Liczba postów: 58
Liczba wątków: 9
Dołączył: Apr 2020
(2022-07-15, 13:26)Herc napisał(a): Dla mnie obecny system zaopatrzenia i paliwa jest ok i nie rozumiem, po co zmieniać coś, co działa jak z tego co widzę to i tak większość nie ma problemu z liczeniem zaopatrzenia i paliwa. Ja bym zostawił rzeczy, które działają i tyle zamiast na siłę szukać jakichś realizmów czy innego kiego, no ale może to tylko moja opinia...
Większość to nadal nie wszyscy. Zakładam że wszyscy grający powinni ogarniać w co grają
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2022-07-15, 13:35)Czerstwy napisał(a): (2022-07-15, 13:26)Herc napisał(a): Dla mnie obecny system zaopatrzenia i paliwa jest ok i nie rozumiem, po co zmieniać coś, co działa jak z tego co widzę to i tak większość nie ma problemu z liczeniem zaopatrzenia i paliwa. Ja bym zostawił rzeczy, które działają i tyle zamiast na siłę szukać jakichś realizmów czy innego kiego, no ale może to tylko moja opinia...
Większość to nadal nie wszyscy. Zakładam że wszyscy grający powinni ogarniać w co grają
...oj spytaj Entera o to jak ostatnio robił poprawianie budżetów wstecz. 6 budżetów wstecz.
***
Ja generalnie nie uważam że ta zmiana coś zmieni z liczeniem. W sensie, nadal będzie takie samo liczenie, nadal zaokrąglenia, nie rozumiem co to ma poprawić. A że ogólnie herbata nie robi się słodsza od mieszania, to jak coś nic nie poprawia, to ja bym tego nie zmieniał, bo potem trzeba przejrzeć cenniki, niezbędniki i wszystko inne i zaś poprawiać produkcję/zużycie zaopatrzenia. A jest tego trochę.
... przykład z edycji Nandan: w połowie edycji wychwyciłem że część graczy produkuje zaopatrzenie wg wzoru 8+2xprzemysł, a część 10+2xprzemysł. Bo po zmianach VZta (z moim wglądem, ale bez wielkiego przeglądania) zostało to poprawione tylko w części miejsc, innych nie. było trochę odkręcania, tłumaczenia, poprawiania.
Więc przy zmianie takich rzeczy po prostu trzeba przeczytać wszystkie zasady raz jeszcze i poprawić. Tak wyjaśniam czemu wolałbym nie.
Liczba postów: 2816
Liczba wątków: 159
Dołączył: Mar 2020
+1 dla Herca, zostawić zaopatrzenie w spokoju.
Liczba postów: 1266
Liczba wątków: 72
Dołączył: Apr 2020
(2022-07-15, 13:18)Gandzia napisał(a): Nigdy nie miałem większych problemów z wyliczaniem zaopatrzenia na starych zasadach (tj. wyliczeniem, ile zaopatrzenia odzyskam z rozkazów warunkowych, dodawanie dywizji i sprawdzanie produkcji/handlu to pewnie inna kwestia), więc nie bardzo rozumiem problem.
Problem z propozycjami Czerstwego jest taki, że i tak usuwamy opcję koszarowania wojsk, więc po usunięciu opcji zwrotu zaopatrzenia za stan gotowości/rozkazy warunkowe tak naprawdę wszyscy trzymaliby wojska na zwykłych rozkazach. Z kolei zmiany w cyferkach w propozycjach Milorda i Czerstwego rozbijają się o to, że zmniejszenie kosztów doda roboty graczom (bo wtedy w głupiej piechocie wchodzimy w magiczną strefę ułamków).
Jak w ułamki.
Ja proponuje zostawić zaopatrzenie tak jak jest w cenniku - tyle ile kosztuje teraz aktywna jednostka tylko kosztuje skoszarowana. Za aktywną płacisz drugie tyle i wsio.
Dać x2/x3 dla produkcji zaopatrzenia.
5piechI 5j skoszarowane, 10j jeśli aktywne
zamiast
5piechI - 5 - 3/4*5 = 5 - 3.75 = 1.25 zaokrąglane do 2j skoszarowane, 5j jeśli aktywne
Nawet nie wiem czy w dobrą stronę zaokrągliłem xD
Liczba postów: 1502
Liczba wątków: 118
Dołączył: Mar 2020
Cytat:5piechI - 5 - 3/4*5 = 5 - 3.75 = 1.25 zaokrąglane do 2j skoszarowane, 5j jeśli aktywne
Nawet nie wiem czy w dobrą stronę zaokrągliłem xD
Najpierw rezerwujesz 5j zaopatrzenia - płacisz je niezależnie od tego, czy jednostka jest skoszarowana, czy nie. Na początku następnej tury dostajesz z nieba 3/4 z tych 5 jednostek:
5*75%=3,75, w zaokrągleniu 4j.
Więc tak, zaokrągliłeś w złą stronę.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
(2022-07-16, 00:37)Milord napisał(a): (2022-07-15, 13:18)Gandzia napisał(a): Nigdy nie miałem większych problemów z wyliczaniem zaopatrzenia na starych zasadach (tj. wyliczeniem, ile zaopatrzenia odzyskam z rozkazów warunkowych, dodawanie dywizji i sprawdzanie produkcji/handlu to pewnie inna kwestia), więc nie bardzo rozumiem problem.
Problem z propozycjami Czerstwego jest taki, że i tak usuwamy opcję koszarowania wojsk, więc po usunięciu opcji zwrotu zaopatrzenia za stan gotowości/rozkazy warunkowe tak naprawdę wszyscy trzymaliby wojska na zwykłych rozkazach. Z kolei zmiany w cyferkach w propozycjach Milorda i Czerstwego rozbijają się o to, że zmniejszenie kosztów doda roboty graczom (bo wtedy w głupiej piechocie wchodzimy w magiczną strefę ułamków).
Jak w ułamki.
Ja proponuje zostawić zaopatrzenie tak jak jest w cenniku - tyle ile kosztuje teraz aktywna jednostka tylko kosztuje skoszarowana. Za aktywną płacisz drugie tyle i wsio.
Dać x2/x3 dla produkcji zaopatrzenia.
5piechI 5j skoszarowane, 10j jeśli aktywne
zamiast
5piechI - 5 - 3/4*5 = 5 - 3.75 = 1.25 zaokrąglane do 2j skoszarowane, 5j jeśli aktywne
Nawet nie wiem czy w dobrą stronę zaokrągliłem xD
Zgłaszasz się na ochotnika do wyszukania wszystkich miejsc gdzie występuje zaopatrzenie i odpowiadania za tą poprawkę?
I by się płaciło 10Z. Z ewentualnym odzyskiem 5Z.
...a nadal są ułamki. W milicji. Chyba że mnożymy zaopatrzenie razy 6, takie bailando.
Ps. Nie, ciągle nie rozumiem po co ta zmiana.
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Chyba odpowiedziałem wszystkim na wszystkie propozycje (pozytywnie lub nie), jak coś, to proszę składać od nowa.
Za tydzień jadę na urlop, chcę do tego czasu zakończyć zmiany w zasadach en masse - Żona nie cierpi jak siedzę nad pnw na urlopie...
Liczba postów: 7542
Liczba wątków: 286
Dołączył: Mar 2020
Po przyjrzenie się ustrojom gospodarczym stwierdzam że trzeba wymyśleć coś dla keynesizmu i nerf dla kartelizacji.
Proszę o rzucanie pomysłów, moje są zazwyczaj zbyt dzikie i niezbalansowane - np. keynesizmowi dałbym dodatkowy bonus do pożyczki państwowej, a kartelizmowi dał coś solidnego w tył bo zentra motzne - ale... nie, to co js bym brał jako motzny nerf to wahadło w drugą stronę.
prosim o pomysły.
|