Europa 10k, prace koncepcyjne: technologie
#10
Pierwszy rework - artyleria, teraz jest osobno piechota (piechXkwa, piechXzmot, piechXsg, piechXsp, piechXm, piechXplot, piechXppanc) i "sprzęt (artyleria, zmechy i pancery)
Zmieniłem lekko koszty, ale tak lekko.

Idea jest taka, że artyleria bije fortyfikacje i bez niej pance i zmechy to poniosą duuuże straty (bo artyleria wali ogniem pośrednim, a pance i np. artyleria ppanc bezpośrednim). Artyleria też się ogólnie przydaje przy obsadzie stałych linii obrony, zwłaszcza wobec desantów z morza.
... i zaraz pójdzie cennik pierwszego przejrzenia.


Cytat:
Technologie

--- Przemysł ---
Przemysł X - zwiększamy produkcję zaopatrzenia w slocie o 2 na poziom - trudność: 6 * poziom
Kolej (I) - Natychmiastowo zapewnia +1WP w trzech dowolnie wybranych prowincjach połączonych lądowo ze stolicą (mających mniej niż 10 WP). Umożliwia budowanie traktów. - trudność: 10 PN
Mechanizacja produkcji X (wym: Elektryfikacja (II)) - zyskujemy dodatkowy slot produkcyjny na poziom - trudność: 8 * poziom
Taśma produkcyjna (II) - +1 produkowanych DP. Bazowo - trudność: 20 PN
Standaryzacja produkcji (IV) - +1 produkowanych DP. Bazowo - trudność: 30 PN
Linie montażowe broni I-III - limit produkcji piechoty wszelkich typów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 3 * poziom
Linie montażowe sprzętu I-III (wym. Artyleria II, Piechota zmechanizowana II, Czołg II) - limit produkcji sprzętu (artyleria, piechota zmechanizowana, czołgi) w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
Linie montażowe samolotów I-III (wym. Lotnictwo II) - limit produkcji lotnictwa w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
Przemysł stoczniowy I-III (wym. Przemysł II) - limit produkcji okrętów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom

--- Nauka ---
Nauka X - zwiększamy bazowy postęp badań o 1 na poziom - trudność: 8 * poziom
Laboratoria badawcze X - po zbadaniu zwiększamy jednorazowo o +1 poziom umiejętności wybranego zespołu naukowego - trudność: 6 * poziom
Medycyna X - zwiększamy przyrost naturalny o 1% na każdy poziom, chronimy przed atakiem bronią biologiczną poziomu X. Po turze wojennej wracają do puli straceni rekruci w ilości 10% razy poziom (jeśli zostali straceni w prowincjach połączonych komunikacyjnie ze stolicą) - trudność: 5 * poziom
Telegraf elektryczny (I) - szerokie rozpowszechnienie się telegrafu w kraju. +1PP w kolejnej turze - trudność: 10 PN
Elektryfikacja (II) - +1 slot przemysłowy - trudność: 15 PN
Radio (II) - radia przenośne (w wojsku i u cywilów) stały się powszechne. +1PP w kolejnej turze - trudność: 20 PN
Radar (III) - pozwala zbudować stacje radarowe - trudność: 15 PN
Rafinacja paliw (I) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 1 za każdą posiadaną jednostkę ropy - trudność: 15 PN
Paliwa syntetyczne (III) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 4 - trudność: 20 PN
Energetyka jądrowa (IV) - pozwala na budowę reaktorów jądrowych - trudność: 30 PN
Komputer elektroniczny (V) - +2 sloty naukowe - trudność: 20 PN

--- Wojska lądowe ---
Wojska lądowe X (zbadanie V poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych) - pozwala produkować piechotę poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 9 * poziom
Artyleria X - pozwala produkować brygady artylerii poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - 5 * poziom
Czołg X - pozwala produkować dywizje zmechanizowane i pancerne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom
Specjalistyczne zadania piechoty (I) - pozwala tworzyć specjalizacje piechoty: morską, spadochroniarzy, strzelców górskich - trudność: 10 PN
Obrona przeciwlotnicza (I) pozwala tworzyć specjalizację przeciwlotniczą (plot) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 25 PN
Motoryzacja (I) - pozwala tworzyć jednostki artylerii/piechoty zmotoryzowanej - trudność: 15 PN
Wsparcie przeciwpancerne (II) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną (ppanc) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 15
Specjalna konstrukcja: piechota - tworzymy specjalną konstrukcję piechoty  -  trudność: 4 * poziom
Specjalna konstrukcja: sprzęt - tworzymy specjalną konstrukcję artylerii / piechoty zmechanizowanej / czołgu - trudność: 5 * poziom

--- Lotnictwo ---
Lotnictwo X (II poziom wym. Aerodyny (I)) - pozwala produkować sterowce, myśliwce i bombowce (myśliwce i bombowce dopiero od II poziomu!) poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 9 * poziom
Śmigłowce X - pozwala produkować śmigłowce poziomu technologii [dla I poziomu są to balony obserwacyjne] oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom
Aerodyny (I) - pozwala zacząć badania Lotnictwa II - trudność: 10 PN
Helowe Aerostaty (I) - możemy budować sterowce odporniejsze na zniszczenie - trudność: 15 PN
Rakieta balistyczna X (wym: pociski rakietowe) - pozwala produkować rakiety balistyczne o zasięgu 2 * X + 1 - trudność: 4 * poziom
Specjalizowane konstrukcje lotnicze (I) - pozwala tworzyć myśliwce przechwytujące i ciężkie oraz bombowce/sterowce strategiczne - trudność: 20 PN
Lotnictwo morskie (II) - pozwala tworzyć myśliwce i bombowce pokładowe - trudność: 15
Pociski rakietowe (IV) - pozwala produkować rakiety taktyczne i przeciwrakiety oraz odblokowują V poziom wojsk lądowych i floty - trudność: 30 PN
Specjalna konstrukcja: lotnictwo - tworzymy specjalną konstrukcję myśliwca, bombowca, sterowca albo śmigłowca - trudność: 4 * poziom

--- Flota ---
Flota X  (zbadanie V poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych) - pozwala produkować flotę transportową oraz niszczyciele i krążowniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 7 * poziom
Okręty podwodne X (III poziom wymaga Radio (II)) - pozwala produkować okręty podwodne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 5 * poziom
Pancernik X - pozwala produkować pancerniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 5 * poziom
Lotniskowiec X (wym. Lotnictwo morskie (II)) - pozwala produkować lotniskowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom
Okrętowy napęd jądrowy (IV) (wym: energetyki jądrowej) - po ulepszeniu slota produkcyjnego uranem nasze okręty mają nieograniczony zasięg i nie wymagają paliwa - trudność 15 PN
Specjalna konstrukcja: lekka flota - tworzymy specjalna konstrukcję niszczyciela, okrętu podwodnego albo krążownika - trudność: 3 * poziom
Specjalna konstrukcja: ciężka flota - tworzymy specjalna konstrukcję lotniskowca albo pancernika - trudność: 4 * poziom

--- Administracja ---
Administracja X (V poziom wymaga Komputer elektroniczny (V))  - każdy poziom dodaje +2% do dochodu - trudność 5 * poziom
Wywiadowcze programy szkoleniowe X - +1 do poziomu podstawowego postępu wywiadu - trudność 3 * poziom
Techniczne środki wywiadowcze (II) (wym: Nauka III) - +1 slot wywiadowczy - trudność 20 PN
Zaawansowane techniki inwigilacji (III) (wym. Techniczne środki wywiadowcze) - +1 do poziomu kontrwywiadu - trudność 20 PN
Kolonizacja X - zwiększamy liczbę PK do wykorzystania w turze o 2 na poziom - trudność: 3 * poziom
Nowoczesna propaganda (III) (wym: Radio (II)) - zmniejsza koszt reżimowej propagandy do 15 - trudność 15 PN
Mobilizacja (I) (wym: Kolej (I) i Telegraf elektryczny (I)) - umożliwia przeprowadzanie natychmiastowej mobilizacji zgodnie z zasadami wojen - trudność 15 PN
Starannie wyprane i odwirowane mózgi naukowców (IV) - nasi naukowcy mogą podjąć badania broni biologicznej - trudność 20 PN

--- Technologie specjalne ---
Program jądrowy I-III (wym: zbudowanego reaktora, a slot z badaniem musi być ulepszony uranem) - pozwala tworzyć ładunki bomby atomowej przy I poziomie, bomby wodorowej przy II i bomby neutronowej oraz kobaltowej przy III - trudność: 20 * poziom 
Program broni chemicznej I-III (wym: Nauka II) - IA pozwala tworzyć ładunki środków łzawiących, zapalających i defoliantów, II pozwala tworzyć ładunki środków krztuszących i parzących (chlor, iperyt), IIII pozwala tworzyć środki paralityczno-drgawkowe (sarin, VX)   - trudność: 15 * poziom
Program broni biologicznej (wym: Nauka III, Starannie wyprane i odwirowane mózgi naukowców(V)) - pozwala tworzyć konstrukcje broni biologicznej w poziomach I-V - trudność: 15 PN
Specjalna konstrukcja broni biologicznej I-V - tworzymy broń biologiczną w zabójczości zależnej od poziomu, po zbadaniu możemy tworzyć ładunki z nią - trudność: 15 * poziom PN
Rakieta kosmiczna (wym: Rakieta balistyczna III) - Pozwala zbudować kosmodrom, wystrzelić satelitę na orbitę, wysłać człowieka w przestrzeń kosmiczną na krótki lot itp. - trudność 50 PN
Pierwsze wysłanie człowieka na orbitę to natychmiastowe +1 stabilności, fejm w mediach i +1 PP w kolejnej turze.
Stacja orbitalna (wym: Rakieta kosmiczna) - pozwala zbudować stację orbitalną - trudność 100 PN
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: technologie - przez prehi - 2022-06-23, 17:15