--- Przemysł ---
Przemysł X - zwiększamy produkcję zaopatrzenia w slocie o 2 na poziom - trudność: 6 * poziom
Robotyzacja produkcji X - zyskujemy dodatkowy slot produkcyjny na poziom - trudność: 8 * poziom
Linie montażowe broni I-III - limit produkcji piechoty i zmechów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 3 * poziom
Linie montażowe czołgów I-III - limit produkcji czołgów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
Linie montażowe samolotów I-III - limit produkcji lotnictwa w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
Przemysł stoczniowy I-III - limit produkcji okrętów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
--- Nauka ---
Nauka X - zwiększamy bazowy postęp badań o 1 na poziom - trudność: 8 * poziom
Laboratoria badawcze X - po zbadaniu zwiększamy jednorazowo o +1 poziom umiejętności wybranego zespołu naukowego - trudność: 6 * poziom
Medycyna X - zwiększamy przyrost naturalny o 1% na każdy poziom, chronimy przed atakiem bronią biologiczną poziomu X - trudność: 2 * poziom
Terraformacja X - zwiększamy liczbę PK do wykorzystania w turze o 2 na poziom - trudność: 3 * poziom
Rafinacja paliw (II) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 1 za każdą posiadaną jednostkę ropy - trudność: 15
Paliwa syntetyczne (III) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 4 - trudność: 20
Energetyka jądrowa (II) - pozwala na budowę reaktorów jądrowych - trudność: 30
--- Wojska lądowe ---
Wojska lądowe X - pozwala produkować piechotę i piechotę zmechanizowaną poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom (zbadanie III poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych)
Czołg X - pozwala produkować dywizje pancerne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom
Obrona przeciwlotnicza (I) pozwala tworzyć specjalizację przeciwlotniczą (plot) dla piechoty zmechanizowanej - trudność: 25
Wsparcie przeciwpancerne (I) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną (ppanc) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 15
Specjalistyczne zadania piechoty (II) - pozwala tworzyć specjalizacje piechoty: morską, spadochroniarzy, strzelców górskich - trudność: 20
Specjalna konstrukcja: piechota - tworzymy specjalną konstrukcję piechoty lub piechoty zmechanizowanej - - trudność: 4 * poziom
Specjalna konstrukcja: czołg - tworzymy specjalną konstrukcję czołgu - trudność: 5 * poziom
--- Lotnictwo ---
Lotnictwo X - pozwala produkować myśliwce i bombowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 9 * poziom
Śmigłowce X - pozwala produkować śmigłowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 6 * poziom
Rakieta balistyczna X - pozwala produkować rakiety balistyczne o zasięgu 2 * X + 1 - trudność: 5 * poziom (wym: pocisków rakietowych, Lotnictwo III)
Specjalizowane konstrukcje lotnicze (I) - pozwala tworzyć myśliwce przechwytujące i ciężkie oraz bombowce strategiczne - trudność: 20
Lotnictwo morskie (II) - pozwala tworzyć myśliwce i bombowce pokładowe - trudność: 15
Pociski rakietowe (II) - pozwala produkować rakiety taktyczne i przeciwrakiety oraz odblokowują III poziom wojsk lądowych i floty - trudność: 25
Specjalna konstrukcja: lotnictwo - tworzymy specjalną konstrukcję myśliwca, bombowca albo śmigłowca - trudność: 4 * poziom
--- Flota ---
Flota X - pozwala produkować flotę transportową oraz niszczyciele i krążowniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom (zbadanie III poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych)
Okręty podwodne X - pozwala produkować okręty podwodne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 2 * poziom
Pancernik X - pozwala produkować pancerniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 2 * poziom
Lotniskowiec X - pozwala produkować lotniskowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 3 * poziom
Okrętowy napęd jądrowy (III) - po ulepszeniu slota produkcyjnego uranem nasze okręty mają nieograniczony zasięg i nie wymagają paliwa - 20 (wym. energetyki jądrowej)
Specjalna konstrukcja: lekka flota - tworzymy specjalna konstrukcję niszczyciela, okrętu podwodnego albo krążownika - trudność: 3 * poziom
Specjalna konstrukcja: ciężka flota - tworzymy specjalna konstrukcję lotniskowca albo pancernika - trudność: 4 * poziom
--- Technologie specjalne ---
Program jądrowy I-III - pozwala tworzyć ładunki bomby atomowej przy I poziomie, bomby wodorowej przy II i bomby neutronowej oraz kobaltowej przy III - trudność: 15 * poziom (wym: zbudowanego reaktora, a slot z badaniem musi być ulepszony uranem)
Program broni chemicznej - pozwala tworzyć ładunki gazów bojowych, środków zapalających i defoliantów - trudność: 40 PN
Program broni biologicznej - pozwala tworzyć konstrukcje broni biologicznej w poziomach 1-5 - trudność: 20 PN
Specjalna konstrukcja broni biologicznej - tworzymy broń biologiczną w zabójczości zależnej od poziomu, po zbadaniu możemy tworzyć ładunki z nią - trudność: 12 * poziom PN
Rakiety kosmiczne I-III - Rakieta I pozwala zbudować kosmodrom, Rakieta II pozwala na samodzielne loty orbitalne lub transorbitalne, Rakieta III pozwala na budowę stacji orbitalnej - trudność: 10 * poziom PN
Rakiety kosmicznej nie można użyć do celów militarnych poza przestrzenią kosmiczną, tutaj jak się bardzo chce i tak nie można.
Przemysł X - zwiększamy produkcję zaopatrzenia w slocie o 2 na poziom - trudność: 6 * poziom
Robotyzacja produkcji X - zyskujemy dodatkowy slot produkcyjny na poziom - trudność: 8 * poziom
Linie montażowe broni I-III - limit produkcji piechoty i zmechów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 3 * poziom
Linie montażowe czołgów I-III - limit produkcji czołgów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
Linie montażowe samolotów I-III - limit produkcji lotnictwa w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
Przemysł stoczniowy I-III - limit produkcji okrętów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom
--- Nauka ---
Nauka X - zwiększamy bazowy postęp badań o 1 na poziom - trudność: 8 * poziom
Laboratoria badawcze X - po zbadaniu zwiększamy jednorazowo o +1 poziom umiejętności wybranego zespołu naukowego - trudność: 6 * poziom
Medycyna X - zwiększamy przyrost naturalny o 1% na każdy poziom, chronimy przed atakiem bronią biologiczną poziomu X - trudność: 2 * poziom
Terraformacja X - zwiększamy liczbę PK do wykorzystania w turze o 2 na poziom - trudność: 3 * poziom
Rafinacja paliw (II) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 1 za każdą posiadaną jednostkę ropy - trudność: 15
Paliwa syntetyczne (III) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 4 - trudność: 20
Energetyka jądrowa (II) - pozwala na budowę reaktorów jądrowych - trudność: 30
--- Wojska lądowe ---
Wojska lądowe X - pozwala produkować piechotę i piechotę zmechanizowaną poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom (zbadanie III poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych)
Czołg X - pozwala produkować dywizje pancerne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom
Obrona przeciwlotnicza (I) pozwala tworzyć specjalizację przeciwlotniczą (plot) dla piechoty zmechanizowanej - trudność: 25
Wsparcie przeciwpancerne (I) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną (ppanc) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 15
Specjalistyczne zadania piechoty (II) - pozwala tworzyć specjalizacje piechoty: morską, spadochroniarzy, strzelców górskich - trudność: 20
Specjalna konstrukcja: piechota - tworzymy specjalną konstrukcję piechoty lub piechoty zmechanizowanej - - trudność: 4 * poziom
Specjalna konstrukcja: czołg - tworzymy specjalną konstrukcję czołgu - trudność: 5 * poziom
--- Lotnictwo ---
Lotnictwo X - pozwala produkować myśliwce i bombowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 9 * poziom
Śmigłowce X - pozwala produkować śmigłowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 6 * poziom
Rakieta balistyczna X - pozwala produkować rakiety balistyczne o zasięgu 2 * X + 1 - trudność: 5 * poziom (wym: pocisków rakietowych, Lotnictwo III)
Specjalizowane konstrukcje lotnicze (I) - pozwala tworzyć myśliwce przechwytujące i ciężkie oraz bombowce strategiczne - trudność: 20
Lotnictwo morskie (II) - pozwala tworzyć myśliwce i bombowce pokładowe - trudność: 15
Pociski rakietowe (II) - pozwala produkować rakiety taktyczne i przeciwrakiety oraz odblokowują III poziom wojsk lądowych i floty - trudność: 25
Specjalna konstrukcja: lotnictwo - tworzymy specjalną konstrukcję myśliwca, bombowca albo śmigłowca - trudność: 4 * poziom
--- Flota ---
Flota X - pozwala produkować flotę transportową oraz niszczyciele i krążowniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom (zbadanie III poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych)
Okręty podwodne X - pozwala produkować okręty podwodne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 2 * poziom
Pancernik X - pozwala produkować pancerniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 2 * poziom
Lotniskowiec X - pozwala produkować lotniskowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 3 * poziom
Okrętowy napęd jądrowy (III) - po ulepszeniu slota produkcyjnego uranem nasze okręty mają nieograniczony zasięg i nie wymagają paliwa - 20 (wym. energetyki jądrowej)
Specjalna konstrukcja: lekka flota - tworzymy specjalna konstrukcję niszczyciela, okrętu podwodnego albo krążownika - trudność: 3 * poziom
Specjalna konstrukcja: ciężka flota - tworzymy specjalna konstrukcję lotniskowca albo pancernika - trudność: 4 * poziom
--- Technologie specjalne ---
Program jądrowy I-III - pozwala tworzyć ładunki bomby atomowej przy I poziomie, bomby wodorowej przy II i bomby neutronowej oraz kobaltowej przy III - trudność: 15 * poziom (wym: zbudowanego reaktora, a slot z badaniem musi być ulepszony uranem)
Program broni chemicznej - pozwala tworzyć ładunki gazów bojowych, środków zapalających i defoliantów - trudność: 40 PN
Program broni biologicznej - pozwala tworzyć konstrukcje broni biologicznej w poziomach 1-5 - trudność: 20 PN
Specjalna konstrukcja broni biologicznej - tworzymy broń biologiczną w zabójczości zależnej od poziomu, po zbadaniu możemy tworzyć ładunki z nią - trudność: 12 * poziom PN
Rakiety kosmiczne I-III - Rakieta I pozwala zbudować kosmodrom, Rakieta II pozwala na samodzielne loty orbitalne lub transorbitalne, Rakieta III pozwala na budowę stacji orbitalnej - trudność: 10 * poziom PN
Rakiety kosmicznej nie można użyć do celów militarnych poza przestrzenią kosmiczną, tutaj jak się bardzo chce i tak nie można.