Q&A edycja Śródziemie 2.0
#31
Jakby było takie proste, to by nie było nagród za najlepszy budżet Tongue
Odpowiedz
#32
Z discorda, może być przydatne na przyszłość:

Q: Jak wysokie są góry i jak bardzo wpływają na rozgrywkę, prowadzenie działań wojennych itd.?
A: Góry traktujemy, jako coś w przedziale Sudety-Tatry. Nie jest to teren całkiem ekstremalny ale też na pewno nie jest łatwo prowadzić tam manewry ofensywne.

Q: Czy w turach błyskawicznych można toczyć wojny i czy można wejść w turę 0 będąc w stanie wojny?
A: Tak

Q: Czy w turach błyskawicznych można stracić państwo:
A: Nie, chyba że ktoś zrezygnuje.
Odpowiedz
#33
Stosujemy pisanie Tajnych informacji co roku nowych, czy raczej aktualizowanie?
Odpowiedz
#34
Aktualizujmy jednego posta, aż tak drobiazgowo i tak bym nie sprawdzał.
Odpowiedz
#35
Cytat:Milicja, piechota, kawaleria, artyleria stacjonarna i konna, a także balony i flotylle transportowe nie pobierają paliwa, jednak zakładamy, że są zaopatrywane na bieżąco poprzez szlak komunikacyjny ze stolicą we wszelkie potrzebne środki (żywność, amunicja, medykamenty itd.) - jeśli taki szlak zostanie przerwany i nie da się go poprowadzić alternatywną drogą, to jednostki te (podobnie jak jednostki odcięte od paliwa) walczą ze znacznie mniejszą efektywnością.
Pisanie co turę w rozkazach, że nasze wojska czekają w pełnej gotowości na granicach może długofalowo doprowadzić do przemęczenia dywizje piechoty i kawalerii, co może wywołać skutki eventowe.

Wojska paliwożerne (samoloty, okręty, czołgi itd.) nie mogą nie pobierać paliwa jeśli istnieją. Te jednostki wojskowe zawsze generują przynajmniej zużycie “za stan gotowości” (ze zwrotem 3/4 w następnej turze), ale nie ma możliwości by nie pobierały paliwa.

Z opisu to prawie wynika, ale się upewnię: jednostki paliwożerne nigdy nie mają przemęczenia za stan gotowości / pełnej aktywności, bo ich lekiem na zmęczenie jest łyczek benzyny?

Jedyne, co może uratować śmiertelnie rannego kota – odezwał się kot – to maleńki łyczek benzyny
cytując klasyka!
Odpowiedz
#36
Zgadza się. Klient płaci, klient wymaga.
Odpowiedz
#37
Czy w kontekście wyboru polityki:


Cytat:Rozwój infrastruktury - -2 mln $ koszt budowy wszystkich struktur LUB -1 mln $ kosztu prowincji traktu lub linii umocnień lub twierdzy - w obu wypadkach natychmiastowo, dodatkowo w obu przypadkach +1 WP co turę (kom, lib, nac)


...dokonujemy decyzji (wszystkie struktury lub traktoumocnienia) na początku wybrania polityki, do czasu zmiany, czy możemy co turę zmieniać decyzję?

Wiem że sam na to odpowiadałem chyba kiedyś, ale nie wiem jaka jest opinia neue MG i nawet nie pamiętam jaka była moja własna, ani w końcu komu odpowiedziałem ^^
Odpowiedz
#38
Można co turę zmieniać decyzję, bo nie chce mi się tego pilnować.
Odpowiedz
#39
Ciągle krążąc wokół zaopatrzenia.

Za zbyt długą gotowość możemy mieć efekty - za długo czekają, a nie płacimy, to nie ma.
1. A jak jest ze zbyt długim utrzymywaniem w aktywności, czyli w działaniach wojennych?
2. Jak jest, jeśli ktoś np. nieustannie będzie prowadził wojny (vide: Verlax w edycji Europa 10k), to co, będą mu się żołnierze buntować? wojacy Aleksandra Wielkiego zbuntowali się dopiero po kilkunastu latach, przypominam :-P
3. Czy jak ktoś prowadzi wojnę, powiedzmy że ma wojska aktywne, to stan gotowości jest "naturalny" też na innych granicach i wewnątrz kraju, czy tylko tam gdzie działania wojenne?

4. No i co z tego że np. jak jest wojna, to jakieś siły nie będą brały udziału w wojnie, ale przecież w gotowości np. obrony wybrzeża przed desantem powinni być całą wojnę (jak to mawiali Persowie, że opłaca się najemnika całe lata by przydał się tego jednego jedynego dnia bitwy).

Wiem że dużo pytań i trudne zagadnienia, ale fajnie fajnie że nie ma zaopatrzenia i mniej liczenia, ale jak są "konsekwencje stałej gotowości", to każdy kto wolał narobić slotów zaopatrzenia i zawsze mieć wojsko w gotowości by spokojnie w nocy spać (np. ja), to będzie kombinował. Bo to jest PNW, to są sztylety mroku i dlatego się dopytuję o tą aktywność jednostek.
Bo jak wyjdzie że wojska za długo nie mogą być aktywne, bo się nie płaci, to... to jest bez sensu taka zmiana z zaopatrzeniem i póki jeszcze nie zaczęliśmy robić budżetów, lepiej coś z tym zrobić. Naprawdę mnie to uwiera, że teraz nie mogę nic wymagać od wojsk nie-paliwowych i nie mogę nic za to zapłacić. A z pewnością jak Richtus zrobi jakąś mechanikę płacenia, to zrobi się skomplikowanie ;]
Odpowiedz
#40
1. Jeśli walczymy bardzo długo, to mogą się pojawić negatywne efekty eventowe dotyczące morale wojska i społeczeństwa ale to zależy od cech kraju i od tego czy walczymy i nic to nie daje, czy może walczymy i odnosimy szereg sukcesów.
2. j/w
3. Generalnie wyróżniamy dwa stany wojska: aktywne i nieaktywne (inaczej mówiąc aktywne i "w gotowości"). Aktywne wojska są w pełni gotowe do działania i zużywają paliwo, albo, jeśli nie zużywają paliwa, to potencjalnie "męczą się". Wojska "w gotowości" zużywają mniej paliwa i nie "męczą się". W jakim stanie znajduje się dana jednostka, to powinno być zaznaczone w rozkazach inaczej domyślnie nie jest liczona jako aktywna.
4. Ale jakie jest pytanie?

Nie spotkałem się z praktyką, żeby ktoś na starych zasadach nagminnie utrzymywał stan aktywności/"pełnej gotowości" w wojskach, które nie walczą.
Odpowiedz