Informacje ogólne
#1
[Obrazek: P2oAWEF.jpg?1]


Wśród zimnych lądów, ostrych grani gór i zamarzniętych rzek żyją plemiona Norskan. Jednoczy ich postać nieśmiertelnego Wszechwybrańca Archaona i Czworo Bóstw Chaosu. 



Stolica: Twierdza Everpeaks 
Ustrój: Republika Chaosu (demokracja, teokracja)
Model gospodarczy: wolnorynkowy (keynsizm)
Język/i urzędowy/e : norskański
Dane na: 2704
Ludność : <30,1 mln>   
Reputacja: 1
Zamożność: średniozamożne
Poziom mobilizacji: 1
Cechy społeczeństwa : 

Skrajny rewanżyzm - zdobycie i okupacja w ciągu tury wojennej wrogiej prowincji o wartości minimum 5 WP daje darmowy slot przemysłowy na okres kolejnej tury.

Dziedzictwo Norsci - +1 do nauki w dziale Flota, piechota marines tańsza o 1 mln (min. 1 mln).

Aktualne umowy i pakty:
- Przysięga z Iskvard (Zakon Nurgla: Święta wojna, sojusz obronny, prowincje w lenno, porozumienie kolonizacyjne, współpraca gospodarcza i technologiczna)
- Porozumienie z Muggelir (Wspólnota Ludzkości: Pakt o nieagresji do 2710, porozumienie kolonizacyjne, przyjazne stosunki)
- Przymierze z Mousillonu (Zakon Wybrańców: sojusz obronny, współpraca gospodarcza i technologiczna)
- Porozumienie Wschodnie(Imperium Pyłu: Pakt o nieagresji do 2711, normalizacja stosunków)
Państwa satelickie:
Struktura narodowościowa :  

Ludzie (Norskanie) - 84%
Zwierzoludzie - 12%
Krasnoludy (Norskanie) - 2%
Inne - 2%

Struktura religijna :

Chaos (Niepodzielny) - 44%
Chaos (Khorne) - 16%
Chaos (Nurgle) - 12%
Chaos (Tzeentch) - 8%
Chaos (Slaanesh) - 10%
Ateizm/Chaos (Necoho) - 5%
Panteon Karaz Ankor - 2%
Inne - 3%
Odpowiedz
#2
[Obrazek: Zgb7Aev.png]

WP (97): Twierdza Everpeaks 30, Olristaad Heorot 25, Voslor 8, Muggelir 8, Ilsgalt 5, Kaugang 5, Swerborg Gottborg 1, Lofoten 1, Bragnir 1, Goldhoppingen 1, Kjerag 1, Halkid 1, Kleitborg 1, Thorkavik 1, Glittertind 1, Turui 1, Aaarvik 1, Ulfsland 1, Góra Vanir 1, Vanir 1, Floyen 2, Fjirgard 0, Kalevanik 0, Birka 0


Centra:
  • przemysłowe (1): Nadbrzeżne Zagłębie Przemysłowe (Olricstaad Heorot)
  • finansowe (1): Dark River (Twiera Everpeaks)
  • naukowe (2): Najwyższy Instytut Badawczy Czworga Bóstw (Twierdza Everpeaks), Zespół Laboratoriów Zespolonych Materii Chaosu (Halkid)
  • wywiadowcze (1): Instytut Wywiadu Chaosu (Twiera Everpeaks)
  • stoczniowe (0): 

Struktury:
  • lotniska (1): Twierdza Everpeaks
  • Kolej Północy (Voslor, Swerborg Gottborg, Lofoten, Olristad Heorot, Halkid, Twierdza Everpeaks, Ulfsland, Vanir, Muggelir)
Odpowiedz
#3
Głowa państwa: Archaon Wszechwybraniec [reputacja człowieka-porażki - +2 KP co turę, -6% siły ludzkiej]
Szef rządu: Aokran Niegodziny (Wojownicy Chaosu)

Skład Kręgu Chaosu: 
- Stronnictwo Czaszki (Khorne) - 25%
- Wyznawcy Boga Zarazy (Nurgle) - 25%
- Związek Hedonistów (Slanesh) - 25%
- Talizman (Tzeentch) - 25%

Następne wybory: 2704

Partie polityczne:
- Stronnictwo Czaszki - partia zrzeszająca zwolenników Khorna. Jej przedstawiciele są agresywnie nastawieni do heretyków, nietolerancyjni i bardzo promilitarni. Wzrost notowań w Kręgu Chaosu wiąże się zwykle z nadchodzącą wojną. 
- Wyznawcy Boga Zarazy - partia zrzeszająca zwolenników Nurgla, tak zwani "zieloni". Nie są zbyt agresywni, dążą do neutralnej polityki i bardzo skupiają się na kwestiach socjalnych. 
- Związek Hedonistów - partia zrzeszająca zwolenników Slanesha. Głosują na nich przedsiębiorcy, bankierzy i Ci dla których pieniądz jest ważniejszy niż rodzina.
- Talizman - partia zrzeszająca zwolenników Tzeentcha. Postępowa partia elit i tych "najbardziej wierzących", którzy wykazują mutacje zewnątrzne. 

Postacie fabularne:

[Obrazek: JNdz3LC.png?1]
Archaon Wszechwybraniec - Ulubieniec Bogów, Zjednoczyciel Ludzkości, Władca Końca Czasów, Herold Apokalipsy, Przywódca Wojowników Chaosu, i Zwierzchnik Całego Chaosu. Przywódca Państwa i zwierzchnik jego sił zbrojnych. 


[Obrazek: OEuqa5X.jpg?1]
Aokran Niegodziwy (Wojownicy Chaosu) - najwierniejszy generał Archaona. Przybył do Starego Świata setki lat temu przez północną Bramę Chaosu i przybrał postać mężczyzny. Wielu ludzi się go boi przez oczy, które czasem zapłoną nieskończoną furią. 

[Obrazek: OIMLkER.jpg?1]
Kira Mówczyni z Plemiona Skaelingów (Wojownicy Chaosu) - przywódczyni plemiona Skaelingów i zarazem jedna z ważniejszych dyplomatek Republiki. Ulubienica Slannesha, który zesłał na nią dar młodości sprawiając, że mimo dziesiątek lat wciąż wygląda jak 25-letnia kobieta. 

- Galwrung Krzywy (Stronnictwo Czaszki)
- Elat Korzeń (Wyznawcy Boga Zarazy)
- Rhimnia Ostry Pazur (Związek Hedonistów)
- Djaryeb Wielka Księga (Talizman)
- mag Hurdolf Krzywy Topór,
- mag Kirhan Magiczny Dysk
Odpowiedz
#4
Ustrój:
- Przywódcą Republiki, ale także zwierzchnikiem całego fizycznego Chaosu, jest Wszechwybraniec Archaon. Nie istnieją zapiski ani umowy mówiące o zastąpieniu Wodza, ponieważ dzięki mocy, którą zdobył w przeszłości stał się on nieśmiertelny. 
- Archaon stoi na czele Zakonu Wojowników Chaosu - elitarnej grupy złożonej z najbardziej zaufanych ludzi. Są oni mistrzami w swoich dziedzinach i stanowią rzeczywistą władzę wykonawczą w Republice. Zakon rządzi na podstawie dekretów, ale do podjęcia strategicznych decyzji wymaga zgody Kręgu Chaosu. Archaon jest zwierzchnikiem sił zbrojnych. 
- Krąg Chaosu jest to parlament złożony z czterech partii obrazujących poparcie dla poszczególnych Bóstw. Jest wybierany co 4 lata głosami obywateli Republiki. 
- Religią Państwową są Cztery Bóstwa Chaosu. Inne odłamy Chaosu są tolerowane, ale trzymane na dystans. 
- Mniejszości narodowe są nieważne gdy ktoś popiera Bóstwa Chaosu. 
- Nie oddawanie czci Bóstwom Chaosu jest zakazane. Każdy niewierny płonie na stosie (lub jest wydalany z Państwa).
- Panuje gospodarka wolnorynkowa, lecz z możliwościami interwencyjnymi Państwa w sytuacjach kryzysowych czy zagrażających suwerenności Republiki.
Odpowiedz