Wielka Burza
#1
Brick 
Rozgrywka wielkiej burzy toczona jest międzyforumowo. Oznacza to, że jako gracze gracie na własnym forum natomiast mistrz gry jest łącznikiem pomiędzy bazami graczy.


Fabuła
Anomalie, tak nazwano występujące od roku wydarzenia o nieznanym pochodzeniu dotykające całego świata. Z częścią lądu stracono kontakt, a wszystkie statki morskie czy machiny przestworza, odważne się tam zapuścić, nie wracają. Czym są anomalie i tak się objawiają? Nagłe spadki temperatur do krytycznego gorąca albo mrozu, dziwne burze, rosnąca w zwierzętach agresja pchająca je do skoordynowanych działań agresywnych. Anomalie mogą uderzyć w każde miejsce o nieznanej porze, jednak mimo wszystko trzeba przetrwać. Znacznie ciężej to zrobić, gdy w twoich rękach spoczywa całe państwo...

Mechanika rozgrywki.
Rozgrywka podzielona została na tury. Jedna tura odpowiada trzem miesiącom czasu growego, czyli po czterech turach mija rok. Gra rozpoczyna się 1 stycznia 1939 roku. Cała rozgrywka jest ahistoryczna, czyli wszystkie państwa zaczynają z wolnym kontem. Bez wojen, bez konfliktów, bez buntów, bez rewolucji.
Mapa rozgrywki podzielona została na sektory, z czego każdy z nich produkuje brązowo 100 pieniędzy. Nie oznacza to, że państwa mające 4 sektory produkują 400 pieniędzy. Do końcowego przychodu doliczamy współczynnik bogactwa, który rośnie w zależności od podjętych przez nas działań. Przegrywanie wojny przyniesie dla bogactwa kraju negatywne efekty natomiast długi okres pokoju umocni gospodarkę. Tak więc nie sugerujcie się wyłącznie liczbą sektorów danego kraju przy wyborze państwa do rozgrywki.

Oprócz standardowych sektorów istnieją na mapie super sektory, które oznaczono kropką. Wybudowana tam infrastruktura i budynki mieszkalne działają na korzyść obrońców, a oprócz tego sektory te produkują punkty ulepszeń i surowce.

Punkty są niezbędne do opracowywania nowych jednostek (technologie, plany) i ulepszania sektora specjalnego. Początkowy przychód punktów i surowców wynosi 100.
Chcąc zwiększyć przychód surowców o 100 należy wydać 100 punktów specjalnych. Natomiast w przypadku opracowania nowych technologii: podlegają wycenie indywidualnie.
Surowce wydajecie na wszelkiego rodzaju wojsko i umocnienia. Im lepsze tym więcej będą kosztować. Surowce są cztery:
- węgiel,
- metal,
- racje żywnościowe,
- zaopatrzenie,
W cenę żołnierzy zawsze wliczam węgiel, ponieważ prąd nie bierze się znikąd.
Natomiast w cenę maszyn wliczone są rację żywnościowe, bo żołnierze razem z mechanikami też ludzie i jeść muszą.
Czynniki.
Kolejnym ważnym aspektem gry są wskaźniki procentowe, które wpływają na szereg wydarzeń losowych w waszym kraju. Cywile kraju z dużym zadowoleniem społecznym i wskaźnikiem patriotyzmu będą stawiać opór najeźdźcy natomiast państwo z niskim poziomem edukacji, zadowolenia społecznego czy patriotyzmu może spotkać się z sytuacją, że obywatele zaczną współpracować z okupantem.
 

Anomalie
Na świecie od roku występują anomalie. Spodziewajcie się rzutów kośćmi co turę (począwszy od 2 tury), które mają wyłonić jedno państwo na turę dotknięte przez anomalię.


Chętni do gry proszeni są o wybranie kraju. Wybierzcie mądrze.
[Obrazek: ngG1CPi.png]

1 - II Rzeczpospolita
2 - III Rzesza
3 - Francja
4 - Hiszpania
5 - Portugalia
6 - Włochy
7 - Wielka Brytania
8 - Grecja
9 - Jugosławia
10 - Rumunia
11 - ZSRR (Rosyjska Radziecka Republika)
12 - Ukraińska Republika Radziecka
13 - Kazachstańska Republika Radziecka (+dla uproszczenia obejmuje terytorium kilku innych republik)
14 - Finlandia
15 - Szwecja
16 - Norwegia
17 - Turcja
18 - Arabia Saudyjska
19 - Irak
20 - Iran
21 - Afganistan
22 - Indie
23 - Chiny
24 - Mongolia
25 - Mandżukoa
26 - Cesarstwo Japonii
27 - Dania, Islandia, Grenlandia
28 - Irlandia
29 - Węgry
Odpowiedz
#2
1 - II Rzeczpospolita - zajęte - Gracz: piur211 - Disc: Shg
13 - Kazachstańską Republikę Radziecką - zajęte - Gracz: Gulasz86 - Portal: Wiel
28 - Irlandia - zajętę - Gracz: bulorwas - Portal: Wiel
Odpowiedz
#3
14 - Finlandia - zajęte - Gracz: PanSzakal - Portal: Wiel
26 - Cesarstwo Japonii - zajęte - Gracz: Rafael Rexwent - Portal: Wiel
11 - ZSRR - zajęte - Gracz: ξdeκκ - Disc: Shg
29 - Węgry - zajęte - Gracz: Hann - Disc: Shg
10 - Rumunia - zajęte - Gracz: el ckliwy żółw - Disc: domin
12 - Ukraińska Republika Radziecka - zajęte - Gracz: Radiotelegrafista: - Portal: Wiel
Odpowiedz
#4
A nie możecie zrobić na to własnego forum/discorda? Nie ogarniam jaki jest sens tego "bycia łącznikiem między bazami graczy", to przecież same problemy logistyczne i zero korzyści.
Odpowiedz