Szablony tematów
#1
W tym dziale znajdują się szablony tematów do założenia przez gracza na forum jawnym i tajnym. Każdy gracz powinien stosować szablony i aktualizować umieszczane w nich informacje na bieżąco.

Forum jawne:
- wydarzenia - umieszczamy tutaj wydarzenia dla naszego państwa (np. przeprowadzamy wybory) lub otrzymujemy wydarzenia od naszego Mistrza Gry,
- informacje ogólne - w tym temacie są zawarte najważniejsze dane o naszym państwie. 

Forum tajne (w skrócie TF.):
- rozmowy z MG - temat służący do komunikacji z naszym Mistrzem Gry, 
- tajne wydarzenia - tutaj przeprowadzamy wydarzenia, których nie możemy ujawnić (np. zlecamy finansowanie opozycji u naszego sąsiada), w razie potrzeby możemy założyć oddzielny temat "rozmowy z NPC" aby oddzielić tajną politykę zagraniczną od tajnych wydarzeń wewnętrznych,
- tajne informacje - temat służący do zapisywania zbadanych technologii i umieszczania ukrytych struktur
- wojsko - zapisujemy tutaj nasze wojsko. Nowy post w każdej turze!
- rozkazy - tutaj wydajemy rozkazy dla naszego wojska
- budżet - najważniejszy temat ze wszystkich. Tutaj prowadzimy finanse naszego państwa. Postaraj się żeby ten temat był uporządkowany i czytelny. 

SZABLONY

Komentarz do szablonów:
Nazwa tematu pogrubioną czcionką.
<nawiasy uzupełniamy danymi z gry>

Cytat:Każdy cytat to osobny post.
Na niebiesko przykład do usunięcia.


Forum jawne:


Wydarzenia

Cytat:...


Informacje ogólne


Cytat:Stolica: <nazwa prowincji> 
Ustrój: <nazwa ustroju, a następnie w nawiasie: kategoria wg zasad gry>
Model gospodarczy: <nazwa modelu gospodarczego, a następnie w nawiasie: kategoria wg zasad gry>
Język/i urzędowy/e : <lista języków>


Dane na: <rok>

Ludności : <ile mln>   
Reputacja: <od -10 do +5> 
Zamożność: <wynikająca z WP/ludność>
Poziom mobilizacji: <jaki poziom mobilizacji>

Cechy społeczeństwa : uzupełnia MG

Aktualne umowy i pakty:
<tutaj idą wszystkie umowy dyplomatyczne, na początku gry pole puste>

Państwa satelickie:
<tutaj idą detale o państwie satelickim w twojej strefie wpływów, skrócone, pole jest puste na początku gry z oczywistych przyczyn>

Struktura narodowościowa :  uzupełnia MG
Struktura religijna :  uzupełnia MG


Cytat:<mapka mile widziana, jeśli Ci państwo miłe>

WP (<suma>): <wymieniamy prowincje i podajemy ile mają WP (ew. w nawiasie ile WP usytuowane jest pod ziemią)>

Centra: wymieniamy tylko te które mamy
- własne:
- przejęte:

Struktury: umocnienia, specjalne budowle
Cytat:Głowa państwa:
Szef rządu:

Skład parlamentu: (jeżeli dotyczy)

Następne wybory: (jeżeli dotyczy)

Wybrana polityka: (z ewentualnymi dodatkowymi passusami. Jeśli nie tu, to w Informacjach tajnych)

Dowódcy:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Zespoły naukowe:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Zespoły wywiadowcze:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Postacie fabularne:
(wszyscy którzy pojawili się w grze, notujemy ich 'cechy' mechaniczne jeśli się pojawiły)

Partie polityczne:
Cytat:Ustrój:

W tym poście waszym zadaniem jest opisanie ustroju swojego państwa. Można zrobić to treściwie, można zrobić ściany tekstu. Jest tutaj bardzo duża swoboda. Co jednak każdy ustrój państwa powinien zawierać to:

- generalna ideologia państwa
- kto jest władzą wykonawczą i jak ją sprawuje
- kto jest władzą ustawodawczą i jak ją sprawuje
- uprawnienia głowy państwa
- mechanizmy sukcesji władzy (wybory? nominacja partyjna? prawo dziedziczenia w monarchiach?)

Co warto jeszcze dodać, to:
- prawa mniejszości (albo ich brak)
- prawa religijne (albo ich brak)
- stopień centralizacji (państwo unitarne, federalne?)
- specyficzne cechy systemu
Stworzenie ustroju jest szczególnie ważne dla demokracji, by było wiadomo kiedy odbywają się wybory i co może zrobić albo nie robić parlament, do pewnego stopnia może być to ważne w autorytaryzmie. Dla totalitaryzmów ustrój to guilty pleasure - władzę masz absolutną, ale w tym poście możesz poopowiadać jak to wspaniale w twoim państwie nie jest.

Ważne: to co tu opiszecie może zostać wykorzystane przeciw wam przez innych graczy bądź MG.



Forum tajne:

Rozmowy z MG

Cytat:Komunikacja z Mistrzem Gry



Tajne wydarzenia

Cytat:...


Tajne informacje

Cytat:<rok>

Siła ludzka: <zużyta>/<maksymalna>

Wydajność przemysłu:
Limit piechota: 3
Limit ciężki sprzęt: 1
Limit lotnictwo: 2
Limit okręty: 2

Wybrana polityka: (z ewentualnymi dodatkowymi passusami. Jeśli nie tu, to w Informacjach jawnych)

Ukryte struktury i postacie:

Tajne zespoły naukowe i wywiadowcze:
Abacja Industries - przemysł - um. 2

Zbadane technologie:
Przemysł:
Nowoczesna infrastruktura

Cytat:Państwa satelickie:


Wojsko

Cytat:<rok>

Na każdą turę rozpisujemy Wojsko w osobnym poście!

Skład:
<wypisujemy ile łącznie mamy jednostek danego typu>
10 piechIV, 5 piechIII
3 zmechII
2 mII
3 s0


Armie:
IX Armia Północ (gen. Abacki***) - 3 piech IV - Abogród

Dowódcy:

Konstrukcje specjalne:

Doktryny:

Rozkazy
Cytat:...

Tura 1

IX Armia Północ (gen. Abacki***) - 5 piech II

IX AP ma uderzyć z Gdańska na Toruń w kierunku Warszawy. Jeżeli w Toruniu napotkają liczebniejsze siły wroga należy przerwać atak. 

Budżet
Cytat:Na każdą turę rozpisujemy budżet w osobnym poście!

<rok>

Dane na początku tury:
1. WP: ?
2. Stabilność na początku tury: ?
3. Populacja na początku tury: ? mln obywateli
4. Pieniądze: <pieniądze na koniec poprzedniej tury> + <dane z posta MG> = <pieniądze na początku tury>
5. KP: <KP na koniec poprzedniej tury> + <dane z posta MG> = <KP na początku tury>
6. K+: <K+ na koniec poprzedniej tury> + <dane z posta MG> = <K+ na początku tury>
7. P: <P na koniec poprzedniej tury> + <dane z posta MG> + <zwrot paliwa za nieaktywne wojsko> = <P na początku tury>

Dochód: <pieniądze na początku tury> + (<WP> * <modyfikator dochodu>)<pieniądze do wykorzystania>;
Łączny modyfikator dochodu: <łączny % modyfikatora dochodu>
  • (<modyfikator>) <nazwa/opis>
  • (+20%) Centrum finansowe
KP: <startowe KP> + <łączna zmiana KP> = <KP do wykorzystania>
Łączna zmiana:
  • (<modyfikator>) <nazwa/opis>
  • (-10) Zamiatanie problemów pod dywan <link>
K+: analogicznie jak KP

P: <P na początku tury> + <produkcja> = <P do wykorzystania>

Surowce: które dostarczyliśmy/wydobyliśmy w poprzedniej turze

--- Punkty prosperity ---
Stabilność (<stabilność z poprzedniej tury>/<wymagana stabilność> ); Konsumpcja (<ilość DP z poprzedniej tury>/<wymagane DP>) ; Pokój (TAK/NIE)
1) na co przeznaczamy punkt
2)
3)

Prowadzona polityka rządu: ?

---  Handel ---
lista wymian surowców/funduszy/sprzętu

Wzór: (mln$; P) [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa>
(-18; 0) Abacja - +1x surowiec rzadki, +1x metal przemysłowy, -18 mln$: Bebacja->Bałtyk->Morze Północne->Abacja (FT Abacji)

Pozwolenia na tranzyt:
lista pozwoleń na transport - możemy ograniczyć co pozwalamy transportować

1) <skąd> - <dokąd>, <co>

Obsadzone akweny(<liczba używanych FT>/<liczba posiadanych FT>):

--- Działania ---
lista wszystkich mechanicznych działań jakie robimy w tej turze wraz z kosztami, np. łączne koszty produkcji, sprowadzane surowce, transakcje, budowanie struktur, przeprowadzone akcje fabularne...[/color]

Wzór: (mln; KP; K+; P) - <Opis Wydatku>

Wydatki/zyski:
(-1; 0; 0; 0; 0) - Przykładowo wydany 1 mln$ <tutaj ew. link do posta, jeśli wydatek nie jest na akcję mechaniczną>
(0; 0; -10; 0; 0) - Przykładowo wydane 10 K+ <tutaj ew. link do posta, jeśli wydatek nie jest na akcję mechaniczną>
(-9; 0; 0; 0; 0) - produkcja 3 piechI, -24k rekrutów <dalej w rubryce "Produkcja" odnotowujemy zajęcie slota na produkcję, tutaj wypisujemy poniesione koszty>


--- Produkcja ---
1) 3 piech I
2) 1 DP
3) 
4)

każda cyfra oznacza osobny slot

Wyliczenie liczby slotów:
Bazowo: 2
Wydobycie metali: 1
Inne: 1 (PP Przemysł)


Wymagania DP:
Zamożność: 3 (średniozamożni)
Populacja: 2
Inne: 1 (Centrum finansowe)

W sumie:  6

--- Wojsko ---
(aktywne/posiadane):
(x/y) Piech (zmot)
(x/y) Piech (zmech)
(x/y) Artyleria (zmot)
(x/y) Dyw. Pancerne
(x/y) Myśliwce
(x/y) Bombowce
(x/y) ST
(x/y) Helikoptery
(x/y) Niszczyciele
(x/y) Okręty Podwodne
(x/y) Krążowniki
(x/y) Lotniskowce
(x/y) Pancerniki

Zwrot paliwa w następnej turze: ?

--- Technologie ---
1*<nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię)
2) Nowoczesna infrastruktura (Abacja industries - um. 2): 6+4=10 /10 - GOTOWE
3)

slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu
Bazowy postęp badań: ?

Wyliczenie liczby slotów:
Bazowo: ?
Zamożność: ?
Inne: ?

--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: <wynika z cech, ustroju, polityki i działalność kontrwywiadowczej w poprzedniej turze>
Siatka wywiadowcza: <nazwa państwa> (<wielkość siatki>)
Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>)
1)
2)
3)

Wyliczenie liczby slotów: ?

--- Kolonizacja ---
<nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze)
Gdańsk: 8+2=10 /10 - SKOLONIZOWANE

--- Państwa satelickie ---  (ten punkt podobnie jak kolonizację, należy wyrzucić z budżetu jeżeli nas nie dotyczy)
1) działania
2)
----------
WP: (WP na końcu tury)
Populacja: (populacja na końcu tury)
Stabilność pod koniec tury: ?
Siła ludzka: <wykorzystana>/<maksymalna> (<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów")
Z poboru (poziom poboru): ?
Z eventów: ?

Saldo: mln$, KP, K+, P
Do następnej tury:
(mln$; KP; K+; P)
Odpowiedz