Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#44
W poprzedniej edycji nie było "państw skupiających się na technologii" bo to implikuje, że były takie, które się nie skupiały. Trzeba było być idiotą by nie brać PP na naukę co turę jeśli to możliwe. Jednym z głównych powodów zmian mechaniki (poza radykalnym przyśpieszeniem techowania w early game) jest sprawienie by branie PP na Naukę nie było tak bardzo braindead.

Komputeryzacja dająca ledwie +1 jest w porządku bo sam tech jest względnie wcześnie dostępny i jego koszty nie są duże. Zamiast tego mocno zbufowano końcowe technologie z działu Nauki, które wcześniej były kompletnie bez sensu i nie było potrzeby w nie iść, vide z changeloga:

Cytat:Informatyzacja^ - dodatkowy slot badawczy i wywiadowczy - 40 (wym.: 20 zbadanych technologii)
Sztuczna inteligencja - bazowy postęp badań rośnie o 4 (łącznie: 10) - 60

Uważam to za dosyć solidne i nie chciałbym bufować Komputeryzacji, tym bardziej, że Komputeryzacja *już* została zbufowana - nie wymaga już odkrycia wcześniej 10 techów. Wreszcie, Komputeryzacja jest teraz obligatoryjną technologią by wejść na IV poziom wojsk lądowych i lotniczych, zgodnie z Changelogiem:

Cytat:Nowoczesne pole walki^ - pozwala tworzyć piechotę, piechotę zmechanizowaną i czołgi IV oraz śmigłowce III - 35 wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka]
Nowoczesny myśliwiec wielozadaniowy^ - pozwala tworzyć myśliwce IV - 40 - (wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka])


Generalnie, po obecnych zmianach olać "Naukę i Przemysł" można mniej więcej tylko do II poziomu wojsk, od III wyżej kolejne generacje wymagają technologii z działów cywilnych co ma zachęcać do zbalansowanego rozwoju i jednocześnie - świetnie to działa z systemem bazowego progresu nauki 5+5, bo pozwala wygodniej opracowywać technologię z różnych działów gdy PP na Naukę możesz wydać tylko na ograniczoną liczbę tech teamów na przestrzeni czasu.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach) - przez Verlax - 2020-09-27, 11:48