Ogłoszenia
#1
Powoli rozpoczynamy edycję "Europa 10k"!
Proszę zapiąć pasy, będzie bujało...

Można zakładać tematy na forach swojego państwa. Sugeruję zwłaszcza szybkie przetestowanie TFa, zwłaszcza czy widzi się tylko swój (i czy się widzi aż swój), oraz czy ma się niezbędne uprawnienia do takiego drobiazgu jak pisanie postów.
Po założeniu tematów, MG prędzej lub później zada kilka pytań o wstępną sytuację państwa i poprosi o wydanie punktów "na start". Po tym, zostaną nadane wstępne zasoby i struktury, a także przydzielone ambicje.
Kiedy będzie gotowa mapa (z naniesionymi granicami państw, co zależy od przydziału punktów...) oraz wszyscy otrzymają ambicje [ewentualni spóźnialscy będą musieli nadrobić, ale na pewno będę trochę czekał] - rozpocznie się tura zero. Dopiero jak zacznie się tura zero, będzie można robić akcje w świecie gry, pisać eventy, media i zadawać MG pytania do gry (takie detaliczne, np. "gdzie w chwili obecnej są najemnicy z ANZAC?").

Uwaga: start tury zero na pewno będzie przyspieszony, jeśli każdy gracz mi się relatywnie wcześnie zadeklaruje czy weźmie punkty w "terytorium", a jeśli tak - to ile. No bo od tego zależna jest mapa, a mapa jest krytyczna dla startu, a czasem może być też istotna do ambicji.

Powodzenia!

EDIT: człowiek zapomina o oczywistościach... a jest nią to, że w turze zero bez uzupełnienia wszystkich istotnych tematów (informacji jawnych i tajnych) nie można liczyć na odpisy od MG. przynajmniej pozytywne.
Odpowiedz
#2
Odpowiadając na pytania graczy:

Skład ludnościowy, religijny i skład parlamentu w demokracjach i systemach mieszanych ja Wam wypisuję.

HA! dawniej sami robiliście parlamenty, teraz sami robicie najwyżej partie! ... a jak zrobicie taką demokrację jak Darne na Brazylii Nandańskiej, to może być że "Partie nie opisane w rozpisce" będą mieć 49%. I tak, to że ja rozpisuję parlamenty to jest wyłącznie dzięki Darnemu. Podziękujcie mu, zwłaszcza że teraz gra uczciwym totalitaryzmem ^^
Odpowiedz
#3
I jeszcze jedno. Napiszę to raz.

ŻADNYCH kurwa WYBORÓW CO DWA LATA. ani co roku.

... bo Darne przypomiał.
Odpowiedz
#4
Jak to jest że objawienie o czym się zapomniało spływa ratami i to dopiero po tym gdy już wszystko powinno być na sicher.

W rozdziale "produkcja" produkowanie "czołgów' zostało juz wcześniej zastąpione "ciężkim sprzetem" (czołgi i artyleria), ale w szablonach i zasadach zentrów nie.

Poprawki wchodzą w trybie natychmiastowym - to znaczy, możecie nie poprawiać, ale wtedy nie macie jak robić artylerii... Sad
Zasady:

Cytat:f) Centrum zbrojeniowe - -1 mln $ koszt wojsk lądowych (produkcji, modernizacji), +1 limitu produkcji piechoty i sprzętu
- zagarnięte centrum - w wybranym jednym slocie: -1 mln $ koszt wojsk lądowych, +1 limitu produkcji piechoty albo czołgów
=>



Cytat:f) Centrum zbrojeniowe - -1 mln $ koszt wojsk lądowych (produkcji, modernizacji), +1 limitu produkcji piechoty i ciężkiego sprzętu
- zagarnięte centrum - w wybranym jednym slocie: -1 mln $ koszt wojsk lądowych, +1 limitu produkcji piechoty albo ciężkiego sprzętu


+
Tajne informacje:

Cytat:Wydajność przemysłu:
Zaopatrzenie: 10 + 2 * <poziom: przemysł>
Paliwo: 0 + 2 * X
Limit piechota: 3
Limit czołgi: 1
Limit lotnictwo: 2
Limit okręty: 2
=>


Cytat:Wydajność przemysłu:
Zaopatrzenie: 10 + 2 * <poziom: przemysł>
Paliwo: 0 + 2 * X
Limit piechota: 3
Limit ciężki sprzęt: 1
Limit lotnictwo: 2
Limit okręty: 2

Za utrudnienia grono MG* z góry przeprasza!

* - jak trzeba przepraszać, to już nie l'PNW est moi, tylko "grono MG"...


EDIT.
Przypominam że każdy kraj ma bazowo +5Z produkowane w tej edycji. Nie pamiętam gdzie jest w zasadach, wrzućcie to sobie do budżetów i pamiętajcie. Zwrotów za oszwabianie się samemu z powodu nieznajomości Ogłoszeń nie przewidujemy.
Odpowiedz
#5
W kwestii punktów do wydania, podsumuję na co możecie obecnie wydawać punkty startowe:


Cytat:*) każdy wydawany punkt na “główną” gałąź [taką co można wydać 1 lub 2 punkty] zapewnia jakiegoś techa poza innymi bonusami. Inne - nie zapewniają techów.
*) punkty nie będą powiązane z surowcami. Będzie losowanie plus lokalizacje, ale, heh - lokalizacje mogą być inne niż się Wam wydaje ^^
Anyway, jak ktoś dostanie na start więcej niż 2 surowce, to będzie to “balansowane” przez zmniejszone inne rzeczy z pakietu startowego. W ekstremalnych wypadkach nawet ludność może być jednak poniżej 20…
*) Pakiety za 2 są mniej więcej jak 1.5 tych za 1.

- Przemysł 1-2
- Nauka 1-2
- Wojska lądowe 1-2
- Lotnictwo 1-2
- Flota 1-2
- Ludność 1-2
- Terytorium 1-2 [nie zapewnia ludności, zapewnia prowy. Może zapewnić więcej surowców, ale nie musi - patrz wyżej]
- Wywiad 1-2

- Bogactwo 1 [tak, bez możliwości przeznaczenia 2! I nie będzie wpływało na WP]
- Kultura 1 [raczej możliwości niż gołe punkty]
- Handel 1 [wpływy i lepsze cenniki u handlarzy NPC. Szansa na to że kraj NPC handlarski jest relatywnie niedaleko kraju na samym starcie]
- Fortyfikacje 1 [ale to nie są ani lekkie ani ciężkie: to są “stare” ciężkie: działają jako ciężkie wobec poziomów 0, dla innych są lekkie. Można je rozbudować mechanicznie do ciężkich]
- Coś? 1 [ Wymyśl, MG Ci opisze efekt. Nie można wziąć więcej niż jeden taki i jakby miał odzwierciedlać coś z istniejących (MG uzna że jest podobny) to będzie automatycznie gorsze: więc to naprawdę, ale to naprawdę jak się bardzo chce: Złota Zasada PNW w działaniu].


Pochodzenia i niektóre cechy (patrz niżej) można było zapisać tylko w podaniu rekrutacyjnym, tak jak ewentualną religię.
- Dżingoizm 0;
- Brak sąsiadów 1;
- Pacyfizm 1;
- Tradycjonalizm -1;
- Lokalizacja: Góry. 2

Opisy Jingo i podobnych są przy rekrutacji.
Odpowiedz
#6
Napiszę to jeszcze raz, otwarcie, bo nie do wszystkich trafiło.

MG BĘDZIE DAWAŁ WYNIKI WYBORÓW I SKŁAD PARLAMENTU PROCENTOWY

i wywalone w niepodzielne przez 100 [a nawet 200, 400! -> 0,25%] składy parlamentów. Jak ktoś ma np. coś takiego

Cytat:Skład  parlamentu: 
Konklawe - 150 kapłanów
Górny Ołtarz - 44 kapłanów

To sam musi sobie wyjaśniać jak ktoś może mieć 1%. Ale egzekwował będę procentowe wyniki.
Odpowiedz
#7
W obliczu szerokiego przeglądania pełnej konsternacji plejady ustrojów, chciałbym zaznaczyć:

Mechanika ma większe znaczenie niż opis, jeśli coś obejmuje.

Już o tym pisałem, ale, przykłady:
- dżingoizm, gdy ktoś napisze "mimo to nie są aż tak wojowniczy", to naprawdę, ale naprawdę, ja czytam: dżingoizm.
- Europejczycy, czyli
Cytat:"Typowe dla kraju: ogromne ego i pogarda dla nie-europejczyków."
To ja nie pytam "czy". Nie pytam czy ktoś wyjaśni że jednak nie pogardza. Jak ktoś tak wyjaśni, może się zgodzę, ale ogólnie ja pytam "jak się to wyraża", nie czy.

- gdy mówimy o ustrojach, to opis ustroju jest ważny, ale jeśli odbiega opisem od mechanicznego wyjaśnienia, to dla mnie kluczowe jest mechaniczne. Czyli jak ktoś ma na przykład leseferyzm albo keynesizm, to ma od cholery własności prywatnej de facto, nie ważne jak to nazwie. I owszem, może jest trochę własności państwowej, ale na pewno nie za dużo.

I naprawdę, ale to naprawdę, nie przyjmę do wiadomości "tak pisałem w podaniu". Czasem mogę przyjąć i się pokajać, ale gdy mówimy o kwestiach wyjaśnionych mechanicznie, to MG po to ma mechanikę, by mechanika była przełożeniem pewnego opisu, uproszczenia na sytuację w grze. Czyli nie możesz mieć totalitaryzmu z mechanicznymi bonusami demokracji, albo demokracji bez wyborów (stanowiących jej haczyk), albo - co jest zwłaszcza trickowe - nie możesz mieć leseferyzmu z pomocą państwa rzucaną w każdej trudnej sytuacji albo keynesizmu bez własności prywatnej większej niż kiosk z gazetami - bo to ja bym nazwał centralnym planowaniem lub kartelizacją co najwyżej.
I identycznie w innych sferach, uproszczenie zwane "WP" powstało po to by odzwierciedlać długi na kilka A4 drobiazgowy opis hodowli kurczaków - będących zwykłymi kurczakami, a nie zmutowanymi nandanokurczakami, pozdrawiam Nandan. Albo uproszczenie zwane "Zaopatrzenie" powstało po to by gracz nie decydował że np dostarcza wojsku amunicję lub mundury, tylko równomiernie wszystko leci. Dla uproszczenia.

I naprawdę, ale to naprawdę piszę to tutaj dlatego bo nie chce mi się to pisać u każdego gracza który wali takie rzeczy. Po prostu pewne mechaniczne rzeczy coś oznaczają i tyle --- w razie wątpliwości należy pytać. Byli gracze co mnie pytali i dzięki temu nie grają demokracją, bo by się zdziwili jak ruscy czołgiści na wiosnę '22.
...tak, jeśli komuś na czymś bardzo zależy opisowo, można to zmienić w opisie. Ale zaznaczę: w większości przypadków nie widziałem odstępstw. Po prostu w kilku przypadkach przeżyłem taką konsternację, że wolałem napisać długiego posta niż potem robić pastę kilka razy.
Odpowiedz
#8
Przez miesiąc nie było absolutnie żadnych uwag (https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=152...7#pid21127), więc zasady Okupacji zostały dorzucone do zasad. Między Pożyczką państwową a Kolonizacją.
Tak mi się przypomniało przy nadawaniu cech...
Odpowiedz
#9
Nie wiem czy wszędzie umieściłem (/umieszczam) to w cechach gdzie powinno być, ale niech będzie jasne:
Fanatykowanie jednostek jest surowo zabronione.

Fanatykowanie jednostek rozumiemy jako - zarabiam na utworzeniu jednostki (w wypadku Fanatyka była to milicja i zysk +1K+ od tworzonego), a potem ją rozwiązuję i znowu tworzę...
Nie wiem czy wszędzie to umieszczę, zresztą, tylko przez to jedno działanie cechy mi puchną w dwójnasób, bo muszę myśleć czy jakiś pieprzony drań mi nie nagnie cech, ale niech będzie jasne:
jak ktoś będzie Fanatykował jednostki, zabiorę mu tą cechę (i jeszcze parę innych pozytywnych), zwróci wszystko co zyskał na zniżce i jeszcze dowalę dodatkową karę.
Fanatykowanie jednostek w związku z tym traktujemy teraz jako oszustwo. Jeśli masz wątpliwości czy coś jest Fanatykowaniem jednostek, pytaj.

Fanatyk się odwoływał i słusznie - coś źle pamiętałem i przepraszam @Fanatyk za nazwanie zjawiska od niego.
Posta o tyle nie kasuję, by gdzieś te przeprosiny muszą być (właściwy temat!) i w razie czego jest info co zostało zabronione.
Odpowiedz
#10
Każdy powinien mieć już ambicje i cechy rządu + społeczeństwa.

Rozpoczynam (od... jutra?) przydzielanie struktur (ludność, zasoby, WP, wojsko i tak dalej...) oraz przydzielanie struktury religijnej/narodowej, parlamentów itp. Można bez tego zaczynać coś gmerać, ale rekomendowane jest wstrzymanie się z ważniejszymi działaniami.

A.
Ważna rzecz do rozdziału struktur: w rozdziale pojawią się sloty uniwersalne na turę zero i sloty przemysłowe/naukowe/wywiadowcze na turę zero.
Każdy dostanie co najmniej kilka slotów uniwersalnych i one wraz ze slotami bardziej dedykowanymi umożliwiają jakieś zbudowanie sobie pozycji startowej bardziej jak się chce, ale bez natychmiastowego efektu np. w postaci dywizji.
Jak to działa? No że macie jakieś sloty wyłącznie na turę zero, uruchamiane tylko wtedy.
Co to slot uniwersalny? To taki slot co możecie użyć jako dowolny z trzech: przemysłowy, naukowy, wywiadowczy. Np. jak ktoś ma 4 sloty uniwersalne w ramach struktur startowych, to może je użyć zarówno jako 4 przemysłowe, 2 przemysłowe, 1 naukowy i 1 wywiadowczy... itp.

Uwaga: przypominam że dla slotów wywiadowczych / naukowych postęp nagromadzony nie przepada, jeśli się nie zmieścicie np. z badaniem w samej turze zero.

EDIT:
sloty na turę zero są ekstra, do slotów jakie ma się w normalnej turze [tura zero z jej zadami i waletami]
Odpowiedz