Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2024-01-29, 03:24)Richtus napisał(a): Koszt przeszkolenia dywizji nie będzie wzrastał o 1 mln $ przy wybraniu leseferyzmu.
...czemu?
Tj. Czemu teraz leseferyzm ma takiego boosta? Przypomnę, że przepis o kącie sprzętu wprowadzono by kraje leseferystyczne nie zarabiały na sprzedaży DP, w zamian kupując broń w slotach i tworzący bardzo oczywistą synergię z innymi ustrojami (teraz chyba z kartelizmem). Rozumiem, że się z tego wycofujemy i zachęcamy do synergii?
Liczba postów: 2762
Liczba wątków: 128
Dołączył: Mar 2020
Nie jestem tylko pewien, czy to w ogóle jest problem. W edycji Europki prehiego, handel DP międzygraczowy właściwie nie istniał, zaś w edycji Nandan znacznie popularniejszym modelem od "DP za broń" było "broń za broń" (patrz, handle EKN-Xinchiguo).
Przy tych liczbach slotów oraz jak działa mechanika gry, mam wrażenie, że handel DP też może być mało popularny. Leseferyzm też jest bity faktem, że nie może użyć slotów do industrializacji (a slot do industrializacji, to efektywnie jedna inwestycja w prowincję, koszt pieniężny bez slotu byłby 12 mln).
Liczba postów: 2762
Liczba wątków: 128
Dołączył: Mar 2020
Z zasad wyleciało użycie slotu na Zaopatrzenie, słusznie. Problem polega na tym, że bardzo spada potencjalna produkcja paliwa i triki jakie można z tym robić. Wydaję mi się, że ogólnie to nie problem w kontekście wojskowym, może i fajnie by było gdyby Paliwo naprawdę było problemem oraz cennym surkiem.
Problem jaki widzę to zużycie jednak Paliwa przez Bogactwo:
Cytat:WP < pop - bardzo ubogie - +1 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP >= pop (min. 20 WP) - ubogie - +5 kultury/tura, +2 DP wymagane, podwojona siła ludzka za I poziom poboru (“Armia zawodowa”)
WP > 2 * pop (min. 40 WP) - średniozamożne - +10% dochodu, +10 kultury/tura, +3 DP wymagane
WP > 4 * pop (min. 60 WP) - zamożne - +20% dochodu, +20 kultury/tura, +5 DP wymagane, wymagane 0,5 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy.
WP > 7 * pop (min. 80 WP) - bardzo zamożne - +25% dochodu, +25 kultury/tura, +6 DP wymagane, wymagane 1 P [paliwa] *pop. +1 slot naukowy i wywiadowczy.
WP > 10 * pop (min. 100 WP) - krezusi - +35% dochodu, +30 kultury/tura, +7 DP wymagane, wymagane 2 P [paliwa] *pop. +2 sloty naukowe i wywiadowcze.
Już w poprzedniej edycji, wejście na Zamożny to strzał w kolano, teraz może być jeszcze bardziej. Zastanowiłbym się czy to wymaganie jest dalej potrzebne, a jeśli jest - czy musi być tak wysokie.
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
Co do leseferyzmu - wiedziałem, że jak wrzucę na forum to ktoś mi przypomni o co chodziło! Mimo tego zaryzykowałbym taką zmianę, chociaż jeszcze trochę się nad tym pozastanawiam (dlatego wrzucam tutaj, a nie w ogłoszenia). Faktycznie leseferyzmowi może opłacać się sprzedawać DP ale musi jeszcze znaleźć kupców itd. Dla porównania Antifa miała cechę dającą +5% dochodu w przypadku sprzedaży DP i udało mi się to odpalić tylko raz, także raczej zgodnie z tym co Verlax pisał nie jest to aż tak duże zagrożenie. To co dla mnie jest na ten moment decydujące: usuwamy element o którym można łatwo zapomnieć przy rozpisywaniu budżetu - teraz przeszkolenie wojska do sprzętu może się trafić raz na edycję ale gracz MUSI o tym pamiętać.
Co do paliwa, to dobra uwaga - wymogi dotyczące paliwa bym zostawił ale obciął o połowę. Złóż ropy będzie pewnie globalnie trochę więcej niż w Europce.
Discordowa koncepcja zmian w niezbędnikach lotnictwa jest analizowana
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
Żeby nie uciekło z discorda: rozważam też zmniejszenie liczby techów wymaganych do badania techa "Mobilizacja I" (obecnie wymagane: Administracja I, Kolej i Telegraf elektryczny).
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Ad. Rekrutacja.
1) czy Umbar to "róg mapy"?
2) czy stolica może się przemieścić w kształcie przedtur A B C? (Z reala: Kosowo, kolebką Serbów, nie leży w Serbii)
3) jaki poziom technologiczny charakteryzował tych co opuszczali schrony w roku 0 6E ?
4) czy istnieją hybrydy międzygatunkowe i jak dobrze płoną na stosach?
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
1) To zależy. Niby tak, ale jeśli będzie miał jakieś kolonie rozrzucone po wybrzeżach, to wtedy prawdopodobnie nie.
2) Tak
3) Zróżnicowany. Możliwe, że gdzieniegdzie były jakieś pojedyncze sztuki broni wyższej generacji, co pozwoliło waszym państwom wybić się (zanim się zużyły). Poza tym broń improwizowana typu połowa XIX wieku.
4) To zależy od podań graczy. Jeśli ktoś będzie bardzo chciał, to możliwe, że istnieją (w końcu w lore są półelfy itd.). Płoną tak jak wszyscy inni, no może balrogi i smoki płoną trochę ciężej, ale nie wyobrażam sobie z czym byście chcieli krzyżować te rasy!
Liczba postów: 452
Liczba wątków: 24
Dołączył: Apr 2020
Hmm czemu nadal jest używane tyle niepotrzebnych mechanik , które można znacznie uprościć np Punkty Kultury po co to komu potrzebne?
Czy nie dało by się zrobić Excela by nie siedzieć nad turą 2 dni bo mam 10 cech w kraju i ciężko to policzyć?
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
(2024-02-09, 16:25)Rizi napisał(a): Hmm czemu nadal jest używane tyle niepotrzebnych mechanik , które można znacznie uprościć np Punkty Kultury po co to komu potrzebne? Jak bardzo chcesz to możesz grać używania K+, po prostu robisz rozwój technologiczny trochę wolniej.
Ba, możesz nawet zrobić pod to kraj jakichś technologicznych konserwatystów, tak jak Milord na Nandanie.
Cytat:Czy nie dało by się zrobić Excela by nie siedzieć nad turą 2 dni bo mam 10 cech w kraju i ciężko to policzyć?
Dałoby się i pewnie się zrobi. Tu masz arkusz z poprzedniej edycji, który właśnie jest modernizowany:
http://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1879
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Cytat:bo mam 10 cech w kraju
...pamiętając o problemach z dodawaniem wśród graczy, będę kontrowersyjny: ale dodanie do siebie 10 liczb na kalkulatorze chyba nie jest takie trudne (?)
|