Europa 10k, prace koncepcyjne: technologie
#19
Ps. realnie kontrujące balony/śmigłowce są samoloty myśliwskie i to bardziej wielozadaniowe niż przewagi powietrznej.
W bardzo drobnym stopniu mogą pomagać sterowce (ah, te karabiny maszynowe...) i dobra artyleria plot - ale oba te środki pomagają w bardzo drobnym stopniu, lekko ograniczając możliwości balonów, ni mniej ni więcej.

Jak działają myśliwce? Jeśli nie ma osłony, to po pewnym czasie zdejmą z nieba wszystkie balony, śmigłowce po dłuższym czasie. Im ich więcej i "lepsze", tym szybciej.
Jak są kontr-myśliwce przeciwnika, to one chronią w pierwszym rzędzie balonów.

***
Zmiany w techach: lekki modeling wojsk lądowych (czołgi taniej, art drożej) i lotnictwa (wywalone wymagania z komputrem, dodane z radarem, lekko pogmerane koszty). Flota (główna) potaniała. I w administracji pozmieniałem by było baudziej jak chce Milord.


Cytat:--- Wojska lądowe ---
Wojska lądowe X (zbadanie IV poziomu wym. Obrony przeciwlotniczej (II) i Wsparcia przeciwpancernego (II); zbadanie V poziomu wym. Pociski rakietowe (IV)) - pozwala produkować piechotę poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom
Artyleria X - pozwala produkować brygady artylerii poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - 6 * poziom
Czołg X (zbadanie III poziomu wym. Motoryzacji (I); zbadanie IV poziomu wym. Jednostek zmechanizowanych (III)) - pozwala produkować dywizje pancerne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom
Specjalistyczne zadania piechoty (I) - pozwala tworzyć specjalizacje piechoty: morską, spadochroniarzy, strzelców górskich - trudność: 10 PN
Obrona przeciwlotnicza (II) pozwala tworzyć specjalizację przeciwlotniczą (plot) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 25 PN
Motoryzacja (I) - pozwala tworzyć jednostki artylerii/piechoty zmotoryzowanej - trudność: 15 PN
Jednostki zmechanizowane (III) (wym. Motoryzacja (I)) - pozwala tworzyć jednostki piechoty zmechanizowanej - trudność 25 PN
Wsparcie przeciwpancerne (II) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną (ppanc) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 15
Specjalna konstrukcja: piechota - tworzymy specjalną konstrukcję piechoty  -  trudność: 5 * poziom
Specjalna konstrukcja: sprzęt - tworzymy specjalną konstrukcję artylerii / piechoty zmechanizowanej / czołgu - trudność: 5 * poziom

--- Lotnictwo ---
Lotnictwo X (zbadanie II poziomu wym. Aerodyny (I); zbadanie V poziomu wym. Pociski rakietowe (IV) oraz Radar (III)) - pozwala produkować sterowce (I poziomu) i myśliwce (myśliwce od II poziomu) poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 12 * poziom
Bombowce X (badamy z pominięciem I poziomu) - pozwala budować bombowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność 5 * poziom
Śmigłowce X (badamy z pominięciem II poziomu) - pozwala produkować śmigłowce poziomu technologii [dla I poziomu są to balony obserwacyjne] oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 3 * poziom
Aerodyny (I) - pozwala zacząć badania Lotnictwa II - trudność: 20 PN
Helowe Aerostaty (I) - możemy budować sterowce odporniejsze na zniszczenie - trudność: 10 PN
Rakieta balistyczna X (wym.: pociski rakietowe) - pozwala produkować rakiety balistyczne o zasięgu 2 * X + 1 - trudność: 4 * poziom
Specjalizowane konstrukcje lotnicze (II) - pozwala tworzyć myśliwce przechwytujące i ciężkie oraz bombowce strategiczne - trudność: 10 PN
Lotnictwo morskie (II) - pozwala tworzyć myśliwce i bombowce pokładowe - trudność: 10
Pociski rakietowe (IV) (wym. Nauka III) - pozwala produkować rakiety taktyczne i przeciwrakiety oraz odblokowują V poziom wojsk lądowych, lotnictwa i floty - trudność: 30 PN
Specjalna konstrukcja: lotnictwo - tworzymy specjalną konstrukcję myśliwca, bombowca, sterowca, balonu albo śmigłowca - trudność: 4 * poziom

--- Flota ---
Flota X  (zbadanie IV poziomu wym. Radar (III); zbadanie V poziomu wym. Pociski rakietowe (IV))  - pozwala produkować flotę transportową oraz niszczyciele i krążowniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 7 * poziom
Okręty podwodne X (III poziom wym. Radio (II)) - pozwala produkować okręty podwodne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 5 * poziom
Pancernik X - pozwala produkować pancerniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom
Lotniskowiec X (II poziom wym. Lotnictwo morskie (II)) - pozwala produkować lotniskowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom
Okrętowy napęd jądrowy (IV) (wym: energetyki jądrowej) - po ulepszeniu slota produkcyjnego uranem nasze okręty mają nieograniczony zasięg i nie wymagają paliwa - trudność 15 PN
Specjalna konstrukcja: lekka flota - tworzymy specjalna konstrukcję niszczyciela, okrętu podwodnego albo krążownika - trudność: 3 * poziom
Specjalna konstrukcja: ciężka flota - tworzymy specjalna konstrukcję lotniskowca albo pancernika - trudność: 4 * poziom

--- Administracja ---
Administracja X (V poziom wymaga Nauka IV)  - każdy poziom dodaje +2% do dochodu - trudność 5 * poziom
Wywiadowcze programy szkoleniowe X - +1 do poziomu podstawowego postępu wywiadu - trudność 3 * poziom
Techniczne środki wywiadowcze (III) (wym: Nauka II) - +1 slot wywiadowczy - trudność 20 PN
Zaawansowane techniki inwigilacji (IV) (wym. Techniczne środki wywiadowcze (III)) - +1 do poziomu kontrwywiadu - trudność 20 PN
Kolonizacja X - zwiększamy liczbę PK do wykorzystania w turze o 2 na poziom - trudność: 4 * poziom
Nowoczesna propaganda (III) (wym: Radio (II)) - zmniejsza koszt reżimowej propagandy do 15 - trudność 15 PN
Mobilizacja (I) (wym: Kolej (I) i Telegraf elektryczny (I)) - umożliwia przeprowadzanie natychmiastowej mobilizacji zgodnie z zasadami wojen - trudność 10 PN
Starannie wyprane i odwirowane mózgi naukowców (IV) - nasi naukowcy mogą podjąć badania broni biologicznej - trudność 25 PN
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: technologie - przez prehi - 2022-08-05, 00:06