2022-10-13, 20:53
Wolny port Marakesz
NPCe jednoprowowe nie kierują się zasadami dotyczącymi progów WP dla społeczeństwa. Tzn. proszę pamiętać, że "zamożność" dla jednoprowowych wynika wyłącznie ze stosunku WP/ludność - aczkolwiek ma to znaczenie wyłącznie fabularne.
Dane ogólne:
WP: 19 WP
Ludność: 5 mln
Nie wszystkie ośrodki Królestwa Piratów były na tyle blisko ważnych szlaków żeglugowych, by nawet jakby była potrzeba chciało się wszystkim je wypalać do gołej ziemi. Tak też jest i z Wolnym Portem Marakesz. WPM po upadku Królestwa jest zarządzane przez zaimprowizowaną Radę Kapitanów, ale nowy porządek powoli się wykuwa. Wiadomo też, że Kapitanowie z pewnością będą chcieli dalej wspierać gospodarkę narodową poprzez rabunki…Aczkolwiek należy zaznaczyć, że głównym źródłem bogactwa Marakeszu w Królestwie Piratów był handel czarnymi niewolnikami łapanymi na południu, w Afryce.
WPM posiada kilka krążowników (w tym pierwszej generacji), które zostały uszkodzone w czasie Wojny z Piratami i zostały naprawione na tyle późno że nie zdążyły dopłynąć na pomoc Shihom. Do tego z pewnością w Marakeszu jest jakiś garnizon, w tym artyleria. Z tego co wiadomo, Marakesz ma również “stare” fortyfikacje.
Mechanicznie:
By WPM znalazło się w “strefie wpływów” należy mieć tam 5 punktów wpływu oraz płacić im przynajmniej 3 mln $ co turę.
Reputacja nie ma dla nich absolutnie żadnego znaczenia.
Punkty wpływu otrzymujemy za pieniądze lub inne wsparcie - przekazanie 3 mln $ / 3Z / 2P to otrzymanie 1 punktu wpływu.
Punktów wpływu raczej nie tracimy. Nawet jak spuścimy im srogi wpierdol, to są jednak ludzie biznesu i rozumieją.
Posiadanie 5 punktów wpływów w WPM (posiadanie go w “strefie wpływów”) gwarantuje:
(+) brak napaści ze strony piratów z WPM
Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co turę. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(+) Co turę można otrzymać transfer w postaci jednego pirata co został naszym generałem/admirałem z jedną gwiazdką.
(+) Państwo DOMINUJĄCE może zakupić za 6 mln $ 1DP od piratów. Cóż, tanio, bo albo kradzione, albo zabrane jakimś biedakom z Marakeszu.
(-) -5 mln $ na utrzymanie dobrych relacji z piratami [nie kumuluje się z wymaganiami do “strefy wpływów”, a zastępuje je]. Jeśli nie zapłacimy, tracimy 3 wpływu.
Rynek niewolniczy (cecha Wolnego Portu Marakesz):
Piraci z Marakeszu mają na sprzedaż całe tabuny ludzi, zarówno złapanych w okolicy Marakeszu (choć to raczej “surowiec” na zapas, częściej drogą lądową są łapani w rajdach Marokańczyków na Republikę Szamańską) jak i złapanych na południu, w Afryce. Przy czym sprowadzają ich przede wszystkim drogą morską.
Niewolnicy są sprzedawani po cenie 3 mln $ za 50k niewolników [= tyle co 1j surowca/sprzętu]. Tanio jak barszcz…
Marakesz dysponuje nie tylko standardowym portem, ale też lotniskiem dla sterowców! Gdyby ktoś z bardzo daleko chciał kupować niewolników…
Marrakesz ma na sprzedaż 200k niewolników co turę.
NPCe jednoprowowe nie kierują się zasadami dotyczącymi progów WP dla społeczeństwa. Tzn. proszę pamiętać, że "zamożność" dla jednoprowowych wynika wyłącznie ze stosunku WP/ludność - aczkolwiek ma to znaczenie wyłącznie fabularne.
Dane ogólne:
WP: 19 WP
Ludność: 5 mln
Nie wszystkie ośrodki Królestwa Piratów były na tyle blisko ważnych szlaków żeglugowych, by nawet jakby była potrzeba chciało się wszystkim je wypalać do gołej ziemi. Tak też jest i z Wolnym Portem Marakesz. WPM po upadku Królestwa jest zarządzane przez zaimprowizowaną Radę Kapitanów, ale nowy porządek powoli się wykuwa. Wiadomo też, że Kapitanowie z pewnością będą chcieli dalej wspierać gospodarkę narodową poprzez rabunki…Aczkolwiek należy zaznaczyć, że głównym źródłem bogactwa Marakeszu w Królestwie Piratów był handel czarnymi niewolnikami łapanymi na południu, w Afryce.
WPM posiada kilka krążowników (w tym pierwszej generacji), które zostały uszkodzone w czasie Wojny z Piratami i zostały naprawione na tyle późno że nie zdążyły dopłynąć na pomoc Shihom. Do tego z pewnością w Marakeszu jest jakiś garnizon, w tym artyleria. Z tego co wiadomo, Marakesz ma również “stare” fortyfikacje.
Mechanicznie:
By WPM znalazło się w “strefie wpływów” należy mieć tam 5 punktów wpływu oraz płacić im przynajmniej 3 mln $ co turę.
Reputacja nie ma dla nich absolutnie żadnego znaczenia.
Punkty wpływu otrzymujemy za pieniądze lub inne wsparcie - przekazanie 3 mln $ / 3Z / 2P to otrzymanie 1 punktu wpływu.
Punktów wpływu raczej nie tracimy. Nawet jak spuścimy im srogi wpierdol, to są jednak ludzie biznesu i rozumieją.
Posiadanie 5 punktów wpływów w WPM (posiadanie go w “strefie wpływów”) gwarantuje:
(+) brak napaści ze strony piratów z WPM
Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co turę. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(+) Co turę można otrzymać transfer w postaci jednego pirata co został naszym generałem/admirałem z jedną gwiazdką.
(+) Państwo DOMINUJĄCE może zakupić za 6 mln $ 1DP od piratów. Cóż, tanio, bo albo kradzione, albo zabrane jakimś biedakom z Marakeszu.
(-) -5 mln $ na utrzymanie dobrych relacji z piratami [nie kumuluje się z wymaganiami do “strefy wpływów”, a zastępuje je]. Jeśli nie zapłacimy, tracimy 3 wpływu.
Rynek niewolniczy (cecha Wolnego Portu Marakesz):
Piraci z Marakeszu mają na sprzedaż całe tabuny ludzi, zarówno złapanych w okolicy Marakeszu (choć to raczej “surowiec” na zapas, częściej drogą lądową są łapani w rajdach Marokańczyków na Republikę Szamańską) jak i złapanych na południu, w Afryce. Przy czym sprowadzają ich przede wszystkim drogą morską.
Niewolnicy są sprzedawani po cenie 3 mln $ za 50k niewolników [= tyle co 1j surowca/sprzętu]. Tanio jak barszcz…
Marakesz dysponuje nie tylko standardowym portem, ale też lotniskiem dla sterowców! Gdyby ktoś z bardzo daleko chciał kupować niewolników…
Marrakesz ma na sprzedaż 200k niewolników co turę.