Środziemie - Mapa
#1
Dobry deń.

Jako, że zgodziłem się zostać mapowym dla Richtusa i jego Śródziemia (tbh, zrobiłem się defaultowym kreatorem map na PNW, ale mniejsza z tym), pozwolę się podzielić pewną częścią informacji oraz wytycznych jakie dał mi Richtus. 

- Mapa będzie przedstawiała Beleriand i Śródziemie znane z I oraz III Ery połączone. Nie wiem czy Numenor z II Ery realnie będzie czy nie, pytajcie o to Richtusa, ja się wymiguję od odpowiedzi.

- Najbardziej fundamentalnym problemem z tą koncepcją jest to, że różne mapy łączące Beleriand i Śródziemie nie są w stanie zbytnio sie zgodzić co do tego jakie są realne proporcje tych kontynentów. Niektóre mapy daję Beleriand grubo za duży, w niektórych Beleriand jest mikroskopijny. Po rozmowach z Richtusem, wyszliśmy z kompromisem, w którym Beleriand będzie wyglądał mniej więcej jak na szkicu poniżej.

- Rozdzielczość mapy będzie taka sama jak na Nandanie 2.0 (jakieś 6000 x 3333), ale będzie więcej lądu. By to zbalansować, będzie pewnie nieco regionów, które będą zrobione przez wielkie prowincje-pustki (jak wielkie stepy czy pustynie wschodniej granicy mapy). 

- Dostałem polecenie, że mam robić rzeki jak Nandanie 2.0 czy Europce prehiego. Tak więc i rzeki pływalne będą. W końcu bez tego jak Aragon miałby dotrzeć na czas do Minas Tirith, nie? Rzeki też ograniczą problem z faktu, jak wiele tej mapy to jedna wielka masa lądowa. Z mojej perspektywy jako mapowy, pewnie też ogólnie będzie więcej prowincji przy rzekach, a mniej na jakiś losowych pustych stepach.

- Jeśli dobrze zrozumiałem Richtusa, będzie znacznie trudniej zrobić sobie dedykowane państwo w górach, ale to już Richtus opisze wątek w razie czego.

- Richtus zadeklarował, że rekrutacja rusza na początku lutego. Do początku lutego, spróbuję by mapa była gotowa, pomijając same prowincje (wychodzę z założenia, że nie ma sensu rozrysowywać prowincji póki nie mam chociaż przybliżonej ilości graczy). 


Póki co, macie jak obecnie wygląda mój szkic (mocne work in progress jak narazie):

[Obrazek: image.png?ex=65b7d833&is=65a56333&hm=c4f...height=598]
Odpowiedz