Koncepty DLC
#1
A gdyby tak rozdzielić deadline i by były ich 3-4-5 a nie 2?

Parę osób robi zawsze na ostatnią chwilę, będzie pięć ostatnich chwil zamiast 2...
Odpowiedz
#2
Obecnie jest plan by w turze 3 zrobić dodatkowy deadline (na kolonizację i aktualizację informacji ogólnych jako przesunięty bliżej początku tury).

Jak ktoś ma przeciw, niech się wypowie lub milczy potem.

Ps. jeśli komuś nie pasuje długość tur, proszę o tym pisać przed pisaniem "chyba dam rezygnację, bo spodziewałem się szybszego tempa".
Odpowiedz
#3
Pomysł ze wcześniejszą aktualizacją informacji ogólnych to tak średnio, bo gracze mieliby za wąskie okienko na podbijanie umiejętności generałów/ZN za kulturę, którą to czynność wypadałoby od razu uwzględnić w info ogólnym (gracze tak robią, PRAWDA?).
Odpowiedz
#4
(2022-12-29, 13:12)Gandzia napisał(a): Pomysł ze wcześniejszą aktualizacją informacji ogólnych to tak średnio, bo gracze mieliby za wąskie okienko na podbijanie umiejętności generałów/ZN za kulturę, którą to czynność wypadałoby od razu uwzględnić w info ogólnym (gracze tak robią, PRAWDA?).

...biorąc pod uwagę że deadline na informacje ogólne dotyczy danych archiwalnych (poprzednia tura - podnoszenia + wyniki wojen), to nadal mieliby tyle samo czasu. Chyba że mówisz o tych co mieliby biały wywiad na dane archiwalne + aktualne podnoszenia - ci mieliby LEPIEJ.
Odpowiedz
#5
@Gandzia - czy wyjaśniłem wątpliwości?

W miarę spowolnienia eventowego końcoturowego zbliżam się koncepcyjno-eventowo (dlc + gromadzenie eventów-fistaszków) do tury 3. I chcę wiedzieć czy ta koncepcja jest jasna Wink
Odpowiedz
#6
Czuję się wyjaśniony, dziękuję.
Odpowiedz
#7
Miało nie być nowych DLC, ale jest prośba od gracza:


Cytat:weź ktoś przerób cechę Rzeczywspólnej z kolonizacją wewnętrzną na stałą mechanikę gry


Mowa o tej cesze:

Cytat:* Kolonizacja wewnętrzna - Jeśli nie kolonizujemy w danej turze, możemy dać +1WP do dowolnej prowincji mającej 0 lub 1 WP; populacja wtedy wzrasta o 0,1 mln ludności.


Ale to jak tak, to bym dorzucił DLC z kolonizacją jakieś szersze niż tylko to. Rzucajcie pomysłami i jak jesteście przeciwni w ogóle DLC, dajcie znać.
Odpowiedz
#8
Jako autor mechaniki kolonizacji apeluję: keep it simple!
Koncepcja kolonizacji wewnętrznej ma jakiś sens, kiedy mówimy o kraju otoczonym ze wszystkich stron sąsiadami, który nie ma czego kolonizować - to się praktycznie nie zdarza, zwłaszcza od kiedy stwierdziliśmy, że wolimy mapki z dużą liczbą prowincji. A jak już się zdarzy, to na tyle rzadko, że nie powinno to zaśmiecać zasad gry, tylko stanowić właśnie okazyjną mechanikę.
Na "kolonizację wewnętrzną" krajów mających co kolonizować bym nie zezwolił, bo to promuje siedzenie na dupie i bunkrowanie się, co przy potencjalnie dłuższej granicy zawsze jest trudniejsze.

Jak koniecznie chcemy przy tym dłubać, to można byłoby powrócić do oryginalnej wykładni mówiącej, że:
"Po zgromadzeniu 10 punktów w prowincji możemy przyłączyć ją do swojego terytorium"
oznacza nie 10 punktów, które wbił jeden z graczy, tylko 10 punktów zebrane w sumie od wszystkich krajów kolonizujących tego prowa, co triggerowało event o konflikcie kolonistów.
Odpowiedz
#9
Popieram Richtusa w 100%.
Odpowiedz
#10
Podoba mi się zdanie Richtusa, nie będę robić nic z zasadami w tej edycji! ^^

Co do sumy 10 PK jest taki drobny problem, że trzebaby robić przegląd PK raz na turę u wszystkich, spisy i podobne - i dać deadline na kolonizację jako deadline na uzupełnienie PK, z ogłoszeniem przyłączenia przez MG. Niby można, ale nie wiem czy warto.
Odpowiedz