekać to z pewnością sam z chęcią przyspieszy :>

Edit: * W sensie szuka chętnych, jak ktoś ma za dużo na głowie to może się nie zgłaszać.
Odpowiedz
#5
Ankieta i gadanie graczy jest irrelewantne. MG i tylko MG determinuje tempo gry i ten może, przy skrajnej łaskawości, coś przedłużyć/skrócić.

Rację ma też Enter. Te dwie ostatnie tury są długie raczej z przyczyn losowych.

Jeśli miałbym mieć jakąkolwiek uwagę co do eventów, to nie czy jest ich "za dużo czy za mało". Uwagę mam taką, że jeśli już dawać dużo eventów, to na starcie tury, a nie w jej środku **szczególnie** jeśli te eventy są ważne i relewantne dla budżetów. Jako gracz nie cierpię faktu, że muszę czekać do połowy tury by wykonać działania i budżet bo nie mam pojęcia czy prehi jakimś eventem mi nie rozwali budżetu.
Odpowiedz
#6
Nie wiem za bardzo co odpowiedzieć... ogólnie tury są długie z przyczyn losowych.
Co mogłoby z mojej strony i perspektywy mojej roboty je zmienić? Co jest problematyczne?

-> dobre budżety -> ich sprawdzanie zajmuje dużą część pracy w turze.
Nie zamierzam przestać sprawdzać budżetów, bo nawet jeśli jest to najbardziej wnerwiający element GMki, to sprawdzanie mnie utwierdziło że bez korektora sprawdzającego czy gracze umieją w zasady - się nie obejdzie.
Przypomnę, że jak na razie rekord faceplamowego błędu to "1+10=16"
a rekord błędu na swoją korzyść to dawanie sobie "bazowych" 100 K+ co turę. Gracz miał w chwili sprawdzania budżetu 2201, w budżecie 2202 coś koło 500 K+ i był z tego bardzo zadowolony.
...tak.

-> Lista rzeczy do odpisania od graczy. Gracze którzy mi ją robią, naprawdę pomagają. Staram się prowadzić własną księgowość eventów do odpisania, ale tak jest łatwiej.

-> Gracze którzy nie utrudniają życia MG przy pisaniu o tym co im wiszę. Ostatnio rutynowo muszę pisać w odpisach "napisz w turze X załączając link", bo bywał tak że dawałem efekt, a potem gracz na mnie wsiadał "Ale jak to nie pamiętałeś co napisałeś 2 tury temu?!"
Odpowiedź brzmi: tak, kurwa, jakoś zapomniałem co pisałem kilkaset postów temu. Jak widać zapomniałem.
Załączać wszystkie potrzebne dane do odpisu. Tak można pomóc.

-> Gracze którzy nie robią rzeczy na ostatnią chwilę, bo wtedy nie ma wniosków o przedłużenie.
Co więcej, jak mam rozkazy z tury, to jeśli się nudzę, to rozpisuję wojny / eventy na kolejną turę i jest krótszy czas między turami.

-> Gracze którzy na ostatnią chwilę robią woltę.
Np.: Ogłaszanie konstytucji tydzień (w skali miesiąca tury!) przed zakończeniem powoduje że inni gracze zasypują mnie na koniec pytaniami, ja mogę nie wyrabiać i są problemy.
Np. gracze którzy robią wojnę domową na ostatnią chwilę. Chciałbym przypomnieć, że ja pamiętam kto nakłonił Riziego do wolty. Chciałbym uświadomić, że robienie takich rzeczy w ostatnich chwilach też może spowodować przedłużenie tury.
Ogólnie ja tak układam tury, by kończyły się wtedy, gdy mam czas na wojny lub powinienem mieć. Przesunięcia, nagła dodatkowa robota czy fatalna odpowiedź gracza na budżety (po paru tygodniach) rozwalają mi plan.
Ja graczom się staram odpisywać jak najczęściej na bieżąco, zwłaszcza na pytania do zasad lub o grę. Czemu gracze nie mogą się odwdzięczyć odpisywaniem na budżety w jakimś rozsądnym czasie, albo może odwdzięczyć się pisaniem zmian-wolt wcześniej?

***
Odniosę się do jednej rzeczy z eventami. Wiem że eventy w połowie tury powodują zamieszanie i staram sie ich nie dawać graczom którzy jak wiem tego zamieszania nie lubią. Czasem i tak daję, mimo to, ale hej, zazwyczaj pytam. Nie zawsze (sąsiadów Azylu nie), ale jednak.
Wiem że to może nie sumuje się z moją kwestią do graczy co robią wolty, ale chciałbym się usprawiedliwić tym że nadejdą czasy gdy będą eventy cząstkowe w dużej ilości i to globalne - i na to Was trochę przygotowuję.

***
Anyway, jest jeszcze jedna kwestia z długością tur. Mi czasami też się po prostu nie chce. Czasem po prostu nie mam ochoty czegoś robić (zwłaszcza sprawdzania budżetów). Albo jestem zbyt zmęczony, na przykład dziś zasiadłem przed kompem i PNW o 20:30. Ergo: dlatego też przedłużam czasem coś i wydłużam. Zdaję sobie przy tym sprawę, że gracze też mogą być zmęczeni, więc tury zbyt krótkie też nie mogą być...

... jakie to tury by proponował @Fanatyk lub @Milord? Tak żeby uwzględnić sprawdzanie 15 budżetów (nie udało mi się to jeszcze w szybciej niż tydzień, a ostatnio wyszły dwa)? Albo tak by uwzględnić graczy którzy robią coś za późno?  Proszę o propozycje, konkretne. Bardzo proszę. Można się posłużyć grafikiem Entera.
Ps. Tura 2203 trwała per se 15 dni, potem pisałem wojny przez święta. Takie chcecie? Ludzie mi wtedy narzekali, że nie wyrabiają.
... ja też padałem.
Odpowiedz
#7
Potrzebne jest przeprowadzenie na pnw dezasadyzacji, które skróci czas tury i zmniejszy obciążenie Mistrza Gry.
Odpowiedz
#8
(2022-04-08, 10:14)książę napisał(a): Potrzebne jest przeprowadzenie na pnw dezasadyzacji, które skróci czas tury i zmniejszy obciążenie Mistrza Gry.

Dezasadyzacja pomoże graczom w dodawaniu?
Odpowiedz
#9
Popełniłem taką małą ściągawkę w formie pytań, na które gracz mógłby sobie odpowiedzieć na ostatnie dni przez końcem tury w celu sprawdzenia budżetu i uniknięcia najgorszych wpadek. Zapewne nie jest idealna (nawet nie jakoś super przemyślana) ale jeśli odrobine poprawi jakość budżetów/skróci czas konieczny na sprawdzenie to już jest mały sukces. 

Budżet:
Ogólne:
- Czy masz przepisane aktualne wartości z budżetu X-1? (mogły się zmienić po korekcie w danej turze)
- Sprawdziłeś równania (w celu uniknięcia 10+1=16)?
- Czy osobno zsumowałeś koszty handlu, działań, produkcji i wypisałeś poniżej?
- Przeliczyłeś każdy z zasobów w celu weryfikacji poprawności wartości końcowej?
- Czy Siła ludzka w X-1 + rekruci w tej = Siła ludzka na końcu (przy edycji można było pominąć)?
Działania
- Czy zapisane są w sposób przejrzysty i zrozumiały?
- Zapisałeś koszty/efekty wszystkich tajnych/jawnych działań?
- Czy przychody/koszty zawierają linko do konkretnych wydarzeń?  
Nauka i wywiad:
- Czy podczas edycji ZN nie został zdublowany?
- Czy wymagana wartość do zbadania technologii pokrywa się z zasadami?
- Nie produkujesz jednostek, które akurat w tej turze opracowałeś? 

Rozmowy z MG:
- Masz już przygotowany post z wypisanymi postami wymagającymi odpisu?

Informacje Ogólne: 
- Wpisałeś wszystkie nowe cechy z eventów oraz usunąłeś przeterminowane?
- Czy w danej turze nie było zmian społeczeństwa/poparcia/religia?
- Nowy premier? Prezydent? 
- Mapka nie jest już zbyt stara? 
- Czy suma WP w wszystkich prowincjach równa jest wartości zadeklarowanej?
- Czy Naukowcy/wywiadowcy/wojskowi mają aktualny poziom? 

Rozkazy: 
- Czy potrafisz wskazać skąd pochodzi dana jednostka? Z której jednostki przeniesiona? wyprodukowana? 
- Czy Rozkazy nie są wzajemnie sprzeczne?
- Czy masz zapewnioną ilość środków do desantu/zrzutu? Czy ich zaopatrzenie jest wpisane w budżet?
- Czy oznaczyłeś jednostki sojusznicze? 
- Czy sojusznik nie wystawia twoich jednostek jako żywą tarczę?
Odpowiedz
#10
By nie było zaśmiecania kolejnym tematem, który pożyje max dzień. Daję tutaj, do już martwego. 
[Obrazek: image.png]

Na odpis czekam od 26.05, Rabini dostali dopiero parę minut temu. Inny gracz z tego samego powodu też oczekuje na odpis od 30.05. Na pewną inną informację czekałem do ostatniej minuty dzień przed urlopem. Na odpowiedź Foglera czekałem do ostatnich minut. Przypadek?

Niby są jeszcze dwa tygodnie do deadlinów wojskowych, ale czekać niemal 3,5 tygodnia na odpowiedź tak/nie/mam to w dupie/kontroferta to już trochę przesada.
Zwłaszcza, iż znalazł się czas by:
- Skorzystać z cechy Karta Praw Fangornusów
- Wysłać załogę na Kali
- Wysłać cesarza na zjadz
- Wrzucanie koło 21 creepy artów na discorda (to akurat zacne)
- Nie wiadomo ile działań na TF (kiedyś z ciekawości policzę)

Ja rozumiem, że gra turowa, że jest czas ect. ale skoro gracz(e) jest(są) zarobiony (zarobieni) to wystarczyłaby prosta informacja tak/nie/wal się, którą później się rozbuduje. Cóż. Skoro bawimy się w metagaming i terminy. Proszę o interwencję.
Odpowiedz